Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Skal ha lan, trenger litt hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei, skal holde et lan med ca 25-50stk. Lurer litt på noen ting:

Hvor kan jeg leie switcher? (har 3x8ports + 1x4ports ruter med trødløs sender.)

Skulle gjerne leid 1x 24port eller 2x 16porter.

Vi søker også sponsors, som f.eks switcher, premier til compo`r (cs, wc3, lotr middle earth og q3)

Men takker for alle svar.!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen erfaring med dette, men ser for meg att du kan låne switcher og annet datautstyr hos firmaer som driver dette mot att de blir en slags sponsor, altså får litt reklame på lanet. Bravida er eit slik firma her jeg bor, driver med tele/data osv.

Ellers er det jo bare å ta en spørrerunde på sponsorer, de kan sponse med premier mot reklame, elkjøp, expert, rema 1000 osv.

Dersom dette lanet skal være stort bør du ta kontakt med eit elektrofirma som ordner strømforsyning osv. prisen på dette kan også gjerne minskes mot reklame.

Har som sagt ingen erfaring selv, men det gjelder å være kreativ.

Lenke til kommentar

Hey!

Arrangerte et LAN i påsken.

Denne gangen kjøpte vi inn alt utstyr vi trengte, siden vi hadde økonomi til det.. (trenger du utstyr se; www.ridiky.tk eller kontakt meg på: [email protected] )

Uansett, Trenger du penger til compoer kan du seff. spørre sponsorer eller søke frifond (www.frifond)

Også veeldig lurt og ha bra plan på strøm, spør eks. Sønnico eller noen lokale el-firma om dere kan få lånt strømskap. (sponser dere ofte hvis, 1: du kjenner folk, 2: hvis firmaet har instalert strømmen i lokalet)

Internett? har dere internett igrunnen?

Uansett.. bare kontakt meg hvis du trener noe ustyr, kan sikkert få til en bra deal (har også alt av strømpadder og kabler)

Endret av arielfaaland
Lenke til kommentar

Holdt i høst et lan for 25 stykker. Det første jeg gjorde var å høre med venner og slikt om de var intressert, pluss om de kunne spørre evnt andre folk som de kjente. De viktigste når man holder et lite lan er prisen, og den bør holdes nede. Hadde bare et 18timers lan men kostet til gjenngjeld 200kr å komme inn på. Men det inkl litt drikke to måltider og en stor kake, og bra premier som hovedkort og skjermkort. Pluss at jeg hadde fått tak i en del profilartikler som jeg kunne gi ut. Det andre du bør tenke er å finne et lokale som er egnet, sjekk at lokalet har nok strøm, du bør regne 1amp på hver deltager minst. Sjekk toaletter og slikt også. Få opp en hjemmeside. For å skaffe sponsorer så skriv en bra og seriøs mail og send rundt. Dette er meget vanskelig. Ikke be om ting til datamaskin, hver ydmyk spør om de har noen små ting som kulepenner og t-shits som du kan bruke som premier. Bruk folk du kjenner det gjorde jeg, på den måten fikk jeg tak i masse. Pass på at du får hjelp, på det lanet mitt hadde jeg to stykker + meg som fløy beina av oss de første 6 timene. Pass på at har nok strømpadder og ekstra Tp kabler, bestanding noen som tar med seg den korteste tp kabelen de finner hjemme. Tenk orginalt. Selv hadde jeg en xbox og projektor satt opp som var populær. Tenk også på at folk griser og at det skal ryddes opp etterpå...

Og beregn minst 2mnd med forebredelser, tiden går veldig fort.

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar
Det andre du bør tenke er å finne et lokale som er egnet, sjekk at lokalet har nok strøm, du bør regne 1amp på hver deltager minst.

Er ikke det lite? En passe stor CRT skjerm drar jo 100W! Og selv har jeg testet min PC på hvor mange watt den tok fra nettet, 400W! Dette var bare PC'n.

Det er ihvertfall det de regner på pr deltager på TG. Så da holder det sikkert for han også. Hadde selv på mitt party 32amp til rådighet, og det holdt bra til å drive 25maskiner, switch, xbox og en projektor.

Lenke til kommentar
arielfaaland: Billig og bra utstyr dere hadde å leie ut da, hvor er det dere holder til i landet?

vis jeg husker rett bor han i lyngdal ;)

stemme dette?

God dagen...

stemmer, vi holder til i Lyngdal..

Men utstyret kan sendes rundt i hele landet.. (pr. post)

kontakt meg på PM for mer info...

EDIT:

(Måtte bare si at mailserveren vår har vært nede en stund, så hvis noen har prøvd og kontakte meg har dere ikke fått svar.. men prøv igjen om det var aktuelt)

Endret av arielfaaland
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...