Gå til innhold

prosjekt "Stoor trekasse" FERDIG!


Anbefalte innlegg

Hmmm.....jeg glemte selvfølgelig å ta bildei dag, men det blir vel gjordt i morra.

I dag har jeg satt på noen flere plater og i den ene sideplata har jeg skjært ut en dør.

Så har jeg planlagt litt på hvordan jeg skal feste døra sånn at den holder seg på plass. Tror jeg kom på en bra ide, men den får dere se i morra.

 

Var også innom maxbo idag for å se om de hadde en hull sag. Da hadde det blitt litt enklere å feste viftene, men den største de hadde var på 74mm samma var det på Jernia. Buhu, men det går vel bra med borr og stikksag?? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NEEEEIII!!!

 

Nå klikker det snart for meg.

Var å skulle bygge litt videre i dag og da jeg var ferdig tenkte jeg at jeg skulle å tatt de bildene, MEN så finner jeg fa1 meg ut at jeg glemte minnebriken hjemme!

Nå må jeg snart legges inn på mentaltsjukehus... :cry::no:

 

Men jeg fikk nesten gjord ferdig sidedøra i dag og lagd hull til viftene. Det gik heldigvis bra med stikksaga.

 

Har vurdert å sette på tynne 90* lister på kantene. De ble ike like pene allesammen så noen fine lister hadde fiksa det. Kunne jo også spraya dem i samme grønnfarge som ramma og som jeg skal ha inni..

Tenkte også på å skjære ut et mønster i en finer plate og spraye det i blått eller hva f$£n jeg har i kjelleren. Så skulle de festes utenpå siden for å gi en litt 3d-feeling

side::

nyttsidemini.jpg

 

Noen andre ideer?

Lenke til kommentar

Siden det ikke var noen som svarte så da får jeg vel lage en koslig UPDATE!!

 

Ok, det er lenge siden update og jeg har gjordt ganske mye. (synes jeg selv da )

Får vel legge ut noen bilder av den kjære kassa mi da.

Front og topp:::

fiinmini.jpg

Sidedøra, ikke helt ferdig på dette bildet:::

jajadakomini.jpg

Brukte en liten list så døra ikke skulle fly inn...Har også en knepplås. Skl sette på noen av de magnet greiene i morra:::

listmini.jpg

Sidedøra med 120mm UV vifta montert. På høyresiden ser dere listene jeg har sprayet i samme grønnfarge som jeg skal bruke rundt kantene:::

uvfanmini.jpg

 

Det var de. Blei en del skruer i siden, men det kan vel slipes litt ned.

Noen meninger så langt?

Har tenkt å sette inn resten av viftene og kanskje montere HK brettet å.

Muligens jeg får tid til å se på cd rom drev og no feste greier til PSUèn.. ;)

Lenke til kommentar

Jaja...Det kommer. Tror jeg skal spraye hele innsiden samme grønnfarge. Pappa var å kjøpte en til sprayflaske med grønn. Hadde tenkt på innsiden i en annen farge , mn sånn er livet.

 

Tror også jeg skal sette noen hjul jeg var å kjøpte. Blir jo vanskelig å bære den stoore trekassa mi.. ;)

 

Skal også sette på noen håndtak på siden så jeg får lokka opp side døra litt enkelt.

 

Men ellers takk!

 

Edit:: Noen som har noen bra ideer til mønster på den andre sideplata?

 

Edit2:: Hater LEIF!!!! :hrm:

Endret av sigz
Lenke til kommentar

Angående hjulene dine, så hvis du klarer så mekk på noen gummiklosser eller noe i den duren under for å fikse vibrasjonsstøy som kan lage hakk i HD'er og knekke socket'er. ++ men det er sikkert ikke så stort problem. Heller pass på at du har et dempet oppheng til HD'er og helst slå av pcen ved større flyttinger.... da mener jeg så langt ledninger rekker..... men jeg har klart meg med mitt trekabinett så langt da.... måtte bare nevne det ;):roll:

Lenke til kommentar

Veit ikke om jeg har en loddebolt no sted og jeg har ikke peiling på elektronikk, men det kan vel ike være så komplisert? Bare å kutte av ledningen og lodde på leden?

Noe annet jeg bør ha?

 

Tror du det vil bli bra med to av

disse

 

Edit: Kanskje en sånn også?

Endret av sigz
Lenke til kommentar

takker for tipsene! men nå er det tid for UPDATE!!

 

Får vel legge ut noen bilder av dagens arbeid. Har satt på lister, gjordt ferdig viftene og begynt å lage holder til dvd-rom. Ikke så mye, men ting tar tid når du er 14 år ;)

 

Her er bildene:

Toppen av kassa:

ovenframini.jpg

Låsene jeg har brukt: en kneppert og en magnet :

lsermini.jpg

Innsiden av døra, ble litt mørkt:

sidedrinnimini.jpg

Viftegrill i front:

kjekdendermini.jpg

Vifta i toppen innenfra:

topvifteinnimini.jpg

Ovenfra:

toppersmini.jpg

Fra siden.Synes det ble ganske bra jeg..:

aaaaaamini.jpg

Fra andre siden...whee! :p

diggmini.jpg

 

Det var de. Er det noen kommentarer fra andre enn bare aeinstein og sigen..eller er det ingen som bryr seg? :hmm:

Håper ellers jeg får satt in HK brettet i morgen, men det er mye som skal gjøres, og jeg skal til Egypt på Tirsdag så det spørs om jeg blir ferdig. Også en del som skal pusses og kanskje lakkes. Skal sette på et håndtak også. :thumbup:

Endret av sigz
Lenke til kommentar

Idag har jeg satt på plexiglass vinduet og begynt på Hk brettet. Men fikk ikke gjordt så mye siden jeg måtte til en fyr for å gjøre ferdig et engelsk prosjekt som vi skal ha i morra... :no:

 

Men her er noen bilder fra dagens arbeid::

Støtte planker for HK brett..Klarte å sette dem i feil ende først er derfor den ene ikke er helt riktig..

DCP01217mini.jpg

Den tynne plexi platen ble festet med limpistol::

dcjajamini.jpg

Oversiktsbilde::

DCP01219mini.jpg

 

Det var de..Andre ideer? F.eks mønster til andre sideplata.eller fikse greier..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...