Tafsen Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Eg skal lage ei heimeside som skal ha ei bordplate til bakgrunn, og eit papir teipa på. Utfordinga her blir å få bg til å passe i alle oppløysningar. Arket skal være midtsilt. Nokon som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
N* Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 det der blir ganske vrient tror jeg. hvis kantene på sideboksen(?) er avrundet, gløder eller no (jeg gjetter på at det ikke er helt rette kanter siden det skal være et ark som innholdsboks) kan du sette bakgrunnen slik: background:url(bordplate.jpg) center); da repeterer den seg ut fra midten. og da tror jeg du kan beregne deg fram til hvor mange pixlers bakgrunn du må ha på sideboksen. men hvis du ikke skal ha noe fancy kanter på boksen kan du vel "bare" lage et lite repeterbart bilde. det blir nok ikke så lett å få det til å se bra ut når det skal repeteres, men det er mulig. kansje det er denne metoten som er brukt her transparange png'er er en mulighet for å slippe å prøve seg fram med å få pixlene til å stemme, men det virker ikke i ie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå