Gå til innhold

CPU Varme

Anbefalte innlegg

Har en xp 1700+ og Silent Viking og lurte på hva denne burte ligge på i temp. Ble litt skuffet da jeg hadde hørt at denne viften skulle kjøle bra.

CPU temp: 51 i idle

kabinett temp: 40

rom temp: 19

Før jeg kjøpte silen viking hadde jeg en global win som hadde cpu temp på rund 40-45.

har ikke lagt på artic silver, vil cpu tempen synke da.

Alle svar taes imot med takk. :smile:

MVH

Martin Maursund

[ Denne Melding var redigert av: m_maursund på 2002-06-28 16:55 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest at XP prosessorene skal tåle opptil 60-70 grader før den svis av. Så du har jo fortsatt noe å gå på. Men tror jeg ville gått tilbake til globalwin-vifta. Jeg har XP 1800+ @1.53Ghz, med globalwin vifte som har spesifisert støtter XP-cpu'er opptil 2100Mhz ellerno. Min CPU-temp ligger konstant på 41 grader og trives visst bra der. Romtemp. er vel rundt 20 grader.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-28 16:54, m_maursund skrev:

CPU temp: 51 i idle

kabinett temp: 40

rom temp: 19

har ikke lagt på artic silver, vil cpu tempen synke da.

Hvis du virkelig har 40 grader i kabinettet, så er det altfor mye. Prøv å ta av sidedøra og sjekk om temperaturen synker mye. I så tilfelle hadde det nok vært lurt å investere i et par rolige Papst kabinettvifter.

Det er i midlertidig mulig at du egentlig leser av systemtemperaturen. Det er IKKE det samme som kabinettemperaturen!

Ellers kan jeg legge til at jeg senket cpu-temperaturen min med 15 grader ved bytte fra original termal pad til arctic silver. Så det hadde kanskje vært en ide.

Ellers er ikke 51 grader noe å være redd for, så lenge maskinen din er stabil. Prosessoren din tåler jo 95 grader, men ikke prøv å nå den temperaturen :grin:

Lenke til kommentar

siden kabtempen er på 40 vil alltid cpu tempen ligge høyere med luftkjøling.

vil tippe at med et par vifter ut så synker tempen med 5 til 10 grader.(tror ca 30 til 35 er normalt)

Dette kommer igjen litt ann på hvor stort og hvor luftig kabinettet er med alle kabler osv.

Uansett ikke noen fæl temp det du hadde.

Lenke til kommentar

Eventuell er det mulig å skaffe seg en svææær ribbe med en heller rolig 80mm vifte. Har sjøl en Thermalright AX7 med en Enermax 80mm justerbar vifte. Denne er stillt på den laveste hastigheten, lydløs og aldri over 45C på en AMD Tbird 1200@1500Mhz

Tar du av side-dekslet så synker nok temperaturen ganske så godt ja. Det er nok det som er problemet hos deg, nemlig høy temp. i kassa. Varmluft er dårlig å kjøle med :wink:

AS3 hjelper også mye....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...