JVS Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Kjøpte nylig en 3Com OfficeConnect 4ports switch som skulle kobles mot en Cisco Catalyst switch. Resultatet ble 50% (eller mer, husker ikke) pakketap konstant, og jeg måtte bytte tilbake til Allied Telesyn boksen som ble brukt fra før. Denne fungerer fint. Har tidligere opplevd samme problem med en SMC switch og en Soekris boks, mot samme type Cisco switch. Er dette et kjent fenomen, og hvilke 4ports switcher er å anbefale som er 100% kompatibel mot Cisco? Må ha ny istedenfor 3Com'en... Lenke til kommentar
JVS Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Ingen som har lignende erfaringer? Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Ingen som har lignende erfaringer? Nei, har aldri opplevd dette, har du passord til managment på catalysten? i såfall kan vi gjerne få se configen? Kan være greit å kjøre fast speed+duplex på begge sider dersom du har mulighet. I tillegg ville jeg brukt en krysset kabel mellom de (selv om 3com'n sikert har autodetect) Cisco switchen vil nok kunne gi deg en indikator på hva som er galt dersom du har tilgang til console på denne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Slikt pakketap kan tyde på at du har et problem med autosense. Sjekk som nevnt over at Cisco-switchen har satt fast konfigurasjon (100 Mbit/FD) på den porten du bruker. Lenke til kommentar
JVS Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Fikk lånt meg en HP Procurve 8p switch i dag. Testet med denne og da var det over 90% pakketap. En og annen pakke ble besvart. Kabelen er en rett tp kabel, skal prøve med en krysset. På 3Com'en var det mulig å velge om den siste porten skulle være vanlig eller uplink/krysset ved hjelp av en knapp. HP'en har autodetect på alle portene. Skulle tro det ikke hadde noe å si da, men skal som sagt prøve med krysset. Har ikke uten videre tilgang til Cisco switchen... Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Fikk lånt meg en HP Procurve 8p switch i dag. Testet med denne og da var det over 90% pakketap. En og annen pakke ble besvart. Kabelen er en rett tp kabel, skal prøve med en krysset. På 3Com'en var det mulig å velge om den siste porten skulle være vanlig eller uplink/krysset ved hjelp av en knapp. HP'en har autodetect på alle portene. Skulle tro det ikke hadde noe å si da, men skal som sagt prøve med krysset. Har ikke uten videre tilgang til Cisco switchen... dersom det står fast på cisco'n så hjelp det ikke om hpn kjører auto.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå