jonasdaman Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Ikke kom hit og fortell meg at dere aldri har tenkt på å hatt en Vanntett pc som man kunne ha under vann Må vel kalles ekstrem vannkjøling EDIT: leif Endret 17. mars 2005 av jonasdaman Lenke til kommentar
sigen Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Er egentlig ikke SÅ vanskelig å lage, heller ikke så ekstremt vanskelig å få den til å se fin ut. Men det er ikke sikkert det blir så veldig godt kjølig tror jeg, men det hjelper sikkert endel! *vil lage* Litt upratisk LAN-pc... Lenke til kommentar
sigen Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) trippelpost faktisk Drittnett her hjemme noen ganger, dritt å bo så langt fra sentralen! Endret 17. mars 2005 av sigen Lenke til kommentar
sigen Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) samme som den over... Endret 17. mars 2005 av sigen Lenke til kommentar
jonasdaman Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 trippelpost faktisk Drittnett her hjemme noen ganger, dritt å bo så langt fra sentralen! Gratulere med ny rekord men det går jo ann å ta noen heatpipes ut i akvariet det blir ikke varmt med det første Lenke til kommentar
sigen Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Det er ikke ny rekord, Glisevask har klart 4 stk. etter hverandre! (sorry å henge deg ut Glisevask, men må jo opplyse de uvitende! ) Men heatpipes hadde vert en ide, eller kanskje noen vifter i de tykke røra som går fra bunnen og opp, igjennom boksen til hw`en. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Du husker den ja sigen..! Den type akvariePC som det der var vel ikke akkurat så spesielt da.. Men fint! Lenke til kommentar
jonasdaman Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 den er (med mindre den siter fast i bånn) veldig lydløs. lyden kommer ikke ut til luften fra vannet så fort trur jeg Lenke til kommentar
sigen Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 den er (med mindre den siter fast i bånn) veldig lydløs. lyden kommer ikke ut til luften fra vannet så fort trur jeg Du sier noe der, pc`en slipper ut mye mindre lyd. Kom ikke på den fordelen jeg. Kanskje ha noen sånne som er på bilde nr. 2 her oppi, slik at du får litt sirkulasjon i vannet? (hjelper litt mer på kjøleegenskapene) må jo da seff ha netting eller noe sånn et stykke rundt, ellers blir det sushi! Lenke til kommentar
jonasdaman Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Enermax ønsket å vise hvor god kvalitet det var på deres vifter ved å legge de i vann. Den praktiske nytten kan man selvsagt stille spørsmål ved. å javel? hehe sushi er sikkert gått det da edit: leif, din snik Endret 18. mars 2005 av jonasdaman Lenke til kommentar
olaman Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 den er (med mindre den siter fast i bånn) veldig lydløs. lyden kommer ikke ut til luften fra vannet så fort trur jeg Ja, ikke sant, når du beeper datahøyttaleren så kommer lyden 2 sek etterpå siden lyden tar så lang tid på å komme gjennom vannet Neida, men lyd på den der måten kommer ikke langt, så som støydemping er det jo ideelt. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Om du har et akvarium med en pc oppi, (plexi el.) så kan du jo ha 2 plexirør fra pckabinett og ut til luft. Om du da har feks 2 vifter som blåser hver sin vei i hvert sitt rør ville du fått en god luftgjennomstrømming, og i min teori så vil også vannet kunne kjøle ned luften som går inn i pcen (om akvariumsvannet er kaldere enn lufta i rommet). Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Faktisk går lyden fortere gjennom vann...bærer mye bedre og lenger enn luft... Det er sant...hvis jeg ikke har helt glemt det jeg har lært da! Men lyd fra vifter og greier burde ikke merkes...de små vibbene dør sikker ut med en gang gjennom litt vann. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 vannavkjøling. med akvariumet som vanntank og radiator, skulle lagd det jeg om jeg hadde orket Lenke til kommentar
ersa Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Viss man gjør det sånn så kan man ha fisker i det også man bruker et lukket system rundt i akvariet og bruker rørene til å overføre varme til vanntanken der fisker svømmer rundt. Er jeg ikke god i paint? Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Kjempeflink!! Morsomt å se über paint skillz her på forumet Lenke til kommentar
jonasdaman Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) Faktisk går lyden fortere gjennom vann...bærer mye bedre og lenger enn luft... Det er sant...hvis jeg ikke har helt glemt det jeg har lært da! Men lyd fra vifter og greier burde ikke merkes...de små vibbene dør sikker ut med en gang gjennom litt vann. ¨Har om det i naturfagen faktisk. vann leder lyd 1000 meter i sek ca. men når du bader å er under vann hører du ikke noen snakke over vann Endret 21. mars 2005 av jonasdaman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå