Gå til innhold

Ansetter ikke unge fra Oslo Vest

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Patetisk. Blir som å fremstille alle fra østkanten som overvektige, nikotinavhengige folk uten utdannelse, trøndere som alkoholiserte, vestlendinger som brautende grautmålsfolk, nordlendinger som trygdesnyltende sytkuker, sørlendinger som dypt relgiøse osv.

Oslo Vest har forøvrig Norges høyeste gjennomsnittsinntekter, høyest sysselsettingsprosent, levealder og lavest andel som er avhengig av sosialhjelp. Å fremstille ungdom fra denne gruppen som latsabber blir i mine øyne noe underlig og sier mer om Une Amundsen enn gruppen han uttaler seg om.

Lenke til kommentar

Jeg er slett ikke fra Oslos beste vestkant. Men jeg blir provosert når noen går ut med slike uttalelser. Det blir bare rett og slett for dumt. Gå ut og si at alle unge fra Oslo vest får alt i fanget. Det er også forskjell på å bli lagt til rette for og å få alt lagt i fanget. Om ting blir lagt til rette for en blir man mer inspirert til å jobbe for noe.

- De er løftet frem av foreldrene og har et sinnssykt opphøyet selvbilde.

Som foreldre vil man det beste for sine barn, så det er blitt en uting å hjelpe sine barn frem i livet nå da, og passe på at barna har et bra selvbilde, nei da er de bortskjemte. Men det kommer da også selvfølgelig ann på tilfeller her.

Men denne Une Amundsen, SuperOffice-gründer kan jo stille seg selv et spørsmål, hva gjør han eller skal gjøre for sine barn. Og ikke kom og si at mange i Oslo vest ikke jobber hardt pga hvor de bor det blir for dumt.

Endret av chris
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

generalisering av halve oslo, smart.. rart at sånne folk i det hele tatt fortjener en tråd med kritikk....jobber ræva av meg, har bodd både på øst og vest.

- Une Amundsen tar helt feil! Jeg tror faktisk det er omvendt: At unge mennesker fra Oslos vestkant har større ambisjoner enn andre og er villige til å jobbe mye og hardt for å komme seg opp og frem, sier Herman Aarnæs (25) fra Frogner i Oslo til DN.

dette er jo akkurat like dumt

generalisering basert på geografisk beliggenhet kan brukes på alle måter, kan jo dele opp både øst og vest i områder. å si at det ikke finnes gode arbeidere i vest er like dumt som å si at de tikke finnes fine tyske damer, eller at alle nordmenn er rike, inkl narkiser på plata

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

Jeg har postnummer som gjør at Une Amundsen ikke ville ansatt meg. Jeg gir f., tror ikke jeg ville jobbet for ham heller.

Ungdom fra vest, er som sitatet over påpeker, mer interessert i å arbeide skikkelig, og å komme seg opp i livet. Selv ville jeg jo, om jeg hadde valget, prioritert vestkant laaaangt fremfor øst.

Lenke til kommentar
Patetisk. Blir som å fremstille alle fra østkanten som overvektige, nikotinavhengige folk uten utdannelse, trøndere som alkoholiserte, vestlendinger som brautende grautmålsfolk, nordlendinger som trygdesnyltende sytkuker, sørlendinger som dypt relgiøse osv.

Oslo Vest har forøvrig Norges høyeste gjennomsnittsinntekter, høyest sysselsettingsprosent, levealder og lavest andel som er avhengig av sosialhjelp. Å fremstille ungdom fra denne gruppen som latsabber blir i mine øyne noe underlig og sier mer om Une Amundsen enn gruppen han uttaler seg om.

så det du prøver å si er at de eneste normale nordmennene er oss som bor på østlandet? :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har postnummer som gjør at Une Amundsen ikke ville ansatt meg. Jeg gir f., tror ikke jeg ville jobbet for ham heller.

Ungdom fra vest, er som sitatet over påpeker, mer interessert i å arbeide skikkelig, og å komme seg opp i livet. Selv ville jeg jo, om jeg hadde valget, prioritert vestkant laaaangt fremfor øst.

smart sagt! ****************, sånne som deg som gjør at resten av vestkanten blir sett stygt på, arbeide skikkelig? du har vel **** l ikke jobb engang. advokater er jo så mye mer verdt enn snekkere! :nei:

edit:sensurerte litt, har fått tre advarsler da jeg har ytret min mening om snobber som syns de er mer verdt enn gj.snittet, MEN du skal få svare på at du mener med skikkelig arbeid!

er ikke håndtverk skikkelig arbeid? nå er du på tynn is vettu

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

Jeg kommer fra en ganske så gjennomført advokatfamilie - og derfor er også juss naturlig å ta.

Jeg sier ikke at håndtverkere gjør mindre skikkelig arbeid enn en jurist. På torsdag kommer det to snekkere hit for å sette opp den nye garderoben min. Pointet er at alle trenger hverandre, jeg trenger snekkere, du trenger advokat.

Ungdom fra vest er mer interresert i å komme seg opp og frem, det er ikke slik Une Amundsen sier, at de er late. De gjør ofte en innsats for bedriften, og ikke minst for seg selv og sitt eget ønske om å komme frem. De arbeider hardt, og er ikke fremmed for å jobbe overtid. Deres kolleger fra østkanten ser oftere, ikke alltid, jeg sa oftere, på jobben som en 9-4 forteelse, som de legger fra seg når de kommer hjem. Kanskje Une Amundsen foretrekker det. Jeg er nå ikke helt sikker..

Lenke til kommentar
Jeg kommer fra en ganske så gjennomført advokatfamilie - og derfor er også juss naturlig å ta.

Jeg sier ikke at håndtverkere gjør mindre skikkelig arbeid enn en jurist. På torsdag kommer det to snekkere hit for å sette opp den nye garderoben min. Pointet er at alle trenger hverandre, jeg trenger snekkere, du trenger advokat.

Ungdom fra vest er mer interresert i å komme seg opp og frem, det er ikke slik Une Amundsen sier, at de er late. De gjør ofte en innsats for bedriften, og ikke minst for seg selv og sitt eget ønske om å komme frem. De arbeider hardt, og er ikke fremmed for å jobbe overtid. Deres kolleger fra østkanten ser oftere, ikke alltid, jeg sa oftere, på jobben som en 9-4 forteelse, som de legger fra seg når de kommer hjem. Kanskje Une Amundsen foretrekker det. Jeg er nå ikke helt sikker..

du må ikke tro at fordi familien din forventer at du blir advokat så er du hevet over de andre i samfunnet, kall en spade for en spade! du er kjøtt og bein med dårlige holdninger.

vi trenger hverandre? jeg trenger ikke spydige advokater det er helt sikkert! folk som deg gjemmer seg gjerne bak fasaden av den du prøver å være. at folk ikke tar med seg arbeidet hjem?

kommer vel HELT an på hva slags jobb det er? på øst gjør de ikke det men på vest BRYR folk seg om bedriften, snakk om oppdikta dritt!

edit: og at de fra vest vil opp i verden, men ikke de i øst er jo bare løst pisspreik fra en usikker fjortiss, tror ikke du fatter mye mer enn den beskytta verdenen det ser ut som foreldra dine holder deg i

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

Han sa ikke noe om at unge fra østkanten ikke vil opp og frem, han kun postulerte at de fleste vestkantungdommene vil det.

Men nå er det et faktum at mellomklassen er de som jobber mest har jeg inntrykk av (endel fra overklassen også, men det er vel variende? ). Med mellomklasse mener jeg leger, tannleger, advokater, meglere, private næringsdrivende osv. Man kan se forksjeller når det kommer til innstilling ovenfor arbeidet, en "arbeidklasse"-person kan alltids sykemelde seg, og leve like greit slik, mens for en lege e.l. må man jobbe for å kunne opprettholde den økonomiske innflytningen.

Og så til poenget; Jeg tror at slike holdninger forplanter seg til barna, de ser at det å ha det godt materielt betyr å faktisk måtte jobbe 8-18 endel dager, yte noe ekstra for å kunne ha den "gode" jobben osv. Om dette skaper litt skjevt syn på ting hos barna ("arbeiderklassefolk er snyltere.."), kan nok hende innimellom.

Litt rotete innlegg, men men

Lenke til kommentar
Han sa ikke noe om at unge fra østkanten ikke vil opp og frem, han kun postulerte at de fleste vestkantungdommene vil det.

Men nå er det et faktum at mellomklassen er de som jobber mest har jeg inntrykk av (endel fra overklassen også, men det er vel variende? ). Med mellomklasse mener jeg leger, tannleger, advokater, meglere, private næringsdrivende osv. Man kan se forksjeller når det kommer til innstilling ovenfor arbeidet, en "arbeidklasse"-person kan alltids sykemelde seg, og leve like greit slik, mens for en lege e.l. må man jobbe for å kunne opprettholde den økonomiske innflytningen.

Og så til poenget; Jeg tror at slike holdninger forplanter seg til barna, de ser at det å ha det godt materielt betyr å faktisk måtte jobbe 8-18 endel dager, yte noe ekstra for å kunne ha den "gode" jobben osv. Om dette skaper litt skjevt syn på ting hos barna ("arbeiderklassefolk er snyltere.."), kan nok hende innimellom.

like teit å si det vel? kjenner masse latsabber fra vestkanten uten særlig fremtid

er generaliseringa jeg blir mest forbanna for, ikke akkurat hva "gruppene" blir assosiert med

Lenke til kommentar

Mye enig i det du sier. :yes:

Og du Bassiadiast eller hva du kalte deg, du gikk i taket du? Har jeg kritisert deg?

jeg trenger ikke spydige advokater det er helt sikkert!
Mens mama drev på, var omtrent 50 % av arbeidet henens rettet mot "stakkarslige mennesker", som trengte hjelp for å få pensjoner og stønader de hade krav på. Hvor vidt det er spydig å vie deler av livet sitt til å hjelpe andre, vet ikke jeg.

Og du vennen, når dataen din blir beslaglagt pga mistanke om piratkopiert materiale, hva gjør du da? Du skulle jo ikke ha noen advokat?

Begge foreldrene dine dør i en bilulykke, du og broren din krangler om hvem som skal arve huset. Du skal ikke ha noe advokattull. Hva gjør du da? Skyter ham?

kjenner masse latsabber fra vestkanten uten særlig fremtid

Veeel.
Lenke til kommentar
generalisering av halve oslo, smart.. rart at sånne folk i det hele tatt fortjener en tråd med kritikk....jobber ræva av meg, har bodd både på øst og vest.

- Une Amundsen tar helt feil! Jeg tror faktisk det er omvendt: At unge mennesker fra Oslos vestkant har større ambisjoner enn andre og er villige til å jobbe mye og hardt for å komme seg opp og frem, sier Herman Aarnæs (25) fra Frogner i Oslo til DN.

dette er jo akkurat like dumt

Utsagnet til Herman stemmer nok i høy grad. Valg av yrke og karriere avhenger i stor grad av hva miljøet rundt deg finner på og det er nå en gang slik at vestkanten har et generelt høyere inntekts og utdannelsesnivå.

Ellers er det underlig at det er helt ok å stigmatisere ungdommer fra Oslo Vest på denne måten? Hvor stort spetakkel tror dere Une Amundsen hadde satt igang om han hadde byttet ut "ungdom fra Oslo Vest" med "somaliere" ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...