brsseb Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Litt bekymret for d nye Clud3d X800XT Platinum Edition kortet mitt jeg har kjøpt. Funker fett, men coretempen ska i følge AtiTools ligge på 40-50 grader idle i windows og ligger rundt 70-75 under load. Er dette normalt, eller er noe galt her? Bare standard kjøler så langt, Ati Silencer erv5 e på vei. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 er helt greit det.. skjermkort tåler gjerne 100-120 grader før de begynner å bli for varm.. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Et lite triks om du er bekymret over temperaturen : Gå til Fan controll og velg override, så setter du den på 100% hele tiden. På denne måten så går nok temperaturen ganske mye ned på bekostning av at kortet støyer litt til. Ps : Selv om skjermkort tåler opp mot 100-120 Grader så er det ikke ønskelig med en slik varmeutvikling da sannsynligheten for at kortet skal ta kvelden blir da ganske stor... Endret 18. mars 2005 av Malvado Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Virker helt stabilt på 70 grader, så hvis det er greit er det flott. Bruker dynamic range eller ka d heter i AtiTools, så den gjør 50% i windows (under 55 grader), 65% på 55-60, 80% på 60-75 og 100% på alt over 75 grader. Burde sikre den litt, håper eg. PS. Regner med den silenceren fra Ati både støyer betydelig mindre OG kjøler bedre? Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 PS. Regner med den silenceren fra Ati både støyer betydelig mindre OG kjøler bedre? Da er du god i matte Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Det er ikke vits å sette den på 100% i fan control. Den støyer mye mer enn den kjøler på f.eks 80%. Så anbefaler deg å sette den til 70% eller 80%, eller bare ha økende etterhvert som temperaturen stiger. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Du burde gjærne hatt litt mer luftgjennomstrømming i kabinettet ditt. Synes at 80 grader under load er mye. Mitt ligger på 37 grader idle og 47 grader load. Skaff deg kabinettvifter i front og bak. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Du burde gjærne hatt litt mer luftgjennomstrømming i kabinettet ditt. Synes at 80 grader under load er mye. Mitt ligger på 37 grader idle og 47 grader load. Skaff deg kabinettvifter i front og bak. Har sånn Nexus Breeze-kabinett, med to svære orange 120mmvifter i topp og bunn. Skulle ha mer luftflyt enn normalt, og har ikke flere åpninger igjen å putte vifter i (alle mulige åpninger er tettet og lydisolert). Gullegutt: Regnte med det fordi den Atisilenceren ska visst være j... svær! Lenke til kommentar
BiA_strider Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Bruker Ati silencer og senket load temp da med ca 10 grader. Er på 60 v/load nå. Det er helt greit, og bråker lite........ PS. kjører PRO VIVO@XT Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Har selv en ati silencer på mitt pro kort og jeg merker ikke forskjell på 50% og 100% lydmessig. Du finner fort ut at denne kjøleren bør kjøres på en viss hastighet hvis ikke så kan du høre en liten klikkelyd. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Har selv en ati silencer på mitt pro kort og jeg merker ikke forskjell på 50% og 100% lydmessig. Du finner fort ut at denne kjøleren bør kjøres på en viss hastighet hvis ikke så kan du høre en liten klikkelyd. Alt må være bedre enn orginalkjøler, føler som om eg har en mini-Q-tec-jævel i den før så musestille PCen min no . Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Mitt Pro vivo @ XT PE har: 34" Idle 53" load Jeg kjører med VGA Silencer 4. Ser lengre oppe at folk ikke anbefaler å kjøre viften på 100% Kan si det sånn, at når du en gang får deg VGA Silencer. Så vil du ikke merke forskjell fra 60% og 100% Så kjør den på 100% du Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) Om du har god luftflyt, noe du har ved 2*120mm vifter. Så skal ikke temperaturen være noe problem, ble litt overrasket på load temperaturen i forhold til idle temperaturen i Windows. Skjermkortet tåler jo en temperatur på rundt 130 grader før det automatisk slår seg av, så om systemet er fjellstabilt, samtidig ingen tegn til artifacts,(Punkt/stripe feil i grafikken.) så er det ingen fare. Endret 19. mars 2005 av Deuce Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Bra å høre den skal slå seg av automatisk dersom noe blir for varmt. Får ATI 4 Silenceren i neste uke, så ska eg komme tilbake med de nye temperaturene. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 PowerColor X800PRO VIVO stock kjøler, ikke klokket/flashet (100% orginal): Idle 47-48 grader Load: 75+ grader Har 3 stk 80x80 mm Papst kabinettvifter. CPU temp ligger som regel 1-2 grader over romtemp. Hovedkort ligger 4-5 grader over romtemp. Blir varmt, men funker helt fint. Regner med det ikke er noen fare siden alt er orginalt samt jeg har meget god kabinettkjøling. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) PowerColor X800PRO VIVO stock kjøler, ikke klokket/flashet (100% orginal): Idle 47-48 grader Load: 75+ grader Det derre var mye. Han ikke huske at mitt hadde så høy temperaturer da det var orginalt. Kjøp deg VGA Silencer. Jeg har jo samme load temp som du har i idle. Endret 19. mars 2005 av S:T:A:N:D Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 PowerColor X800PRO VIVO stock kjøler, ikke klokket/flashet (100% orginal): Idle 47-48 grader Load: 75+ grader Det derre var mye. Han ikke huske at mitt hadde så høy temperaturer da det var orginalt. Kjøp deg VGA Silencer. Jeg har jo samme load temp som du har i idle. Tja, har vært inne på tanken. Men jeg finner ikke noe oppgitt støy på disse (i dB) siden denne maskinen skal være så stille som mulig. Et annet alternativ er jo å koble noe vanngreier til så jeg kan koke litt kaffe 80 grader skulle holde til å koke kaffe tror jeg hvertfall. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) PowerColor X800PRO VIVO stock kjøler, ikke klokket/flashet (100% orginal): Idle 47-48 grader Load: 75+ grader Det derre var mye. Han ikke huske at mitt hadde så høy temperaturer da det var orginalt. Kjøp deg VGA Silencer. Jeg har jo samme load temp som du har i idle. Tja, har vært inne på tanken. Men jeg finner ikke noe oppgitt støy på disse (i dB) siden denne maskinen skal være så stille som mulig. DB nivået er nesten lik 0. kan ikke høre min. Den orginale vifta bråker mer for å si det sånn... Endret 19. mars 2005 av S:T:A:N:D Lenke til kommentar
Soho Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Litt bekymret for d nye Clud3d X800XT Platinum Edition kortet mitt jeg har kjøpt. Funker fett, men coretempen ska i følge AtiTools ligge på 40-50 grader idle i windows og ligger rundt 70-75 under load. Er dette normalt, eller er noe galt her? Bare standard kjøler så langt, Ati Silencer erv5 e på vei. Tror jeg ville roet meg litt. ATITools tok nesten knekken på kortet mitt. Etter "safe" overklock så fikk jeg artifacts over hele skjermen i oppstarten flere ganger. Vet enda ikke om problemet er vekke, men jeg kjørte kortet rundt 70 grader. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Montert Silenceren no, og må si alt ble MYE stillere. Hørte til og med NB-viften min igjen etter gammelt . Når det gjelder temperatur så virker alt som før, kanskje 3-4 grader kaldere men ikke mer. Virker som det er snakk om 40 grader i windows (mot ca 45 før) og 65-70 i spill (mot 70-75 før). Siden disse temperaturene virker nokså akseptable, så må jeg si meg fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå