Mickidod Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Etter jeg skiftet Cpu kjøler , retarter maskinen seg hele tiden, jeg for liksom ikke komme i bios engang.. jeg har Hatt Den cpu kjøleren før akuratt den alstså. Takkfor svar.. #topic endret av moderator# Endret 19. mars 2005 av Jankee Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 høres da ut som om du kanskje ikke har god kontakt mellom blokk og CPU... ta den av igjen og bruk pasta... Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Skal da gå å komme inn i bios uten all verdens kontakt. Du har ikke skadet cpu under montering da? Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Det kjedde etter jeg skiftet cpu kjQler. der med kjQle ribba er det et lite hakk som er vekke, den er blitt knokken av etter jeg skiftet viftekjQler..Hakke er Veldig Lite, 1 mm eller mindre, A den ligger ikke rett pa midten pa kjQle ribba heller den ligger helt til vesntre. takk for svar! Edit : Utelandsktastatur Endret 19. mars 2005 av Mickidod Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 At ribba er skadet har ingen ting å si bortsett fra kjøleegenskap. Et mm hakk utgjør ingenting. Om du tar av kjøleribba å plukker ut cpu'en så kan du stryke neglen langs hele kjernen på den å kjenne etter hakk det. Om det er det så kan det godt være det som er problemet. Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Hvordan plukker jeg ut den ut da, er det bare til a dra den ut? ma ver litt sikke Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Det er en hendel rett ved siden av selve brikken som du må løfte opp. Så løfter du bare ut cpu'en. Du trenger egentlig ikke å ta den ut, bare tørk av en del av kjølepastaen og kjenne etter med negelen rund selve kjernen. Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Greit. Edit: Sorry for det andre innlegget, det var en venn av meg som køddet. Lenke til kommentar
AltuZ Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 og hvis du skal fjerne all kjølepastaen å legge på ny... så kan du bruke neglelakk fjerner.. funker fett som f til å fjerne kjølepasta (bruk Q-Tips i såfall) Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Sorry alle sammen, det var lit av cpu kjernen som var knokken. Har det mye å si det eller? Lenke til kommentar
Pompel Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Vil si det har veldig mye å gjøre med saken.... skaff deg ny CPU, den gamle er død... og vær litt forsiktig nestegang du setter på kjøleribba Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Kjernen? På nyere cpu`er er jo kjernen beskyttet av et lag med aliminium eller annet metall. Sikker på at det ikke er dette laget som er knukket? Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 I og med at maskina er såpass ustabil, så vil jeg tro cpu'en er defekt. Uansett om en cpu ikke kjøles så vil den tåle å være på i mer enn noen sekunder! Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 Søren jaja. Da får jeg kjøpe nye deler.. tenkte på Amd 64 å et nytt Hovedkort, Noen som kan gi meg tips om hva jeg bør kjøpe helst billig og rask cpu og muligheter for å overklokke en del, Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå