TigerBlack Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Barneportrett denne gangen. Var på besøk hos ett venne par og sønnen i huset viste straks interesse da jeg skulle vise pappa kameraet mitt. And what do you know.. poden satte seg straks opp og poserte for meg. Vel jeg kan jo ikke la en slik sjanse gå til spille. Så jeg fyrte løs. Brukte 18-55 MM USM linsa,55MM ,F5.6,1/80 og ISO 200 på denne. Funker dette ?? har aldri tatt portrett før #topic endret av moderator# Endret 20. mars 2005 av Jankee Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Hei! Jeg syns det er et helt greit portrett. Syns det er litt dumt at hodet og den svarte bakgrunnen flyter sammen, men det ble likevell en bra effekt ut av det. Morsomt ansiktsuttrykk Bra at du har klart å få hodet skarpt på de fleste plasser. Noen plasser er det uskarpt, spesiellt genseren, men jeg syns ikke det ødelleger noe. Som sagt helt OK portrett. Kanskje du burde skifte topic til en som beskriver litt mer enn "Jeg prøver meg igjen. F.eks. "Barneportrett" Ditt valg, er bare et tips Lenke til kommentar
rogerjo Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Fint ansiktsuttrykk og bra eksponering. Sånn sett blink. Selv om det er lite bakgrunn, synes jeg den forstyrrer litt. Større blender hadde vel hjulpet på det. Ellers synes jeg det ble litt for trangt klippet på sidene. Gir meg en følelse av at ansiktet er litt strukket i vertikalt. Den mørke bakgrunnen framhever ansiktsuttrykket og gjør bildet sterkere, etter min mening. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd. Lenke til kommentar
F828 Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Synes bildet er absolutt godkjent. Det som forstyrrer litt etter mitt syn, er det hvite ved øret i venstre i bildet. Jeg liker portrettbilder med sort bakgrunn hvor bakgrunn går i ett med en del av modellen, men da mener jeg det må være gjennomført. Hadde du ikke hatt den lille hvite "flekken" tror jeg det ville blitt mer helhetlig og rolig. Som sagt har jeg tatt en del bilder i samme stil som deg her, og kommer til å legge opp ihvertfall ett av dem. Så får du se hvordan jeg har "løst" det kontra deg. Bildet ditt er bra hvor du har fått frem noe av det vanskligste, nemlig et godt og naturlig blikk på ungen Ville nok valgt en noe annen beskjæring. Litt tett på sidene. - og litt midtstilt. F828 Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd. Den e god Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå