Ole Brum-Brum Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Som amatør er det mulig dette er utrolig enkelt å løse, men jeg fatter ikke hva som er feil. Har ett Canon EOS 500 "analog" med to Sigma linser , en 28-70 og en 100-300. Når jeg montere 28-70 på mitt nye Canon EOS 300d fungerer det helt fint. Monterer jeg 100-300 får jeg meldingen "Err 99" i displayet. Hva gjør jeg feil eller hva må jeg gjøre for å få dette til å virke..? Brum-Brum Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Står bittelitt om det her: http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...message=6849821 Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Du må antakelig få oppgradert chip'en i Sigma-objektivet. Lenke til kommentar
jonah Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg hadde akkurat det samme problemet med min Sigma-linse. Chip'en må som nevnt over byttes. Leverte inn til Elite Foto (importør av Sigma i Norge) De fikset det gratis. Lenke til kommentar
Ole Brum-Brum Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Takk for tilbakemeldingene Jeg tar meg en tur til Elite Foto... Lenke til kommentar
JulieN Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Var det virkelig gratis å få rep objektivet hos elite foto? Har selv dette problemet nå. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Sigma har en slags garanti at objektivene skal fungere på alle moderne kamera så de bytter chipen gratis hvis problemet er at objektivet har en eldre chip som ikke er kompatiblel. Så i de fleste land får man fikset problemet gratis ved å levere objektivet til importøren. Man burde først sjekke at kontaktpunktene er rene sånn at man er sikker på at det ikke er årsaken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå