Gå til innhold

Er disse ulovlig: .ISO, .BIN, .CUE o.l.

Anbefalte innlegg

Hvis dette er tatt opp før, så vær så snill å link til den...

Måtte bare få avklart dette! Hva har disse med ulovlid spill å gjøre?

Ut ifra denne er det det...

Hva er så ulovlig med det, en .BIN, .CUE kan være alt mellom himmel og jord.

Jeg ser ingen paralleller mellom Daemon-Tools og piratkopierte spill.

Mange Linix distroer er released på .BIN, .CUE.

Og Daemon-Tools er et bra program..

Jeg bruker det ikke til ulovlige spill/filmer/progz(gjorde det før, men har godt over til å betale for hva jeg bruker), men bruker det DVD og spill som jeg eier og har betalt for, slik at jeg slipper å putte CD/DVD inn og ut hele tiden...

Tomas sier at det sies i rettningslinjene at "det som regel er piratkopierte spill", hva har hadde dette med piratkopierte spill å gjøre?

Skjønner at dere ikke tillater piracy, men en plass må grensen gå, og ut ifra mitt syn, er ikke Daemon-Tools eller .BIN, .CUE ulovlig i den forstand...

Rett meg hvis jeg tar feil, og føl dere frie til å stenge posten, men måtte bare få det ut...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at poster som etterspør korleis ein åpner bin , cue, iso o.l -filer, blir stengt ligger i punkt 8 i retningslinjene.

I eksempelet ditt blei posten lagt i gamer-forumet, så sansynlegheiten for at det var ein linux-distribusjon er så og sei null. Når heller det ikkje blir vist til filnavn så kan ein veldig fort anta at det er snakk om piratvare.

For av ein eller annan merkeleg grunn så står filnavnet og kvar ein lasta fila ned viss fila er lovleg (sjølv om det er eit par som greier å gjere det når fila er ulovleg også).

Retningslinjene gir muligheiten for at poster kan bli stengt ved mistanke om piratvare/warez. Advarsel kan bli delt ut både til den som spør og den som gir løysninga.

Lenke til kommentar

Den er fult respektabel... Å poste en slik post i Gamer.no, kan være litt tvilsamt, det skjønner jeg!

Men Daemon-Tools er ikke "ulovlig" etter mitt syn...

Det er et kjekt program, lite og det gjør "hva det skal"(kan diskuteres :p)

Så jeg synes å anbefale det, er ikke å hjelpe noen med warez.

Selv om det til tider kan gjøre det!

Men synes du har svart omtrent på hva jeg lurte på, takk :D

Lenke til kommentar

QUOTE (BlackDeath @ 18/03/2005 : 14:17)
Dette blir for dumt.
Moderator må fullstendig mangle sundt bondevett.

Sunt bondevett tilsier at det dreier seg om piratkopiering. Dersom det ikke er tilfellet har man bevisbyrden på sin side og bør komme med en detaljert forklaring på hvorfor det ikke er det.

Lenke til kommentar

I den tråden er det ganske tydeleg at han har lasta ned ulovlege saker og ting.

Om nokon spør etter eit program som kan simulere ein CD-Rom ved å kjøre ei bin-fil, så er det ingen problemer med å få svar på det synest eg, men i dette tilfellet så seier jo trådstarter at det er spel, hvilket er warez og ulovleg.

Nero kan bli brukt til å kopiere saker og ting, men du kan ikkje stenge alle tråder som omhandler dette heller. Eg har mange originalspel som eg har laga image av og kjører via Deamon-tools så slepp eg å rote med CDer.

Lenke til kommentar

Hvordan skal denne regelen tolkes?

" 7. Piratkopiering, og informasjon om det, er forbudt."

Den regelen er så svak og så generell at den pinadø ikke kan tas alvorlig.

Hva er informasjon om piratkopiering?

Hvis jeg sier at, piratkopiering er ulovlig, da har jeg kommet med informasjon om piratkopiering.

Får jeg advarsel nå?

Hvis jeg sier at det går fortere å rippe musikk med en P4 enn med en PII.

Får jeg advarsel nå?

Hvis jeg sier at jeg alltid ripper filmene mine med Xilisoft DVD Ripper.

Får jeg advarsel nå?

Kent

Lenke til kommentar

"Jeg fikk 10% warn pga jeg tipset om Daemon tools.. ## Dette er ikke korrekt -blacktower ##

Men når moderatorene slår så hardt ned på en så liten ting, hva i alle dager har vi denne tråden for?!

Det har jo selvfølgelig ingenting med piratware å gjøre..her lastes det ned freeware og linuxdistroer.. :!: :wallbash:"

Endret av Xander^
Lenke til kommentar

QUOTE (Xander^ @ 18/03/2005 : 18:15)
Jeg fikk 10% warn pga jeg tipset om Daemon tools..

Men når moderatorene slår så hardt ned på en så liten ting, hva i alle dager har vi denne tråden for?! ...

helt enig!

Jeg fikk advarsel for å gi URLen til en DC HUBLIST..

Jeg sa hvertfall ikke hvor man kunne laste det ned, hvordan man kunne bruke det, etc.

Det er ikke ulovlig å bruke Daemon Tools med mindre man vil ha en cracka versjon (men så er jo daemon tools Freeware? :) )

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Jeg ser liksom ikke helt logikken her..

Man kan linke til programmer som kan brukes til å skaffe seg warez, men man kan ikke linke til ett enkelt program for å slippe å brenne ut filene. Det er jo en virtuell dvd-spiller ffs! :dontgetit:

En smuuuuule dobbeltmoral? :hmm:

Lenke til kommentar

QUOTE (^Th0mas^ @ 18/03/2005 : 18:36)
Bruker sier jo selv at han har lastet ned spill av typen .bin, og i nesten alle tilfeller er dette piratkopier, så jeg ser egentlig ikke problemet?

Ikke jeg heller.

Men hvis en bruker derimot skriver bare at han har lasta ned en linuxdistro i de tilfelle det gjelder er det jo ikke noe problem...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...