Windoge Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 QUOTE (BlackDeath @ 18/03/2005 : 14:17) Dette blir for dumt. Moderator må fullstendig mangle sundt bondevett.Kent Jeg vil ikke akkurat påstå at overnevnte "quote" sier så mye mer. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Ser vi at en bruker har lastet ned et spill ulovlig så vil tråden bli stengt, da vi ikke akter og bli sett på som et forum der brukere kan få hjelp til å bruke sine piratkopier. End of story. Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 QUOTE hei.har mange såkalte bin.filer på min pc.laster ned noen spill som er av typen bin.hvilket progam skal jeg bruke, noen som vet det? QUOTE Måtte bare få avklart dette! Hva har disse med ulovlid spill å gjøre?Ut ifra denne er det det...Hva er så ulovlig med det, en .BIN, .CUE kan være alt mellom himmel og jord. Så du påstår at det finnes LOVLIGE spill som kan lastes ned i bin/cue? Finn ETT lovlig spill på internett som er i bin/cue-format! Noen ganger er det bare helt åpenbart at det dreier seg om piratkopiering...trenger du virkelig det forklart helt til punkt og prikke hvorfor trådene blir stengt? Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) QUOTE (Beenie @ 18/03/2005 : 18:48) Noen ganger er det bare helt åpenbart at det dreier seg om piratkopiering Ja.. Og de peer2peer-programmene som er posta i den andre tråden er kun for å laste ned lovlig programvare også da? "Velkommen til vår nettside. Vi vil ikke ha NOE SOM HELST å gjøre med piratkopiert programvare. Klikk her for å se vår store peer2peer guide og samt. få active mode til å virke i DC++" Endret 18. mars 2005 av [ReXoR] Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Det ligger mange lovlige spill på nett, men ingen av disse kommer i .bin format. Men som Ueland sa, end of story. Jeg sier meg ferdig med denne diskusjonen, da det er så opplagt at vedkommende spør om hjelp til piratkopier at jeg ikke orker å diskutere det mer. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 QUOTE (BlackDeath @ 18/03/2005 : 18:08) Hvordan skal denne regelen tolkes? " 7. Piratkopiering, og informasjon om det, er forbudt."Den regelen er så svak og så generell at den pinadø ikke kan tas alvorlig.Hva er informasjon om piratkopiering?Hvis jeg sier at, piratkopiering er ulovlig, da har jeg kommet med informasjon om piratkopiering. Får jeg advarsel nå?Hvis jeg sier at det går fortere å rippe musikk med en P4 enn med en PII.Får jeg advarsel nå?Hvis jeg sier at jeg alltid ripper filmene mine med Xilisoft DVD Ripper.Får jeg advarsel nå?Kent Det kan hjelpe litt om du leser gjennom hele regelen og ikke bare den forkortede versionen. QUOTE (Retningslinjene) #8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold. QUOTE (Nettiketten) Hva omfatter "informasjon som kan lede til piratvirksomhet"? Vi tillater ikke piratkopiert programvare (warez), cracks, serie-koder og CD-keys. Vi tillater heller ikke brudd på åndsverksloven eller copyrighted materiale i form av musikk eller video. Norges lover tillater deg kanskje å laste ned musikk - vi gjør det ikke. Dette omfatter direkte linking, linking til sider som inneholder dette og alternative måter å skaffe seg slike ting på. Dette omfatter også diskusjoner rundt bruk av slikt materiale. Det er heller ikke lov å diskutere rundt et spill dersom det er klart at all informasjonen kommer fra at en har spilt en piratversjon av spillet. Dette gjelder spesielt for situasjoner hvor spillet enda ikke har blitt gitt ut og en allikevel sitter og diskuterer om en likte det eller ikke, basert på spillopplevelser. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned musikk, film, programvare etc. fra P2P-nettverk / filesharing-hubber. Videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du [spesifisert materiale]" er ikke tillatt og kan medføre utestengning eller advarsler. Det er også strengt forbudt å linke til nettsteder som inneholder .torrent-filer for Bit-Torrent-nettverket, dersom innholdet i noen av torrentene bryter mot retningslinjene. Utsagn som "Det spillet kan du laste ned på http://www.styggwarezside.no" er også forbudt dersom denne siden inneholder .torrent-filer som for eksempel bryter med åndverksloven. Merk at det er lov til å linke til sider som for eksempel spillprodusenten "Blizzard" eller andre sider på Internett som bruker Bit Torrent-nettverket for å spre demoer og lignende. Du kan også linke til sider lignende Animesuki.com da denne siden ikke inneholder annet enn ulisensiert materiale. Dette omfatter ikke diskusjoner angående piratkopiering, diskusjoner rundt hva som i følge norsk lov er lovlig og ulovlig og lignende. Om du er i tvil om hva vi tillater, ta kontakt med en moderator pr. e-post. Står det kanskje litt klarere for deg nå? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Skal innrømme jeg ikke leste 110% gjennom tråden! Men jeg mener i STOR grad at Daemon-Tools er et legal software, og alt som dreier seg rundt, .BIN, .CUE, .MDS, og .ISO... Derfor kan denne godt stenges, men forklar bedre i poster som dere stenger hva de stenges for! Postet dette fordi jeg hadde fått inntrykk over at det var pgg. Daemon-Tools posten var stengt. Men men, life must go on! Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) QUOTE (Xander^ @ 18/03/2005 : 18:15)"Jeg fikk 10% warn pga jeg tipset om Daemon tools.. ## Dette er ikke korrekt -blacktower ##Men når moderatorene slår så hardt ned på en så liten ting, hva i alle dager har vi denne tråden for?!Det har jo selvfølgelig ingenting med piratware å gjøre..her lastes det ned freeware og linuxdistroer.. :!: " Ja, du har faktisk rett. Jeg holdt på å få warn pga jeg linket til daemon tools.. Men at du redigerer istedet for å quote innlegget vil jeg ha meg STERKT frabedt! Men hvis dere virkelig innbiller dere at den p2p-guiden ikke brukes 99.9% til warez, og at den ikke oppfordrer til nedlasting av piratkopierte filmer, programmer og spill så synes jeg dere er veldig kort-tenkte. Nemmen..hva er det jeg ser her?.."DAEMON ToolsLegge til .ISO-filer i en virtuell CD-stasjon" også i programvareguiden.. :!: oi..hehe.."UltraISO Legge innholdet på en CD/DVD i en .ISO-fil så det kan legges i den virtuelle stasjonen." :!: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=380032 Herregud..dere er en art av dere selv Endret 18. mars 2005 av Xander^ Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Ja mye klarere! Bøyer meg for reglene etter å ha lest utkippet til am3k. Men det er uansett rart at dere aksepterer en "how to" p2p. Det er neppe utenkelig at noen kan bruke den informasjonen til noe ulovlig? Hadde vært artig om en av moderatorene kan si noe om innlegget som jeg postet om "ulovligheter", vil noe av det komme inn under reglene som dere følger? Kent Lenke til kommentar
XereX2 Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Diskusjonen er over.. men jeg bare må si at jeg sier meg helt enig i moderatorenes valg. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 QUOTE (Xander^ @ 18/03/2005 : 19:22)Nemmen..hva er det jeg ser her?.."DAEMON ToolsLegge til .ISO-filer i en virtuell CD-stasjon" også i programvareguiden.. :!:oi..hehe.."UltraISO Legge innholdet på en CD/DVD i en .ISO-fil så det kan legges i den virtuelle stasjonen." :!: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=380032Jeg ser ingen forskjeller mellom å brenne ut en cd/dvd med Nero eller å kjøre den i Daemon Tools. Begge er bare verktøy for å aksessere mediet. Har et par gamle spill som jeg bruker Daemon Tool til fordi de krever installasjonscd'en når spillet kjøres. Er mye enklere enn å rote etter en cd-plate. Dessuten har cd-platene en tendens til å bli ødelagt ganske raskt pga riper. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 QUOTE (XereX2 @ 18/03/2005 : 19:30) Diskusjonen er over.. men jeg bare må si at jeg sier meg helt enig i moderatorenes valg. Ja, man må jo oftes det. Men det som er litt komisk, er jo at Programvare-guiden linker til nettopp det omdiskuterte programmet Daemon Tools.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 QUOTE (Ueland @ 18/03/2005 : 18:46) Ser vi at en bruker har lastet ned et spill ulovlig så vil tråden bli stengt, da vi ikke akter og bli sett på som et forum der brukere kan få hjelp til å bruke sine piratkopier. End of story. QUOTE Men det er uansett rart at dere aksepterer en "how to" p2p. Det er neppe utenkelig at noen kan bruke den informasjonen til noe ulovlig? Man kan og bruke både forumet og internett til noe ulovlig, men det blir ikke forbudt. Jeg har allerede sagt at diskusjonen er ferdig og det mener jeg enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg