Gå til innhold

Gainward GeForce 6800 Ultra 2600

SebRam

Anbefalte innlegg

I over 2 måneder har jeg forsøkt å skaffe ATI x850XT PE, men aboslutt alle netbutikker er utsolgt :no:

Derfor vurderer jeg nå Gainward GeForce 6800 Ultra 256 MB Ultra/2600PCX "Golden Sample" PCI-E.

For info, sjekk HER

Har dere noen andre forslag? Ja, jeg er veldig kresen rundt det med skjermkort :dribble:

PC info står i signatur (bare eksluder skjermkortet ;))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

les mitt innlegg "Gainward 6800 ultra" kortet yter meget bra men BRÅKET fra viften er helt javelig i forhold ati x 800 xt

kjøper du deg en Gainward 6800 ultra 2600GS kan du bestille deg ett par øreplugger og en zalmanvifte for 300 + 116 kr frakt kr extra !!!

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=393811&st=0&

bilde nedenfor viser mitt gamle x 800 pro kontra den nye 6800 ultra

post-23-1111161391_thumb.jpg

Endret av LWSR54
Lenke til kommentar

SebRam... hvorfor står det:

Shuttle XPC SB95P V2

Intel Pentium 4 - 3.4 Ghz

Kingston Hyper-X 2 x 512MB (DDR2)

Club3D x850XT PE

Western Digital - 74GB Raptor

i din specs...?

var det ikke sånn at du ikke hadde et x850XT PE kort, men ønsket det? hvorfor ikke fjerne det?

tviler på at du kommer til å få noe fps med et 6800Ultra kort ;), hvertfall ikke på et par år...

kortet ser jo egentlig ikke så veldig pent ut da... mm. du har et par røde katoder inni pc`n..

Endret av AnVli..p4
Lenke til kommentar
SebRam... hvorfor står det:

Shuttle XPC SB95P V2

Intel Pentium 4 - 3.4 Ghz

Kingston Hyper-X 2 x 512MB (DDR2)

Club3D x850XT PE

Western Digital - 74GB Raptor

i din specs...?

var det ikke sånn at du ikke hadde et x850XT PE kort, men ønsket det? hvorfor ikke fjerne det?

tviler på at du kommer til å få noe fps med et 6800Ultra kort ;), hvertfall ikke på et par år...

kortet ser jo egentlig ikke så veldig pent ut da... mm. du har et par røde katoder inni pc`n..

Prater du egentlig om?

Får jo fps med alle skjermkort. Jeg bryr meg ikke noe om hvordan kortet ser ut... Kun ytelse + kjøling og nei jeg har ikke røde katoder i pcen...

Tror nok du misforstår litt her. :no:

Lenke til kommentar
Hvilket kort yter best av de to da? :)

x800XT yter litt bedre, men det er jaggu ikkje mykje.

er jammen ikke sikker på om x800xt greier og holde følge med enchanged moden til gainward jeg ass og JA jeg har lest 6800U vs x800xt testen til hw men det var idiotisk av dem og velge det merket til Nvidia

EDIT: men det er nå min mening ikke no refs ment :) det kommer seff anpå hvem spill du tester det i :thumbup:

men sånn ontopic ser du har schuttle er du sikker på at du har plass til et ultra kort inni der ? og hva slags strømforsyning har du ?

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
les mitt innlegg "Gainward 6800 ultra" kortet yter meget bra men BRÅKET fra viften er helt javelig i forhold ati x 800 xt

kjøper du deg en Gainward 6800 ultra 2600GS kan du bestille deg ett par øreplugger og en zalmanvifte for 300 + 116 kr frakt kr extra !!!

er det sån gainward 6800ultra ser ut ??

hva skjedde med det fete røde heldekkende kjølern over kortet ?

det er jo det bildet som er på komplett\ alleandresteder

Lenke til kommentar

er jammen ikke sikker på om x800xt greier og holde følge med enchanged moden til gainward jeg ass og JA jeg har lest 6800U vs x800xt testen til hw men det var idiotisk av dem og velge det merket til Nvidia

EDIT: men det er nå min mening ikke no refs ment :) det kommer seff anpå hvem spill du tester det i :thumbup:

men sånn ontopic ser du har schuttle er du sikker på at du har plass til et ultra kort inni der ? og hva slags strømforsyning har du ?

Jeg har en av de nyeste Shuttlene (de som er litt større) - Der er PCI-E slotten "riktig" vei, slik at jeg har plass til og bruke PCI slotten i tillegg. Det bør vel holde? :)

Lenke til kommentar
les mitt innlegg     "Gainward 6800 ultra"    kortet yter meget bra men BRÅKET fra viften er helt javelig i forhold ati x 800  xt    

kjøper du deg en Gainward 6800 ultra 2600GS kan du bestille deg ett par øreplugger og en zalmanvifte for 300 + 116 kr frakt  kr extra !!! 

hvis du ser nøye så er det det samme bilde på alle Gainwardkortene..!! min er noen månder gammel er fra Gainward og ser sånt ut...den andre på bilde er en ATI x 800 pro kort...henger på ett bilde nede fra original esken også

øøø hvis du vil slipper støy fra kortet gå heller for en x 800xt pe...eller 850 hvis det er pci du vil har ...jeg bytter min mot en x 800 xt pe ...er og blir ATI freak uansett hva alle sier i testene :thumbup:

post-23-1111174881_thumb.jpg

Endret av LWSR54
Lenke til kommentar

Nei Gainward GeForce 6800 Ultra 2600 er vel bedre enn x800 xt?

Trodde det bare var x800 xt pe, x850 xt og x850 xt pe som var bedre enn 6800 ultra jeg :hmm: .

Lenke til kommentar
les mitt innlegg     "Gainward 6800 ultra"    kortet yter meget bra men BRÅKET fra viften er helt javelig i forhold ati x 800  xt    

kjøper du deg en Gainward 6800 ultra 2600GS kan du bestille deg ett par øreplugger og en zalmanvifte for 300 + 116 kr frakt  kr extra !!! 

hvis du ser nøye så er det det samme bilde på alle Gainwardkortene..!! min er noen månder gammel er fra Gainward og ser sånt ut...den andre på bilde er en ATI x 800 pro kort...henger på ett bilde nede fra original esken også

øøø hvis du vil slipper støy fra kortet gå heller for en x 800xt pe...eller 850 hvis det er pci du vil har ...jeg bytter min mot en x 800 xt pe ...er og blir ATI freak uansett hva alle sier i testene :thumbup:

så det vil si at hvis jeg bestiller et gainward 6800Ultra fra komplett får jeg det stygge fæle kortet der uten den fete heldekkende kjølern ? :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...