Gå til innhold

Logitech MX518 1600dpi mus

Anbefalte innlegg

Logitech har lenge vært kjent for å lage gode

datamuser både trådløse og vanlige, men det

er lenge siden Logitech laget en skikkelig gameing mus.

Razor har stort sett vært den eneste produsenten

som har laget en flullblods gameingmus med 1600dpi

og en sensor som er på til en hver tid for å få med

seg selv den minste bevegelse, men nå har Logitech

våknet opp og lansert MX518 med 1600dpi sensor

og en kan nå forandre DPI raten mellom 400 800 og 1600

på sparket hvist en skulle ha behov for det. Og den takkler

akkselerasjoner opp til 15g noe jeg ville tro skulle holde.

Musen blir "sluppet løs" i april med en prislapp på 400-500kr

Logitech MX 518

6401.jpg

6404.jpg

Detaljer

• Logitech® MX™ Optical Engine

• Bildeprosessering: 5.8 megapixels/sek

• “På Sparket” sensitivitet justering mellom 1,600, 800, og 400-dpi

• 8 programerbare knapper for best mulig kontroll

• 5.8 megapixel/sek sensor oppløsning

• Akselerasjon: 15 g

• 16 bit/axis USB data format, og 125/sek USB rapporteringshastighet

• Teflonføtter for minst mulig friksjon

• 3 års garanti

Endret av zandro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm merkelig, jeg søker alltid i gjennom forumet

før jeg poster, for å være helt sikker på at det

ikke er *OLD* :roll:

Edit: Sjekket den posten du refferete til, den er ikke

postet under nyheter men Forum -> Spill -> Diskuter spill og tilbehør - PC

og reglene sier følgende

1: Sjekk først om andre har lagt ut samme nyhet. Om du allikevel kommer i skade for å poste en nyhet som andre har postet før deg, så si fra til moderatorene - evt. endre tittel og innhold (tittel kan f.eks. være "SLETTES").

2: Ikke post NOE ANNET enn nyheter i denne kategorien!

Så siden denne nyheten ikke har vært postet før under nyheter så ser jeg

ingen grunn til å stenge den, Er det en nyhet så postes det under

nyheter enkelt å greit.

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Likte ikke helt det at det var oransje (skrivefeil, så rett på meg!) piler på knappene :/

Ellers så er den sikkert utrolig god, sitter med mx500 selv, og hvis den skal gå til de evige digitalmarker nå så blir det mx 518 som blir kjøpt ;)

Hvordan stiller man akslerasjonen "på sparket"? Ikke si det er automatisk softwarestyrt..

Lenke til kommentar

Denne skal jeg ha jeg også. Gjorde et bomkjøp med Razer DB, og nå vil jeg tilbake til Logitech eller Microsoft (som ikke har hatt noe spennende siden Intelli 4).

Komplett har "ubekreftet 667 stk 2005-03-21", hadde vært meget fint om de kom til da!

Lenke til kommentar
Likte ikke helt det at det var oransje (skrivefeil, så rett på meg!) piler på knappene :/

Ellers så er den sikkert utrolig god, sitter med mx500 selv, og hvis den skal gå til de evige digitalmarker nå så blir det mx 518 som blir kjøpt ;)

Hvordan stiller man akslerasjonen "på sparket"? Ikke si det er automatisk softwarestyrt..

De pilene er lyst opp av LEDen inni musa hvis jeg ikke tar helt feil, noe som gjør at det lyser rødt. Selv hold jeg på å dø når jeg så bildene, for den musa ser sinnsykt rå ut med bare noen små forandringer i fra de tidligere modellene.

På sparket sens-justeringer, eller on the fly som det kalles på nynorsk, er jo selvsagt ikke noe automatisk justering. Hva i all verden ville det være godt for? Nei de konkurrerer jo med Razer DB, og da må en levere tilsvarende hvor en kan forandre sens i en kjapp håndvending nårtid som helst.

Selv sitter jeg med en Razer DB som erstatten den gode, gamle, men slitte Dual Opticalen min. Er svært lite fornøyd med denne musa som ser ut til å ha blitt et statussymbol skrytt opp i skyene av fanboys. Er svært skuffet med det meste med denne musa og kommer nok til å gå over til MX518 snart.

@ Birger_Nord: Ummm du linker til et annet forum. Tror du har misforstått seriøst hvordan ting fungerer her på forumet...

Lenke til kommentar
15G?

Musen har da ikke organer som kan bli flatklemte og ikke får den vondt i magen eller hodet? :hmm:

Neste blir vel at vi må kjøpe G-Drakt til musene våre :p

Vet ikke helt om du bare prøver å være morsom eller om du vikelig mener det der... Poenget er i alle fall at musa skal kunne følge med i svingene under en akselrasjon som tilsvarer 15G.

Tror du har misforstått noe igjen. Disse er søstersider med en viss tilknytning til hverandre. Det var vissnok ikke en eneste post ang. denne musa på OK.no's del av forumet. Det er folk, som meg, som bare sjekker forumet her på OK.no's side fra tid til annen, og uten slike nyheter blir det litt kjipt. Jeg skal vissnok innrømme at dette ikke er overklokkings-relaterte nyheter, men trenden har vært at Nyhets-delen av dette forumet kan brukes til de fleste hardware-relaterte nyheter i tillegg til de nyhetene som hørere hjemme der. Jeg synes det er synd å se deg drive slik aggressiv og rett og slett patetisk reklame for dine egne poster med en flau ettersmak av "jeg var først ute med dette så bare gå og dø"-holdning. Skjerpings!

Endret av Corleone
Lenke til kommentar
15G?

Musen har da ikke organer som kan bli flatklemte og ikke får den vondt i magen eller hodet? :hmm:

Vet ikke helt om du bare prøver å være morsom eller om du vikelig mener det der... Poenget er i alle fall at musa skal kunne følge med i svingene under en akselrasjon som tilsvarer 15G.

:whistle: Åja, så det er sånn landet ligger.

Kan man ikke tulle her nå heller. :roll:

Lenke til kommentar
Hvis det var en spøk så var det egentlig ikke noe bedre. Vær så snill og ikke komme med unødvendig spam!

Jeg lurte simpelthen på hvor G-krefter kom inn i bildet og formulerte dette på en litt humoristisk måte. :roll:

Men! :ohmy: Sist jeg sjekka var IKKE du admin! :whistle:

Maken til grinebitere.

Lenke til kommentar
15G?

Tror du har misforstått noe igjen. Disse er søstersider med en viss tilknytning til hverandre. Det var vissnok ikke en eneste post ang. denne musa på OK.no's del av forumet. Det er folk, som meg, som bare sjekker forumet her på OK.no's side fra tid til annen, og uten slike nyheter blir det litt kjipt. Jeg skal vissnok innrømme at dette ikke er overklokkings-relaterte nyheter, men trenden har vært at Nyhets-delen av dette forumet kan brukes til de fleste hardware-relaterte nyheter i tillegg til de nyhetene som hørere hjemme der. Jeg synes det er synd å se deg drive slik aggressiv og rett og slett patetisk reklame for dine egne poster med en flau ettersmak av "jeg var først ute med dette så bare gå og dø"-holdning. Skjerpings!

Man kan gå inn i alle dele av forumet gjennom alle de forskjellige forumene... Jeg bruker forum.begin.no som min forum portal. Andre bruker forum.hardware.no.

You see?

Lenke til kommentar
Jeg lurte simpelthen på hvor G-krefter kom inn i bildet og formulerte dette på en litt humoristisk måte. :roll:

Men! :ohmy: Sist jeg sjekka var IKKE du admin!  :whistle:

Maken til grinebitere.

Da må du nok dessverre være klar over at misforståelser kan finne sted og at du ikke har muligheten til å klage over det. Klare formuleringer hjelper langt på vei, og hvis du lurer på hvorfor jeg har den skarpe tonen min så er det pga. at jeg er brukbart lei av unødvendig spam. En trenger ikke å være admin eller mod for å si i fra om slikt, da alle har et ansvar til å si i fra hvis de kan.

Man kan gå inn i alle dele av forumet gjennom alle de forskjellige forumene... Jeg bruker forum.begin.no som min forum portal. Andre bruker forum.hardware.no.

You see?

Ja jeg forstår, men det er jo åpenbart at du ikke gjør det. HW-nettverket er en utvidelse av HW.no for å dekke flere kategorier og temaer enn det HW.no alene kunne klart. De har en viss tilknytning til hverandre iom. at de eies av samme folk, men daglig drift (rent bortsett fra servere) styres separat fra hverandre. De har altså en viss tilknytning til hverandre men er langt i fra en og samme ting. Selv om de er ment å dekke hvert sitt område, så har de i større og større grad begynt og overlappe hverandres områder. Dette er en følge av at enkelte, som bla. gamer.no, i stor grad har kommet med mange utilstrekkelige tester og anmeldelser i det siste, men også fordi de dekker temaer som angår flere av delene av nettverket.

At du forventer at alle som leser nyhetene på Ok.no skal sjekke etter slike nyheter på alle de andre søstersidene er rett og slett urimelig. Du bærer tydelig preg av den holdningen jeg snakket om i min forrige tråd. Det er barnslig og unødvendig, men man må vel bare forvente slikt av litt yngre folk til de lærer at det ikke fungerer slikt. Det kan være lurt å tenke før du poster.

Lenke til kommentar

Stenges:

Vidare diskusjon taes i denne tråden:

http://forum.begin.no/index.php?showtopic=390190&hl=

Men eg vil komme med nokre forklaringar her:

1) Når det gjelder mus så har "annet om hardware" vore ein generell kategori der spørsmål om mus/tastatur har blitt posta, dermed er begge trådene "feilposta". Men det er den eldste tråden som vil bli prioritert (i utgangspunktet).

2) Hardware.no nettverket har eit forum. Dette er delt opp i forskjellige underseksjoner eller delfora. Kvart av delforuma har eller har hatt ei nettside tilknytta seg (med untak av begin som er ein overordna portal for hw-nettverket).

Forum.hardware.no, forum.overklokking.no, forum.begin.no, forum.gamer.no

er alle same server, dette vises også om du tar ein link til ein tråd (f.eks hardware og skifter denne over til overklokking eller begin) så vil den vise til same post likevel.

Det som blir snakka om dagleg drift (oppdatering/artikkelutlegging) gjelder nettsidene ikkje forumet.

Så for å sette opp ein konklusjon så er dei forskjellige sitene søstersider, mens forumet er felles for alle sitene.

Ein vil veldig lett finne ut om det finnes andre poster om temaet berre med å søke på forumet og velge "alle forum" (automatisk valg frå hovudsida) og så skrive inn produktnavnet, så vil alle tråder som har vore aktive dei 30 siste dagane med produktnavnet komme opp.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...