Gå til innhold

digi.no: Netshop solgte med tap for å komme inn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ikke det er noe rart med dette.

Det gjør meg heller ingenting om prisene er noen kroner høyere på enkelte varer. Så lenge prisene er jevnt over gode, har ikke 40-50 kroner må å si.

Netshop er en butikk med god service, og det er egentlig godt nok for meg.

Handler selv både hos MPX, PS, Komplett og Netshop. Alle disse butikkene er jeg godt fornøyd med når det kommer til support o.l.

Lenke til kommentar

Dette er jo en ganske kjent forretningsstrategi. I oppstarten av en bedrift i et trangt marked, må man uansett gjøre noe for å være bedre enn resten om man ønsker å bli store. Akkurat denne strategien ved å selge med "tap", er nok en strategi der de selger til priser som dekker de variable kostnadene ved driften (som jo må være et minstekrav) samt legger på noen kroner slik at de uansett blir billigere enn de argeste konkurrentene. Dette er en strategi der man jo helst bør ha litt penger i bakhånd ved starten, men dette hadde nok netshop-sjefen, etter salget av komplett.

Men ellers, i den digi-artikkelen.. dropzone? Hvordan kan den være norges tredje største nettbutikk når jeg aldri har hørt om den?

Lenke til kommentar
Men ellers, i den digi-artikkelen.. dropzone? Hvordan kan den være norges tredje største nettbutikk når jeg aldri har hørt om den?

Dropzone selger til bedriftsmarkedet. De selger også en god del mer avanser (og dyrere) utstyr enn hva f.eks Netshop gjør.

Det er ikke ofte bedrifter kjøper en PC, så i dette markedet kan man gjøre det stort.

Lenke til kommentar

Dropzone selger til bedriftsmarkedet. De selger også en god del mer avanser (og dyrere) utstyr enn hva f.eks Netshop gjør.

Det er ikke ofte bedrifter kjøper en PC, så i dette markedet kan man gjøre det stort.

Kan det ha sneket seg inn en "liten leif" her ? Sikter da til ordet; "ikke" i forb. med bedrifters kjøp av PC.... :p

Lenke til kommentar

Kan godt gi en 50-100 kroner mer for ett produkt, iallefall hvis det er god service. Så både netshop og andre som gir meg god service kan nok fortsette å ha meg som kunde. For meg er det ikke 110% viktig med svar på mail døgnet på tamp, men, det er iallefall ikke å forakte.

Er meget fornøyd med servicen til netshop. :thumbup:

Lenke til kommentar
Samt at de sender samme dag om du bestiller før klokka 1400 og de har deler på lager!!! :)

Gjør ikke de aller fleste det da ? Jeg gikk da utifra at så lenge man får inn en ordre, har varen(e) på lager og i tillegg har 4-5 timer igjen av arb.dagen, burde man i det minste rekke å få gjort klart pakken for utsending....?!?

Eller er jeg totalt urimelig når jeg forventer såpass ??

Lenke til kommentar
Samt at de sender samme dag om du bestiller før klokka 1400 og de har deler på lager!!! :)

Gjør ikke de aller fleste det da ? Jeg gikk da utifra at så lenge man får inn en ordre, har varen(e) på lager og i tillegg har 4-5 timer igjen av arb.dagen, burde man i det minste rekke å få gjort klart pakken for utsending....?!?

Nei komplett gjør ikke det

Lenke til kommentar

Det spørs litt når posten er og henter posten.

Men av komlpett er den vel innom og henter posten ofte.

Er tross alt ein del pakker som går ut.

Lenke til kommentar

Jeg må si at dette er en helt grei strategi. De er fremdeles rimelig og har en eksepsjonell service. Syns det er imponerende hvor fort de har blitt kjent og populær. Jeg vil tro at 99% av alle som starter webshop forsvinner ganske kjapt men enkelte fikser det da :) Vi sitter igjen med en hard kjerne av webshopper som jeg har god tillit til.

Lenke til kommentar

Psdata pleier også å sende samme dagen hvis de rekker det.

Jeg handler for det meste på psdata og netshop. Jeg hadde nok bare handlet på netshop hadde det ikke vært for at jeg ikke betaler frakt fra psdata. Bare spør fint og forskuddsbetaler så får jeg lov til å hente varene på hattelco.

Jeg irriterte meg grønn før når jeg ikke fikk lov til dette for jeg bor 2km unna og når de skal sende det med posten så må det innom Kristiansand som er sikkert 10mil unna.

Lenke til kommentar

Dropzone er en god leverandør for bedriftsmarkedet.

Vi bestiller mye derfra på min avdeling, gode priser på f.eks fargelasere som vi kjøpte inn til butikkene våres :)

Privat bruker jeg stort sett netshop og mpx.

Men jeg er litt overrasket over at det nå er 2 dager siden jeg sendte en mail til netshop og ikke har fått svar. (problemer med shuttle maskin kjøpt). : :dontgetit:

(fått bekreftelse på at de har mottatt beskjeden).

-Thomas

Lenke til kommentar

Er jo en rimelig villedende overskrift her. Netshop solgte jo ikke varer til under kostpris + moms, men de hadde så lav fortjenestemargin at det totalt sett ble røde tall på bånnlinja når alle andre kostnader var trukket i fra.

Og det er egentlig en ganske vesentlig forskjell :)

Lenke til kommentar

Litt off-topic nå, men jeg bestilte varer fra Komplett nå på søndag kveld, og de var ferdig plukket i løpet av natt til mandag. Klokken seks mandag morgen fikk jeg sendingsbekreftelse :)

Lenke til kommentar

Synes egentlig det betyr lite, priser de seg langt over andre aktører handler jeg ikke hos dem mer... Enkelt og greit. Når jeg bestiller på nett ser jeg oftest på samlet pris, hvorvidt de har delene inne og om de har det jeg vil ha(sjelden jeg bestiller enkeltkomponenter på nett) og da er det ikke alltid de offisielt billigste butikkene som stikker av med ordren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...