Gå til innhold

Gainward 2600 GS 6800 ultra

LWSR54

Anbefalte innlegg

fikk en gainward 6800 ultra som yter bare helt konge...men viftestøy er veldig sjenerent...den suser når driverne blir ladet i oppstarten og "roer" seg litt ned etterhvert , ( på 2D gå kortet med 50 % viftehastighet ) men er fortsatt ganskje så høyt...hadde en x 800 pro før som gikk stille at du nesten ikke hørte den..nå lurer jeg om noen fra dere vet om en kjøleribbe- vifte som kan stettes på eller byttes med originalevifte så kortet gå stille ...ikke komm med foreslag om vannkjøling !

få jeg den ikke til å gå roliger så selger jeg den igjen og gå for en ATI kort ...har heller 10 fps mindre men nyter stillheten mens jeg sitter foran skjermen :)

noen som har samme kort og kan gir noen tipps ?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anmelder: jørn nilsen

Dette produktet passer ikke gainvard 6800 gt\ultra. gainvard kortene tar to pci slotter, og bygger over pci sloten som liksom skal være eskoshullet som den varme lufta skal blåses ut av. skal dette passe, må du borre mange store hull i festeplata, eller skjære baklpata av kortet i to. uansett mister du garantien på kortet!!!

fant dette på forum til komplett...men takk for tipset...tror jeg må gå selv til komplett og spørre hva de mener eller mailer gainward kundeservice

Lenke til kommentar

takk for svartet...til begge dere ..skal nok finne en og prøver...men synes det er noe rart med å betale over 4300.- og etterpå må fikse kortet :(

har også fått tilbud om jeg vil bytte med en powercolor x 800 xt pe + litt mellomlegg....

hadde kun ATI før.. 9800 pro , x800 pro og har vært happy med livet og støyet og ytelse men måtte prøve en 6800 ultrakort fra nvidia og er egentlig skuffet ! ikke over ytelse men over bråket.. skjønner godt det er en "fullgas" kort men men :)

tror jeg gå for tilbudet med bytte med en x 800 xt pe :) få samme ytelse og slipper å betale 3-400 .- extra og mekka rundt på ultra + xt kort er stille og i tillegg kan jeg "se" gjennom veggene på Americas Army game med ati ( stor fordel ) :thumbup:

Endret av LWSR54
Lenke til kommentar

Anbefaller deg ikke å knote med kortet med tanke på garanti, kortene er ikke akkurat gratis. (du kan jo kjøpe nytt kjølesystem der du kjøpte kortet å høre om du kan beholdet garantien, verdt et forsøk)

Om du ønsker en stille pc gå får xt pe, det haddet jeg gjort (slipper du jobb og ekstra kostnander - skulle gå opp i opp som du nevner selv)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

skal bytte kort med en ati 800 xt pe... alt annet blir for mye styr , garantien faller bort etter man mekker rundt på den og ytelse er den samme mellom xt pe og ultran....Rart fra Gainward at den kommer med ett sånt "støvsugervifte" på en så dyrt kort :no: ...sikker på det finnes andre løsninger

Lenke til kommentar
garantien faller bort etter man mekker rundt på den

Du mister ikke garantien så lenge du installerer vifta rett ;). Blir det feil på kortet i ettertid kan webshopen sjekke om feilen er oppstått p.g.a monetring av kjøler. Kobler du derimot en kjøler som ikke er beregnet på kortet til vil jeg tro du mister garantien...

Lenke til kommentar

kanskje Gainward og Zalman jobber sammen :mad: og begge tjener cash..ler skal holde meg til ATI i framtiden igjen...etter jeg leste testen her på HW melom xt og ultra og på www.guru3d.com så er det det samme hva du kjøper...dyrt er det og ytelse er den samme ( meget bra...kanskje ultran er litt bedre på meget høye oppløsninger men jeg gamer kun Americas Army på 1024 x 768 ...mer oppløsning og jeg kan ikke lese chatten (for små bokstaver ) og den flyter meget bra med ATI også :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...