Littrell Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Hei Jeg skal formatere en 160GB samsung 160 gb (sp1604n). I BIOS blir disken bare på 8 GB. Har helt nytt hovedkort så jeg tror bios-en skal være up to date. Hva kan være feilen? Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Hei Jeg skal formatere en 160GB samsung 160 gb (sp1604n). I BIOS blir disken bare på 8 GB. Har helt nytt hovedkort så jeg tror bios-en skal være up to date. Hva kan være feilen? Har du lest på: Manglende harddiskplass og diskrelatert ting i Win Er harddisken ny? Sjekk jumperene.... Hadde en harddisk som var ny og var stilt inn på noe spesielt og da fikk jeg nesten ingenting ut av den, men så skiftet jeg på det og fikk alt jeg skulle ha. Lenke til kommentar
Littrell Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Hei Ja, jeg kjøpte disken for en uke siden. Jumperen har jeg satt på ulike plasser. På master og CS. Har også fjernet den, men fortsatt virker den ikke. Er det noen innstillinger i BIOS eller er det noe jeg kan laste ned som vil fungere? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 kan hende du må sette antall slindere og hoder og sånt manuelt, selv om det høres litt rart ut, jeg har iallefall aldri hatt bruk for det, selv på de diskene jegh ar tatt ifra dynga... (fant en gang en fremvisning som foreslo vinter OL i holmenkollen i 2009 eller noe... det startet med en gang windows startet, og var vanskelig å skru av)(måtte jo sjekke hva som var der, jeg har jo en umettelig nysjerrighet..) Lenke til kommentar
Littrell Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Hmmm.. Legge det inn manuelt? Hvor i alle dager skal jeg gjøre det? Er det vanskelig? Vil disken fungere normalt etterpå? Lenke til kommentar
sverreco Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Det kan hende du har innstallert en slags RAID løsning der du har delt opp harddisken din i 20 like store deler, så du kan ha lynrask dataoverføring. Dette vil ikke gå noe raskere fordi alt er på én disk, men hvis du ødelegger en sektor, har du nitten andre identiske sektorer som sikkerhetskopi. (Det kan hende det bare er en driverfeil) Lenke til kommentar
Littrell Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Hei Det er ikke RAID eller SATA. ATA 133. Har nettopp satt den i den andre maskina mi. Skal legge in xp pro sp2. Første gang jeg slo på og skulle boot'et fra cd-rom, fant xp bare 7600mb. Skal levere maskina i morgen til en kollega. Sliter i disse nattetimer med å få den ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå