Olenoe Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Har fått meg en raptor disk. Når jeg inst. windows dro jeg ut strømkablene til de andre hardiskene mine. men når jeg så skulle putte i strømkabelen til de hardiskene som var tilkobla Kontrolleren min, møtte jeg på et problem. Dataen ville ikke starte, den bare fryste seg fast i BIOS. Jeg får ingen error beskjed heller. Når jeg drar ut Strømkablene igjen, funker alt fett. Noen som vet hvorfor den gjør sånn? HK: NF7-S Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Ta og oppdater biosen din, hvis du ikke alt har gjort det. Lenke til kommentar
Olenoe Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Okey. Jeg får se om jeg får gjort det i morgen. Håper det løser problemet. Kan det være noe annet som kan skape problemet? Lenke til kommentar
Olenoe Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Fått flasha BIOS'en nå, men det funker ennå ikke. Det bare fryser fast etter jeg har fått disse beskjedene: "Updating ESCD ... Success Verifying DMI pool data ..........................." Og der er det stopp. Hjelp Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Har du koblet en harddisk til Primary Master? Det tror jeg nemlig ikke er mulig når man bruker S-ATA på det hovedkortet. Grunnen er at S-ATA 1 deler ett eller annet med IDE 1 slik at man må velge hvilken man vil bruke. Lenke til kommentar
Olenoe Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Ehm... hva sa Om jeg har kobla en av hardiskene på primary master? Tenker du med de små pinnene eller med kablene? Og på de på IDE kontrolleren min? eller de hardiskene som er kobla til HK mitt? Uff.... litt trøtt jeg nå. hehe Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 På hovedkortet ditt har du 2 vanlige IDE-kontakter. Det er den 40-pins saken som er ca. 5cm lang og en halv cm bred. Den ene er IDE1, den andre er IDE2. Jeg har opplevd problemer når jeg brukte IDE1 samtidig som jeg brukte S-ATA1. Prøv å kun bruke IDE2 + S-ATA og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Ett bitte lite spm. Hadde du ide kablen i de gammle diskene når du holdt på med den nye raptor disken. Dette er "fy fy". Det kan dessverre oppstå litt krøll da. Det beste er å koble fra alt fullstendig. Så installere windows på nytt. Lykke til Mvh Thelle Lenke til kommentar
Olenoe Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) Ahhhh.... Nå skjønte jeg hva du mente Silver Får prøve det og da men tror IDE1 er tilkobla CDROM'ene. Men er ikke sikker. Vet ikke om det har noe å si, akkurat nå prøver jeg alt, lyst å få til Raptoren til TG... hmmm.... tror jeg bare dro ut strøm kabelen. Men det funker å starte dataen med de hardiskene som er tilkobla HK da.... bare når jeg putter i strømen til de hardiskene som er tilkobla IDE kontrolleren alt slår krøll. Men, kan prøve og formatere igjen med alle IDE kabler frakobla Endret 20. mars 2005 av Gornil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå