Gå til innhold

Peppes Pizza, Dolly Dimples, Pizza Hut


Anbefalte innlegg

Synes pizza hut er helt tragisk dårlig her i Norge, drar man til England er pizzaen så utrolig mye bedre. Den pizzaen de har der er en av de beste pizzaer noensinne.

 

Dolly Dimples er bra og Peppes er ok, jeg synes pizzaen på Peppes er for sterk men.

 

Om noen av dere bor i Grenlandsområdet har dere kanskje smakt pizzaen fra Sjøloftet, den må være landets beste pizza.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pizza Hut har jeg aldri vært innom her i Norge, men har vært der i utlandet. Som det nevnes over, er pizzaen fra Pizza Hut i England helt ubeskrivelig god. Nammenam :love: Her hjemme synes jeg i grunnen at både Dolly Dimples og Peppes Pizza leverer gode varer, men synes at prisene kan bli litt i stiveste laget. Tenker da spesielt på Dolly Dimples. Derfor har jeg gått over til Pizzabakeren, en kjede som startet her i Stavanger (som så mange andre pizzakjeder, *kremt* Dolly), men som i løpet av de siste to årene har spredt seg til store deler av vestlandet. :yes: Der er pizzaen rimeligere enn hos Dolly, samt større og bedre. Det er helt ufattelig at det går an å lage så god pizza til så lite penger. :D:dribble:

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Jeg har prøvd å lage denne oppskriften på saus nå og det er UTROLIG hvor lik denne er peppes sin ferdig saus du får kjøpt i butikken!

 

Inrømme jeg var litt skeptisk med 4-5 SPISESKJEER SALT! og 3 SPISESKJEER PEPPER!

og mulig dette blir bedre med fersk hvitløk istedenfor!

 

men viktig å kjøre dette i foodprocessor eller stavmixer....

 

2xTommler opp og takk skal du ha!

 

Pizza saus, Resturant style :p

 

1 boks hakket tomater

1 boks tomat purê

4/5 ss hakket hvitløkspulver

4/5 ss salt

3 ss pepper

2 ts chili, evt pirri pirri

5/6 ss oregano

 

Miks alt sammen i med en stavmikser

 

Bon Appetit ;)

Lenke til kommentar

Dersom man lager en tynn pizza og vil ha sprø bunn; burde man da bruke stekebrett eller rist dersom man ikke har en bakesten?

 

 

du burde være forsiktig med rist og fersk hjemmelaget bunn da

Pizza-Fail.jpg

 

 

 

Btw: morsom bump.. syntes det var et "spennende emne" og leste litt nedover, og jaggu hadde jeg ikke svart på den for 5år siden også. Jeg hadde til og med svart det samme som jeg tenkte når jeg leste her nå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...