Gå til innhold

prosjekt "Stoor trekasse" FERDIG!


Anbefalte innlegg

Er ikke 100% sikker ennå, men tenkte på å ta ut noe fra gamle kabinetter jeg har liggende. Ellers kunne jeg jo se om han med stålplatene er villig til å lage noen drev. (bare de ikke ser ut som det kabinettet de lagde for det var UGLY!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada Jada. Dere har et godt poeng der, men det er litt vanskelig når folk driver å endrer meninger hele tida. Det er ikke bare meg som skal lage detta kabinettet!

 

Men på Onsdag bestemmer vi oss heeeelt sikkert for hva planene blir. OK?

Lenke til kommentar

Vi får se...

Regner med at den som har best internett tilkobling vil ha den hos seg. (skal jo brukes som ftp server)

Regner med at det er jeg som får den da siden han ene har ISDN og han tredje har bare internett annenhver helg. :p

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig lært eg SketchUp!

Har laget en tegning av kabinettet..slik det forhåpentligvis blir::

Bak og ene siden::

jadamini.jpg

Foran::

frontjamini.jpg

Inni::

oppmini.jpg

Trolig HDD holder::

hddholdermini.jpg

 

Det var de. Som dere sikkert ser er ikke alt i riktig forhold, men det er ihvertfall bedre enn før. Den må kanskje være litt høyere å, men det finner jeg ut når vi får HK brettet.

 

Er det noe dere lurer på er det bare å spørre! :D:yes:

Lenke til kommentar

UPDATE!!

 

Da har vi blitt sånn ca enige!

På lanet fikk jeg vite at de hadde laget ennå en i stål, men den fikk jeg aldri se.

Så da bestemte jeg meg for å lage en ramme selv. Så det ble den første tegningen.

Målene ble: h:67,5cm b: 29,5cm d: 44,6cm. Altså litt større en først tenkt, men det går vel bra.

Her er bilder av ramma:

DCP01202MINI.jpg

 

DCP01201mini.jpg

 

Har også kjøpt flouriserende lakk på jernia i gul farge...håper det blir bra.

 

Ellers noen komentarer??

 

Er ikke sikker på om det kommer så mange updates i nær tid. Denne uka sitter jeg på hele 56kbps internett og 5 April drar jeg til egypt en uke. Så vi får se.

Må vel kjøpe noen kryssfiner plater også. Men det fikk jeg penger til av fattern.

Lenke til kommentar

Tja, vet ikke om den er supersmart, men du kan få en sniktitt på hvordan jeg har tenkt til å løse det i mitt fremtidige prosjekt... (starter med det til sommern)

 

harddiskholder1_t.jpg

 

harddiskholder2_t.jpg

 

Tanken er at denne skal henge inne i kabinettet, du ser eksempel nedenfor. Håpet er at det da skal være enkelt å ta disker ut og inn, det skal være små hyllekanter som på vanlige diskholdere slik at man ikke trenger å skru fast disken om den bare skal være der en kort tid. Eventuelt skal det være en skrue på toppen slik at den ikke "hopper" ut av sporet sitt under transport.

 

kabbis_interior_t.jpg

Lenke til kommentar

Ganske najs ide den der ja. Me får sjå. Kanskje jeg gjør noe lignende. Nå får jeg konsentrere meg om selve kassa. Har begynt å sette på side plater idag. Blir forhåpentlig ferdig i dag eller i morra. Da blir det update.

 

Fant også ut at jeg hadde kjøpt grønn flouriserende lakk og ikke gul, men det går vel bra. Har spraya hele ramma med det. Blir forhåpentlig noe inni å.

Fant også ut at de viftene vi har kjøpt ikke hadde UV leds så vi må bestille en UV/blacklight katode fra microplex. :roll:

 

Men ellers går vel alt bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...