Icenor Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg skal lage en liten "dokumentar" og jeg ønsker å få spesial effekter som Jurrasic Park og Star Wars. Jeg har funnet et program, nemelig Animation Master, som lar det modelere og animere det jeg trenger. Men jeg har probemer med å få plassert objektet (t-rexen) sammen i den "ekte" filmen. Derfor lurte jeg på om noen hadde noe forslag til noe annet software som er bedre eller kunne forklare hvordan det skal gjøres. Problemet mitt i A:M er sette inn den "ekte" videoen. Jeg må vist sette det som Rotoscope, men det fungere bare med MOV filer og film klippet er AVI. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) For å sammenligne litt for deg (og grunnen til at du ikke fått så mye svar..) du ber oss kludre ned med en blunt blyant på dopapir hvordan du skal bygge et fly som går rundt jorda. Det er nesten like komplisert om det gjøres ordentlig. Det er ikke uten grunn at det finnes en hel industri basert rundt det du ber oss bare "fortelle" hvordan man gjør. Prosessen innebærer: Modeler modellen (med animasjon i tankene, det er ikke bare bare) Teksturere modellen, lage shadere så den fanger lyset korrekt Lyssette modellen i henhold til scenen du vil ha den inn i Motion tracke scenen slik at du får ut 3D kamera data du kan bruke i Animation master. Animere så modellen, rendre ut til RLA eller TIF format med alfa Kompe det i et kompe program som After Effects/Digital Fusion/combustion..osv. Legge på grain effekt til å matche det du har filmet. så kan rendre ut til ferdig film. Og dette var en enkel beskrivelse. Jeg sier ikke at du ikke kan få det til..men måten du stiller spørsmålet på indikerer at du overhode ikke har satt deg inn i dette, eller vet hva det innebærer..og å hjelpe noen som ikke har prøvd selv er ikke så veldig motiverende. Hadde du hatt et konkret spørsmål et sted i prosessen er det mye enklere å svare og å hjelpe. Les på nette etter tutorials som omhandler "compositing" "integrating 3D into video" "3D camera tracking"...osv. AKIRA Endret 21. mars 2005 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Takker for svaret. Jeg skjønner at jeg kansje beskrev prosjektet litt dårlig. Jeg har model av T-Rexen med teksturer. Den er også animert. Det jeg har problemer med er å få rendret T-rexen sammen med den "ekte" filmen. Det er ikke så viktig at det ser 100% steven spielberg ut, men at man skjønner hva som skjer Jeg ble anbefalt på A:M forumet å gjør om den korte "ekte" film sekvensen til en serie med TGA bilder for å så bruke det som "rotoscope". Noen som har noen erfaring med dette? Endret 28. mars 2005 av Icenor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå