b-trogs Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Hei.Kjøpte en pc av netshop i slutten av juli 2004.denne har til nå vært inne til reperasjon 2 ganger,og må nå inn igjen.Maskinen som jeg fikk bygget,har til nå vært en evig plage.på denne korte stunden har jeg skiftet ut et ati kort all in wonder 9800 pro,en harddisk og 2 diskett stasjoner,alltec lansing høytalere,pluss skiftet ut tastatur og mus fra logitech,Lydkortet fra creative har også blitt byttet ut.Maskinen er en amd med en prossesor 3,2.hovedkortet er assus 7800.Maskinen kostet meg nesten 18000 kr,og må si at jeg syntes at jeg har fått igjen lite glede for dette utlegget på 18000 kr.Til en sammenligning kjøpte jeg en maskin fra dell i 2002,denne ga jeg 16000 for,men har enda ikke hatt et eneste problem med den,dette er en intel maskin.Denne maskinen fra netshop har vært en evig plage med blåskjermer og diverse feilmeldinger.Hver gang som maskinen skall startes,har man hjertet i halsen i frykt for feilmeldinger.Så nå vil jeg levere inn i gjen denne maskinen,og høre om det er noe mulighet for en erstatnings maskin.Er det noen av dere som har noe erfaringer av dette slaget,så var jeg veldig glad for det.sendte inn en mail til kundeservise hos netshop,om reklamasjon og bytte,men har ikke fått svar enda.Mailen ble sendt tidelig i dag morges. Lenke til kommentar
Falcon1975 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 De erfaringene jeg har hatt med Netshop når jeg har hatt behov for litt "ekstra service" har vært i verdensklassen.. Alltid fått raske og bra svar, og for meg så virker det som om de setter kunden i fokus. Så det løser seg nok for deg vil jeg tro Lykke til mvh Frode Lenke til kommentar
bengh Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Tror det oppstår oftere feil på PC'er som bygges av netshop'ene i forhold til Dell/HP/Compaq etc. Årsaken er at det oftere skiftes komponeter uten at disse samtestes i tilstrekkelig grad. Store produsenter tester produktet relativt lenge og beholder dette oppsettet lenge før de gjør endringer. Dermed unngår de hardware problemer/ komponenter som ikke jobber godt sammen. Videre har de gjerne egne drivere som er skikkelig testet sammen. Til gjengjeld tar de seg ofte godt betalt for dette. Hvis man kjøper design PC'er der man velger komponenter selv, bør men kunne mekke litt på PC. PC'n har heller ikke godt av å bli sent fram og tilbake med ristig og skubbing og fare for dårlige kontakter. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Tror det oppstår oftere feil på PC'er som bygges av netshop'ene i forhold til Dell/HP/Compaq etc. Årsaken er at det oftere skiftes komponeter uten at disse samtestes i tilstrekkelig grad. Store produsenter tester produktet relativt lenge og beholder dette oppsettet lenge før de gjør endringer. Dermed unngår de hardware problemer/ komponenter som ikke jobber godt sammen. Videre har de gjerne egne drivere som er skikkelig testet sammen. Til gjengjeld tar de seg ofte godt betalt for dette. Hvis man kjøper design PC'er der man velger komponenter selv, bør men kunne mekke litt på PC. PC'n har heller ikke godt av å bli sent fram og tilbake med ristig og skubbing og fare for dårlige kontakter. Beklager, men dette stemmer bare ikke! Det er nok riktignok slik at dell/hp/ibm tester enhetene i en npe lengre periode, men de har like ofte akkurat samme problemer med hardware-serier som er defekte. Et eksempel på dette er psu'en som står i HP Compaq sin D510 serie. Samme serie har også problemer med HD'en. Dette går riktignok på serier med hw som er defekt, men det er alikevel et poeng. Biosfeil og lignende kommer man heller aldri unna - samme om man handler en ferdigmaskin fra "de store" eller setter sammen delene selv. *Tronaldo* Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 De erfaringene jeg har hatt med Netshop når jeg har hatt behov for litt "ekstra service" har vært i verdensklassen.. Alltid fått raske og bra svar, og for meg så virker det som om de setter kunden i fokus. Kan ikke si at jeg deler de samme positive erfaringer som deg. Har aldri fått svar på mail samme dag, uansett når på dagen mailen er blitt sendt. Det har også hendt at jeg aldri har fått svar i det hele tatt. Ufattelig trege på returer/garanti. Men, man lærer og handler andre steder. Mvh Darkwing Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Du høres ut som om du har vært super-uheldig! Tviler på at dine problemer er noe du kan laste netshop for, men skjønner at du er lei at ting ikke virker! Det er vel et krav at butikken har forsøkt å utbedre SAMME feil tre ganger før man kan kreve å få pengene tilbake. Etter det jeg forstod på deg er det bare forskjellige feil hver gang. Forøvrig syns jeg det er litt merkelig at du har måttet bytte ut følgende deler: * tastatur * mus * høyttalere * 2 x diskettstasjon * skjermkort/tv-kort * lydkort (* HDD) Alle disse er ting som man behandler fysisk i større eller mindre grad, og siden du har hatt uflaks med så mange komponenter som ikke er relaterte til hverandre høres det i mine øyne ut som om du muligens behandler utstyret ditt litt uvørent... Alternativt har du en defekt PSU (alternativt HK) noe som kan resultere i at Skjermkort, HDD, FDD og lydkort kan ta kvelden. Mus, tastatur og høyttalere trodde jeg var bortimot ufeilbarlige så lenge de ble behandlet pent? (Har iallefall aldri opplevd annet enn selvforskylte problemer på noen av disse produktene...) Mine erfaringer med Netshop er forøvrig veldig bra. Og det er tydeligvis dine også. Hadde jeg drevet en shappe og hatt en kunde med så mange feil så hadde jeg blitt litt mistenksom til hvordan utstyret behandles (Men, som sagt: Det er fullt mulig at dine problemer skyldes defekt PSU/HK.) Endret 18. mars 2005 av daffyd Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Posten Spør om du kan få sendt maskinen med ett bud eller noe, kravet fra posten er at den skal tåle ett fall på en del meter :/ Lenke til kommentar
b-trogs Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Hei.Har nå snakket med Knut Arne hos netshop,og han sa han meget godt forsto frusterasjonen min over denne pcen.Han mente at mye av feilene som jeg har hatt kunne skyldes hovedkortet.Vi ble da enige om å sende pcen inn igjen,og bytte ut hovedkortet og prossesoren i en intel plattform,noe han mente var en stor fordel for meg ,da jeg driver mye med video redigering.Han mente også at hvis de hadde fått inn maskinen til mandag,kunne de klare å bygge den opp igjen til påsken,men vi fant ut at vi like godt kunne vehte til over påsken,dette på grunn av at pcen måtte testes grundig.Har hele tiden blitt møtt med en hjelpende hånd hos netshop,og har bare fine ting å si om dem.Jeg får nå skiftet ut det meste av komponentene i maskinen kostnadsfritt,noe jeg selvsagt er fornøyd med.Er det noen av dere som har noe forslag til den nye intel plattformen med en ramme innenfor en ramme på ca 15000.takk for alle innleggene på denne topicen.v.l.h b-trogs Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Maskinen er en amd med en prossesor 3,2. Selger Netshop ferdig klokkede PC'er? (Den raskeste AMD CPU'n er 2,6 Ghz nå...) Tipper du mener en 3200+ Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Maskinen er en amd med en prossesor 3,2. Selger Netshop ferdig klokkede PC'er? (Den raskeste AMD CPU'n er 2,6 Ghz nå...) Tipper du mener en 3200+ unødvendig post av deg. Alle med iq over 1 ville sjønt at han meinte 3200+... dessuten skriev han 3.2 ghz? nei! det gjorde han ikkje. men det var det du inbilla deg at han skriev. tenk og snu og vende på ting så mykje, kun fordi du liker og finne feil hjå andre. Til trådstarter: avsnitt og mellomrom er ein fin ting. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Maskinen er en amd med en prossesor 3,2. Selger Netshop ferdig klokkede PC'er? (Den raskeste AMD CPU'n er 2,6 Ghz nå...) Tipper du mener en 3200+ unødvendig post av deg. Alle med iq over 1 ville sjønt at han meinte 3200+... dessuten skriev han 3.2 ghz? nei! det gjorde han ikkje. men det var det du inbilla deg at han skriev. tenk og snu og vende på ting så mykje, kun fordi du liker og finne feil hjå andre. Til trådstarter: avsnitt og mellomrom er ein fin ting. Sorry da... Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Maskinen er en amd med en prossesor 3,2. Selger Netshop ferdig klokkede PC'er? (Den raskeste AMD CPU'n er 2,6 Ghz nå...) Tipper du mener en 3200+ unødvendig post av deg. Alle med iq over 1 ville sjønt at han meinte 3200+... dessuten skriev han 3.2 ghz? nei! det gjorde han ikkje. men det var det du inbilla deg at han skriev. tenk og snu og vende på ting så mykje, kun fordi du liker og finne feil hjå andre. Til trådstarter: avsnitt og mellomrom er ein fin ting. Blir litt dobbeltmoral! Du kjefter på Bax for han pirker på Trådstarter, så kommer du selv med pirk. Ontopic: Dell tester tydeligvis ikke pc'ene sine nok, siden de ikke har noe form for vifte ved hardisken i deres trange Dimension kabinett og dette fører som oftest til at hardisken blir kaputt etter noen måneder. Kjenner til mange som har fått ødelagt hardiskene sine pga overoppheting i Dell kabinett, også har du jo sånn idioti som hindrer oppgraderingsmuligheter. Fordelene med å kjøpe fra netshops er store. Men aller best er å bygge selv! Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 De delene som har blitt byttet; er det noe du har byttet selv, eller har butikken funnet ut at de er defekte og byttet dem for deg? Det var nemlig veldig mye greier som har blitt byttet for å bare ha maskinen inne to ganger. Det er vesentlig forskjell på om Netshop bytter produkter eller om du bare stikker ned på Elkjøp og kjøper et nytt tastatur fordi du mener det gamle er for dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå