Lurifaksen Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Har sett på litt forskjellige kamera i prisklassen <3000, og ser ut som om Olympus Camedia C-765 og Fujifilm S5500 er de beste valgene. S5500 koster ca 300kr mer. Hvilket vil dere anbefale? Er det noen viktige forskjeller? Bruksområdet er veldig all-round. Men det viktigste er at det fungerer bra til å ta bilder innendørs av produkter og andre ting og tang. Lenke til kommentar
andm Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg har selv C-765 UZ, men både jeg og manskow har sagt en del om kameraet de siste månedene. Ta gjerne et kjapt søk i forumet for å finne noen erfaringsytringer om kameraet. Siden du nevner at du skal ta bilder av produkter osv., kan jeg nevne i farten at overnevnte kamera har super makrofunksjon. Jeg har dessverre ikke prøvd begge kameraene, så jeg kan ikke uttale meg om forskjeller osv. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg har selv C-765 UZ, men både jeg og manskow har sagt en del om kameraet de siste månedene. Ta gjerne et kjapt søk i forumet for å finne noen erfaringsytringer om kameraet. Hei, Har allerede lest gjennom det meste som står om disse kameraene, og har registrert at manskow har svart i omtrent samtlige tråder om C-765. Greit nok at han er strålende fornøyd, men virker egentlig ikke som om han har har testet noen andre... Så jeg har tatt de kommentarene med en klype salt. Alt i alt så skrytes det av begge kameraene (f.eks i produktguiden), men jeg har ikke funnet noen direkte sammeligninger... Så hadde håpet noen som hadde peiling på begge kunne gitt noen innspill? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Vel makro på S5500 er ikke det beste eg har sett. Hvis du skal ta macro så er det mulig at c-765 er bedre på den siden. Lenke til kommentar
andm Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Med mindre du er så heldig med å snuble over en bruker som har testet begge kameraene, så er vel å sjekke dem litt ut i butikk selv eneste nærme alternativ? Problemet er kanskje at så å si ingen butikker har C-765 UZ. Lenke til kommentar
Øyvind L Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Hei ! Tenkte jeg kunne dele min erfaring med Olympus C-765 UZ med dere. Jeg har hatt dette kameraet i snart ett år nå, og er sånn blandet fornøyd. Det er et par store minus slik jeg ser det, og det er veldig treg autofokus (tilnærmet ubrukelig i dårlig lys - intet fokuslys), treg oppstart, og svak blitz (ikke blitz-sko). Bortsett fra disse tingene er kameraet bra -god billedkvalitet, mange manuelle muligheter+ full automatik,og selvfølgelig - 10x optisk zoom (burde vært billedstabilisator). Har ikke prøvd Fujifilm S5500, men hadde tidligere ett Fujifilm Finepix 2800 zoom (2 MP) som dessverre ble ødelagt. Var kjempefornøyd med billedkvaliteten på dette kameraet. Har tatt mange flere kjempebra bilder med dette kameraet enn Olympusen selv om det bare har halve oppløsningen. Hvis Fujifilm har fortsatt i samme god stilen mhp billedkvalitet i S5500, tror jeg dette er et veldig bra alternativ til C756UZ. Hvis jeg skulle valgt i dag, hadde jeg nok gått for S5500. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Hehe, ser ut til å være et vanskelig valg dette... Men nå leste jeg en test av Ixus 700, og ble mektig imponert. Prisen var riktignok litt over budsjettet, men kvaliteten på bildene var jo ekstrem. Selv videoklippene var knallbra. Noen som vet når denne kommer i butikkene? Tror nesten jeg går for det kameraet i stedet. Zoomen er ikke sååå viktig for meg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå