Gå til innhold

DVD på harddisk

Anbefalte innlegg

Lurte på om det var mulig å kopiere en DVD over til Harddisk og lese den der akkurat som fra DVD spillern. Uten å bruke DivX, DVDshrink eller hva det måtte være. Rett og slett bare kopiere mappa på DVDen over til en mappe på HD. For så å bruke en Media Player av noe slag for å lese den som vanlig.

Grunnen til jeg spør er at jeg har masse filmer som jeg vil ha på PCen, men jeg vil ikke miste noe av kvaliteten på værken lyd eller bilde. Og jeg vil gjerne ha med så masse som mulig av bonus matriel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kan du jo bruke DVDShrink da. Du MÅ ikke strippe den for bonusmateriell eller redusere kvaliteten. Jeg bruker å gjøre akkurat som deg. Kan anbefale VLC Player til å åpne .ISO fila med. Det åpner den akkurat som en vanlig DVD.

Lenke til kommentar

Jeg har 300 GB med DVD filmer på to forskjellige maskiner i nettverk med hjemmekinoen, som er overført på denne måten. Jeg bruker enten DVDdecrypter eller DVDShrink uten noen som helst form for komprimering. Hvis du senere har behov for å brenne ut filmer pga plassproblemer, kjører du bare DVDShrink på filene som ligger på hardisken.

Ofte tar jeg kun hovedfilmen(Reauthor med DVDShrink) da ekstramaterialet tar mye unødvendig plass. Du vil bli overrasket over hvor mange filmer som ukomprimert får plass på en DVD-5 plate etter du har strippet Directors Comments, Spansk lydspor og hebraisk undertekst. :!:

Lykke til

Geir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...