Gå til innhold

Tips ang. Multimedia stasjon ?

Anbefalte innlegg

Har fått det for meg at eg skal prøve å lage en slags multimedia stasjon som skal vere noke alla en 1 ghz PC, 64MB skjermkort (gammelt geforce), dvdrom, trådløst nettverk, 10-20 gb harddisk og sånt... Dette hadde eg tenkt å bygge i et slags rack lignende kabinett (å bygge kabinettet er halve poenget med prosjektet). Poenget med denne "pcen" er å koble til TVen og sjå filmer, serier og sånne ting på. Eg har en 80 GB harddisk stående i nettverk (for seg sjølv) med filmer og sånt på. PCen vil ha trådløst nettverk og bruke denne eksterne harddisken til å sjå filmene frå. (kan eventuelt legge kabel om det oppstår problemer med trådløst nettverk). Heile grunnen til at eg nevner alt dette her er at eg er usikker på hvilken programvare eg skal bruke. Eg vil slippe å bruke mus/tastatur, men heller bruke et slags program en kan styre med fjernkontroll fra pcen starter opp til du har gått innpå en film. Altså, ingen mus/tastatur. Det eg er ute etter er om det finnest slike program, er dei isåfall gratis, enkle å bruke og lønner dette prosjektet seg i det heile tatt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...