JimRamse Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Som mange av dere vet, har jeg en god stund nå hatt en skikkelig OC vennlig 3000+. Har kjørt denne CPU'en som 2.7GHz til vanlig, å har benchet den mellom 2.8GHz å 2.85GHz. Denne CPU'en har liksom aldri likt mye volt. Har stort sett fått max OC ut av den rett over 1.6v. Koblet den opp på DFI kortet igår å tenkte jeg skulle få noen skikklige resultater. Joda, den var stabil på 2.7GHz som vanlig, å 2.8GHz gikk også helt greit. Så var det bare å begynne å øke vcoren. Prøvde meg på 1.7v først. Joda, ca like stabil. Javel tenkte jeg, la oss gnu på litt. Økte til 1.75v. Fremdles litt ekstra, men denne gangen mindre. Til helvete tenkte jeg. Får se hva denne tåler. Kjørte opp vcore til 1.85v. Rett inn i Windows på 2.9GHz. Virket faktisk overraskende stabil også. Kjørte ett par Benchmark's, å temp var heller ikke så gal. Da skjedde det. Pluttselig slo PC'en seg av. Ville ikke starte igjen etter det. Slår seg på men ingen bilde. Tok ut CPU, å satt inn en annen. Rett opp med bilde. Faen tenkte jeg. Satt i den gamle igjen. Krysset fingrene, men det hjalp ingenting. Min trofaste å hardt arbeidende 3000+ har tatt turen over til den andre siden. Håper den får det lettere der, enn den hadde det hos meg. Det er med tungt hjerte jeg går til innkjøp av ny CPU, å tror jeg må ha flaks for å finne en like god overklokker. Måtte bare dele elendigheten med dere på morgenkvisten Endret 18. mars 2005 av JimRamse Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Da vet jeg værtfall hva jeg ikke skal gjøre Men synd det der Endret 18. mars 2005 av M4rTiN Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) hahehae funny! er ivertfall noen som har penger edit: men ehh, synd ja.. Endret 18. mars 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 utrolig dritt :S husker når mine gamle cpuer tok kveld på grunn av overklokking :S Lenke til kommentar
Sink Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Til helvete tenkte jeg. Får se hva denne tåler. Kjørte opp vcore til 1.85v. Hehe, riktig innsilling! Synd at den døde Lenke til kommentar
TurboTrond Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg føler med med deg JimRamse. Det er en trist dag. Men på den positive siden levde den et rikt liv med mye fart og spenning. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Tro det eller ei, kall meg dum, men jeg synes faktisk at det er trist når sånt skjer. Og ja, i den forstand som "stakkars CPU". Forholdet mitt til datamaskiner er nesten som til en ekte venn. :'( Sikkert mange som ler av dette inlegget, men jeg måtte bare få det ut. Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Synd med 3000+ cpun din, men nå har du vel lært leksa di. Brent barn skyr ilden :> Endret 18. mars 2005 av Sandiz Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Er ikkje særleg sunt for cpu'en å få i seg 1,85v heller da Lenke til kommentar
magio Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Synd at den daua da Kommer ikke videre i livet uten å ta noen skjangser Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Synd med 3000+ cpun din, men nå har du vel lært leksa di. Brent barn skyr ilden :> Har ikke noen tro på dette, kjenner jeg karen rett så skal den "nye" også testes Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Synd med 3000+ cpun din, men nå har du vel lært leksa di. Brent barn skyr ilden :> Har ikke noen tro på dette, kjenner jeg karen rett så skal den "nye" også testes Selvsagt Må da regne med at noe går istykker når man plager det sånn som jeg gjør til tider. Uansett, det er jo ikke snakk om store summer her. CPU'en kostet ikke mer enn 1200 -> 1300 ny. Men, jeg kommer nok ikke til å gi den nye 1.85v da :!: Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 rett innstilling.. plag dem til yttergrensa.. sånn liger mi i ændal Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Tro det eller ei, kall meg dum, men jeg synes faktisk at det er trist når sånt skjer. Og ja, i den forstand som "stakkars CPU". Forholdet mitt til datamaskiner er nesten som til en ekte venn. :'( Sikkert mange som ler av dette inlegget, men jeg måtte bare få det ut. Sånn har jeg det og.. Klarer ikke en dag uten PC.. Eller, en dag hjemme uten PC: Så da hovedkortet mitt tok kvelden ble det ikke så veldig mye bedre Men takket være en stefar som har et par pc'er, så ble uka mi redda. Og til onsdag-fredag forventer jeg å få mitt nye kort.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Kondoler... Jeg har nettopp b'ynt å leke meg med A64/S939 (ny prosessor og HK på vei), og tror jeg gjør lurt i å følge "gut feeling" om at over 1.6VCore over tid ikke er sunt for en "winnie".. Det er jo tross alt 0.2 over default.. og mener jeg har lest at 1.6VCore er en grense man bør holde seg under for 0.09Micron A64 CPU'er... Men det er jo lett å la seg friste... Denne CPU'en responderer godt på økning av VCore i motsetning til f.eks den Prescott'n jeg har.. Den går rett opp på FSB250 med default VCore.. og over det er det ytterst lite annet å oppnå en ekstrem temp.økning... Så ikke med "winnie" ser det ut til... Lykke til med klokkingen av ny CPU sier nå jeg... Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Får vente til Venice kommer da =) Så kommer du nok over 3Ghz muligens. BTW. dumt at du ikke kom over 3Ghz men Winny'en da =/ Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Får vente til Venice kommer da =)Så kommer du nok over 3Ghz muligens. BTW. dumt at du ikke kom over 3Ghz men Winny'en da =/ Synd Lykke til med overklokkingen i fremtiden!!! Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 jeg nærmer meg faretruende 2 volt på min XP2800, har klart å kjøre den på [email protected] og da har den blitt sinna varm. har en ganske elendig kjøleribbe. men vannkjølinga er rett rundt hjørnet så vi får se hva som skjer. Epz. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 jeg nærmer meg faretruende 2 volt på min XP2800, har klart å kjøre den på [email protected] og da har den blitt sinna varm. har en ganske elendig kjøleribbe. men vannkjølinga er rett rundt hjørnet så vi får se hva som skjer. Epz. steike, 2 volt er ikkje sunt, iallefall ikkje over ein lengre periode... Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Dette fikk meg liksom litt til å kjøre min 3000+ på org hastigheter så lenge jeg ikke bencher... Kjipt når sånt skjer, spenn når du har en så snill cpu! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå