Gå til innhold

3500+ Upgrade! Siste bestemmelser.. Trenger tips..

Anbefalte innlegg

Trenger siste meninger før bestillingen blir lagt inn....

AMD Athlon 64 3500+ ''Winchester" BOXED 2269,-

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,PCI-Ex16

1295,-

Corsair Value S PC3200 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB 999,-

Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail

2695,-

Totalt: 7258,-

Ved å bytte til Newcastle, sparer jeg ca. 250,- Er det verdt oppgraderingen til Wincester?

Hvor mye mer kan jeg forvente å klokke med bedre RAM, når jeg kun skal bruke BOXED-vifta....?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg mener det er en myte at ram holder igjen cpu'en når man skal klokke. I det fleste tilfeller kan man stille divideren slik at man får en fin klokk selv med crappy ram! :) men, det er jo helt klart en del ytelse å hente på å kjøpe ram som kan klokkes...

...jeg vet ikke hvor mye dårligere newcastle er...men mine erfaringer med winney 3000+ er bare positive! ;)

Lenke til kommentar

Hehe..... Minusgrader blir det vel neppe. Som sagt, blir det kun brukt BOXED-vifte og jeg kommer til å klokke så langt det er stabilt med det oppsettet. Må opp 750,- for bedre ram (kingston hyper X), men jeg har bare følelsen av at det ikke er verdt det... *?*

Lenke til kommentar
Hehe..... Minusgrader blir det vel neppe. Som sagt, blir det kun brukt BOXED-vifte og jeg kommer til å klokke så langt det er stabilt med det oppsettet. Må opp 750,- for bedre ram (kingston hyper X), men jeg har bare følelsen av at det ikke er verdt det... *?*

Du kan klare deg fint med den rammen, du må bare ha de på en divider... Newcastelen er et godt valg mener jeg da newcastle i det siste har begynt å klokke veldi bra, og winchestern generelt sett har klokket dårligere... Men uansett så må man være ha litt flaks....

Lenke til kommentar

Hei!

Lurer på åssen det blir i framtida jeg (les: nær framtid). Ati har jo, såvidt jeg vet, ikke fått igang sin SLI løsning. Kan man da anta at når dette kommer så vil en bios-oppgradering være nok til å få kjøre to Atikort i SLI?

Eller vil man trenge et helt nytt HK med støtte for "Ati-SLI"?

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Hei!

Lurer på åssen det blir i framtida jeg (les: nær framtid). Ati har jo, såvidt jeg vet, ikke fått igang sin SLI løsning. Kan man da anta at når dette kommer så vil en bios-oppgradering være nok til å få kjøre to Atikort i SLI?

Eller vil man trenge et helt nytt HK med støtte for "Ati-SLI"?

*Tronaldo*

Du vil nok mest sannsynlig måtte kjøpe HK fra ati... Det kommer nok aldri til å fungere i et nvida sli HK tror jeg....

dfi ultra-d eller msi neo4 palt. er HK jeg hadde kjøpt istedenfor asus sitt sli kort, derson jeg skulle ha ati skjermkort..

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvorfor så mange velger et SLI hovedkort sammen med et ATI skjermkort. Hele vitsen med SLI blir jo borte da. :hmm:

For å sitere PC-World, der asus a8n sli deluxe nettopp ble kåret "best i test":

Med en pris i testøyeblikket på ca. 1 400 kroner må kortet sies å være et bra kjøp for avanserte og kravstore brukere, selv om man ikke har tenkt å benytte seg av SLI-løsningen.

Selv om man ikke benytter SLI er kortet veldig bra...og den ekstra PCI-E-porten kan man bruke til andre ting. (Hadde asus hatt et tilsvarende ultra-kort som var billigere, så hadde det vært et opplagt alternativ...men slik er det nå ikke!)

:)

Lenke til kommentar

hva pc-world anbefaler bryr jeg meg svært lite om, da dette er et blad som er rettet mot den generelle kundemassen ikke entusiaster.. HAdde et prøveabbonemang på det i 2måneder og synes ikke det sto noe der som var verken intressant eller som jeg ikke visste fra før...

Et dfi ultra kort knuser asus når det kommer til både overklokking og instillingsmuligheter+ at man har like mange pci-e porter hvorav en av de er x4.. Eneste fordelen med asus må være at du får 8sata porter, men foreløpig klarer jeg meg med 4 uten froblem... Prisen er også den samme nå... Msi sitt neo4 er også et meget godt og billigere alternativ...

Lenke til kommentar

Joda...pc-world er ikke de jeg baserer meg på når jeg handler hw...grunnen til at jeg quotet de var fordi de sa det jeg har sagt i ti andre tråder: hovedkortet er bra selvom man ikke skal bruke SLI...

det at hovedkortet har SLI er jo ikke negativt! hvorvidt dfi er bedre kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har prøvd begge...men at det "knuser" asus har jeg vanskelig for å tro...uansett synes asus-kortet er et meget bra kort for pengene! :)

Lenke til kommentar

knuse var vel kansje å sette det litt på spissen ja ;) ingen tvil om at asus har laget et bra HK (alle HK på markedet i dag er vel relativt bra igrunn) men når man overklokker har dfi mange instillinger på minnet som gjør at jeg hadde valgt det hver gang, og man slipper å modde for å få høy nok vdimm og vcore...

Lenke til kommentar

Et godt PCI-kort med 4 SATA tilkoblinger koster fort 6-700,- så skal man plusse på det på de andre kortene, blir de plutselig endel dyrere.

Husk at 4 disker ikke er mye... Og at kortet har SLI ser jeg ikke på noe negativt, men det er helt bortkastet for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...