kanikke Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Her en pc som jeg bruker til bilde og videoredigering, samt leker litt med musikk og lyd. Maskinen kjører windows xp pro sp1. Den brukes ikke på internett. Det jeg lurer på er om det er noe å hente på å oppgradere denne til sp2? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Funker den som den skal, så ikke gjør noe. Funker den ikke som den skal, fiks det. Din maskin ser ut til å fungere som den skal, så da ser jeg ingen hensikt med at du trenger å oppgradere til SP2. Tror heller det ikke er noe særlig ytelsesmessig å hente. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 noen nyere celeron og p4 får en del raskere boot og powerdown med sp2, men som sagt - don't fix somthing that works... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Det er ingen ulempe å alltid være oppdatert med det siste. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) SP2 kan gjøre videoredigeringsprogram mer ustabil. Er i hvertfall mitt intrykk. Etter SP2 fikk jeg ikke installert Pinacle 8.0 og Power Director 3.0 er veldig var under rendering og kan krasje dersom man gjør andre ting samtidig. De har gitt ut en patch for å rette på det men programmet er fortsatt veldig ustabil. Var ikke slik før SP2. Jeg må kjøpe Power director 4.0 for å få et stabilt videoredigeringsprogram, koster for øvrig ca 500NOK. Er ikke maskina på nett la SP2 være. Endret 19. mars 2005 av perpyro Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 En ting er helt sikkert! Det er forskjell på å innstallere sp2 på nyinnstallert XP, og på en XP som er innstallert for lenge siden. Jeg formaterte og innstallerte en helt ren XP før jeg la inn SP2. Har aldri hatt problemer med noe. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 SP2 kan gjøre videoredigeringsprogram mer ustabil. Riktig det, Avid express pro liker ikke SP2..... Lenke til kommentar
kanikke Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Takker så mye for svar. "Ikke reparer ting som fungerer" det høres serdeles fornuftig ut. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Reparere? Jeg vil heller kalle det å oppgradere. Endret 22. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hr anth! Hvorfor oppgradere slik at det man har som tilfeldigvis virker blir ustabilt? Virker lite logisk for meg. Har ikke det vært for at maskin mi er på nett hadde heller ikke jeg gjort den oppggraderinga. I mitt tilfelle kommer den til å koste 500NOK i kjøp av nytt videoredigeringsprogram. Det er faktisk enkelte som bruker maskina som et verktøy til noe og da er det unødvendig å oppgradere så lenge alt virker. If it work don`t fix it! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå