Zinet1987 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Har fått det for meg at eg skal prøve å lage en slags multimedia stasjon som skal vere noke alla en 1 ghz PC, 64MB skjermkort (gammelt geforce), dvdrom, trådløst nettverk, 10-20 gb harddisk og sånt... Dette hadde eg tenkt å bygge i et slags rack lignende kabinett (å bygge kabinettet er halve poenget med prosjektet). Poenget med denne "pcen" er å koble til TVen og sjå filmer, serier og sånne ting på. Eg har en 80 GB harddisk stående i nettverk (for seg sjølv) med filmer og sånt på. PCen vil ha trådløst nettverk og bruke denne eksterne harddisken til å sjå filmene frå. (kan eventuelt legge kabel om det oppstår problemer med trådløst nettverk). Heile grunnen til at eg nevner alt dette her er at eg er usikker på hvilken programvare eg skal bruke. Eg vil slippe å bruke mus/tastatur, men heller bruke et slags program en kan styre med fjernkontroll fra pcen starter opp til du har gått innpå en film. Altså, ingen mus/tastatur. Det eg er ute etter er om det finnest slike program, er dei isåfall gratis, enkle å bruke og lønner dette prosjektet seg i det heile tatt ? Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Tror du vill få bedre napp i : SFF-barebone og stue-PC katogorien. Er vell mindre sjanse for at du får noe her i case mods.. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Tror kanskje du burde ha litt bedre skjermkort for film, men ellers trenger du ikke så mye mer! her på vendur.no har de fjernkontroller hvis det var noe sånn du tenkte på. Lenke til kommentar
Zinet1987 Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Tror du vill få bedre napp i : SFF-barebone og stue-PC katogorien. Er vell mindre sjanse for at du får noe her i case mods.. ok, poster en ny en der. La ikkje merke til den kategorien sigen : må vere en programvare til fjernkontrollen. Er det det ? Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 ja enig med deg der.... Men microsoft har jo multimedia programvare....litt dyrt kanskje (800?) men med den programvare kan du styre alt sammen med en fjernkontroll(du må jo ha IR på denne pcen også=?) Du må allikavell ha et tastatur og en mus gjemt vekk et sted for å styre det hele ved en nødstilfelle. ikke no problem med trådløst så lenge det ikke er store murvegger i nærheten. Men som sagt ikke riktig kategori vil jeg tippe... Btw: sjekk ut bladet GIGAhz sin omtale ang emne,veldig god men bladet er 3 uker gammelt da,ikke sikkert du får det lenger.. Pm meg på dette....hvis du ikke finner....vi kann fikse no Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 ja enig med deg der.... Men microsoft har jo multimedia programvare....litt dyrt kanskje (800?) men med den programvare kan du styre alt sammen med en fjernkontroll(du må jo ha IR på denne pcen også=?) Du må allikavell ha et tastatur og en mus gjemt vekk et sted for å styre det hele ved en nødstilfelle. ikke no problem med trådløst så lenge det ikke er store murvegger i nærheten. Men som sagt ikke riktig kategori vil jeg tippe... Btw: sjekk ut bladet GIGAhz sin omtale ang emne,veldig god men bladet er 3 uker gammelt da,ikke sikkert du får det lenger.. Pm meg på dette....hvis du ikke finner....vi kann fikse no Lenke til kommentar
sigen Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Tror du vill få bedre napp i : SFF-barebone og stue-PC katogorien. Er vell mindre sjanse for at du får noe her i case mods.. ok, poster en ny en der. La ikkje merke til den kategorien sigen : må vere en programvare til fjernkontrollen. Er det det ? Jo, det følger vel med noen programvare, og det er noen linker eller noe sånn til andre programmer som du kan bruke. Skal selv bruke sånn på den nye Shuttle`n min! Lenke til kommentar
Zinet1987 Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 ok. Har posta ny topic under den kategorien som StepOw anbefalte men lar denne vere her og for mer respons. Lenke til kommentar
Zinet1987 Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 fant et kort men litt mer forklarende omtale ang. en av fjernkontrollene http://www.digitalconnection.com/Products/...imon_inside.asp Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Stenges. Det enkslaste hadde vore om du hadde rapportert den inn med ønske om flytting til nevnte kategori. Dobbeltpostinger i forskjellige kategorier er lite ønskeleg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg