Gå til innhold

prosjekt "Stoor trekasse" FERDIG!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idag kunne jeg ikke vente lenger, så da ble Hrisebro med meg hjem etter den ekkle skolen. Vi satt on HW og begynte å montere. Han hadde tatt med seg ledninger med leds og on/off knapp. Fant manualen til hovedkortet på internett så alt ble riktig.

Fant ut at jeg ikke kunne ha harddiskene nederst i kabinettet. Da rekker ikke stømkablene ned :thumbdown:

Så som midlertidig løsning la vi den oppå DVD-rommen. Kan jo feste den der senere..ikke veit jeg.

Når alt var ferig skulle vi teste. Den starta med en gang! (Ny rekord for meg)

Så måtte vi vente litt på en xp cd. Imens spillte vi litt CS. (Hrisebro suuuger)

Etter det var ferdig måtte hrisebro stikke så da satt jeg der og installerte litt drivere og greier.

Ser ut som om PSU'en takler det som noen lurte på tidlig i workloggen.

Skal jo flere hdd'er inn senere.

 

Kan komme tilbake med bilder og temp. på systemet senere. Virker hvertfall bra og stabilt. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm....har vært dødt her en stund så jeg blir vel nødt til å poste noen bilder.

Er egentlig ikke helt ferdig ennå, men skal se hva jeg får gjordt når jeg kommer hjem i morgen.

Mangler å sette inn hdd holder. Som egentlig er bare å feste og lage no bryter greie. Noen som har en ide på hvordan det skal gjøres? :roll:

Lenke til kommentar

Har ikke jobba med prosjektet på en stund nå, men idag gjorde jeg litt...

Skal gjøre meg helt ferdig i morra!

 

Har satt inn hdd holder, satt på vifte grill i siden og lagd hull til SilenX vifta bak, mellom PSU og HK brett.

 

Da mangler bare å feste vifta og lage en slags bryter.

Tror det var sigen som sa at jeg burde legge noe i bunnen. Tror kanskje jeg gjør det å.. :hmm:

 

Update kommer til uka da jeg har SHDSL og ikke no sugent 56 kbps dritt. :nei:

Lenke til kommentar

:thumbup: Fikk litt tid til overs i kveld så da fixa jeg bunnplata (ble ganske najs), støtte til HK brettet ( det var litt ustødig og satt inn silenX vifta. Har klart å rote bort skrueposen så jeg måtte bruke de gummi knottene som fulgte med. Fant bare tre, men det funka. Må vel på lete aksjon i morra :roll:

 

Skal ta maaaaange bilder i morra.

Lenke til kommentar
:thumbup: Fikk litt tid til overs i kveld så da fixa jeg bunnplata (ble ganske najs), støtte til HK brettet ( det var litt ustødig og satt inn silenX vifta. Har klart å rote bort skrueposen så jeg måtte bruke de gummi knottene som fulgte med. Fant bare tre, men det funka. Må vel på lete aksjon i morra :roll:

 

Skal ta maaaaange bilder i morra.

*Glede seg*

Håper du finner silikonproppen som mangler da, hvis ikke, så finner du jo skruer til sånne ting på Clas Ohlson (bare et lite tips, hvis du skulle trenge det ;) )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Yess! Har finni kamera og tatt bilder, men det blir ikke update før i morra eller på Tirsdag. Tror det blir på Tirdag for i morra er det tentamen og så skal jeg jobbe ;)

 

Skulle vel ha lagd denna for en måned siden , men.. :no:

 

Edit: Innlegg nr250!! :D

Endret av sigz
Lenke til kommentar

Tid for den siste UPDATE'en!!

 

Ja.. har vel ikke gjordt så veldig mye siden sist. Men her er The end.

Lagde en bryter å,men den var det noen som klarte å ødelegge på et LAN så den lever ikke lenger..Se mer på bildene:

 

Her er den nydelige "bryteren"

trekasse6mini.jpg

Kan jo ta med noen av UV - effekten. Skulle nok hatt 2 katoder til..

Vifte i toppen uten UV belysning:

trekasse12mini.jpg

Så setter jeg på katodene..Swoosh!

trekasse11mini.jpg

Vifta innenfra:

trekasse14mini.jpg

Her har jeg tegnalittpå pci-spora med markør tusj. Ser bedre ut i virkeligheten..

trekasse13mini.jpg

Her har vi de nyelige feste anordningene: :p

trkasse4mini.jpg

Alt det digge hw'e!

trekasse5mini.jpg

Baksiden. I off mode:

trekasse3mini.jpg

Baksiden med lys og greier..

trekasse9mini.jpg

Sidedøra: :thumbup:

trekassemini.jpg

Kassa i mørket..ganske najs!

trekasse8mini.jpg

Stoor trekasse i sin stoore helhet: Glemte å snu det store bildet..sorry

trekasse1mini.jpg

 

Det var nok det jeg hadde.Noen kommentarer eller lignende. Skal fiXe en ordentlig knapp snart ;)

Endret av sigz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...