Gå til innhold

Er dette en grei klokking?

Anbefalte innlegg

Har nå sittet og klokket skjermkortet (x600xt) litt og som orginalt er core på 500MHz og mem 351MHz. Da jeg med "Redline" klokket kom jeg opp til 634 på core og 425 på mem. er dette en grei klokking med orginalkjøler? og er 75- 79C mye på load?

får 5450 poeng på 3dmark 03, vet ikke om d er normalt med litt overklokking

Men lurer på om 425 på mem er egentlig 850 effektivt eller er det helt feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Det flommer vel kanskje ikke over av klokke- erfaringer på det kortet her tror jeg (gjorde ikke det for noen mnd siden i alle fall), men det er jo en brukbar økning. Selv om det kanskje ikke er så veldig relevant kan jeg nevne hva jeg fikk på mitt gamle kort, som da var X600PRO;

Jeg prøvde og klokke det litt med den ati- tool saken, og gikk fra 398/297 og opp til 521/337, og fikk med det en økning i 3Dmark. Fra 3510 til 4247.

Ut fra det ser det vel ut som dine tall er relativt normale :)

Litt ot; hva syns du om kortet sånn ellers i spill ol?

Lenke til kommentar

Jeg sammenliknet egentlig med CPU. Mulig at skjermkort tåler mer, men jeg ville nok satt ned etter klokking hvis jeg hadde nesten 80 grader ved load. Hadde jeg ikke klokket (noe jeg personlig ikke har gjort p.g.a. veldig rask PC i utgangspunktet og bare standard kjølinger), ville jeg nok ikke brydd meg like mye, for da går den vel på garanti? Men uansett, hadde jeg sett mitt eget skjermkort så varmt, ville jeg klokket ned. Synes det er en veldig høy temp uansett. Og husk at hvis kortet går under etter klokking, gjelder ingen garanti.

Lenke til kommentar

Det er i og for seg riktig som Potetfar sier ifht garanti osv. Men 80 grader ved load er høyt, men ikke ekstremt. Men jeg formoder at du da snakker om ved load, og ikke etterpå?

Den temperaturen man leser av rett etter er nemelig ikke særlig relevant. Jeg fikk ikke sett tempen på mitt X600, men har nå et Gainward 6600gt og det føk opp i rundt 70-85 grader under feks 3Dmark, både med og uten klokk med standard kjøling.

Dette ser jeg at det er mange andre som også opplever, såfremt man får målt ved belastning.

Jeg vet ikke hva ATI har som grense, men hos meg er det i kontrollpanelet for Nvidia 127 grader som er max temperatur. Jeg tviler på at det kan være helt bra i lengden, men det tyder jo på at disse kjernene tåler mye varme.

Zeld Skrevet 18/03/2005 : 07:53

Kortet funker bra i spill , men sliter kansje litt på de nyeste med best grafikk. Men skal vel skifte når R520 kommer og 512 på skjermkortet (har komf så det passer fint) 

Ja, bare lurte, for jegf må si jeg syns det kortet var veldig bra. Til tross for en ynkelig 3D- score klarte det seg ganske bra syns jeg :thumbup:

Sånn sett er jeg litt skuffet over forbedringen med mitt nye 6600gt. Scorer nesten 10K, altså godt over det dobbelte i 3DMark, men det oppleves liksom veldig langt fra dobbelt så bra i spill syns jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...