Gå til innhold

Få optimal sikkerthet med brukerkontoer i XP proff

Anbefalte innlegg

Jeg driver en dataklubb og vi er veldig plaget av at medlemme legger inn programmer som skader eller bugger systemet.

Jeg har prøvd å sette opp båe bruker og gjest konto, men det er fortsatt ikke nok sikkerhet. Det er utrolig mange hull som de kommer seg gjennom...

Jeg er så godt som blank på programmering, MSDOS og alt det andre.

Det som er det største ønsket mitt er at alle kan spille over nettverk, uten å få slike "could't write hunksage.dat" feilmld. (Varier fra spill til spill) Og for all del slippe å ha to kopier av spillet på dataen.

Foreløpig kan vi få medlemskontoen og administrator kontoen til å spille CSS Age Of Mythology og Warcraft fra samme spillmappe.

Andre spill som fesk COD, må vi lage to kopier. (en til medlemmene og en til administratorene) Utrolig tungvindt! Og ende mer irreterende er det når CS 1.1 ikke virker samma om du har kopiert den eller ikke. Den vil aldri virke på medlemskontoen Har jobbet og jobbet med dette, men får det aldri til!

I tillegg har jeg et ønske om at medlemmene ikke får tilgang til kontrollpanelet og for å ikke nevne overklokking verktøyet (radlinker)

Videre hadde det vært fint om medlemmene ikke får lov til å kjøre install.exe filer. Det er utrolig hva de legger inn. Demoer på demoer. Med på kjøpet får Dataklubben mange feilmld! Vil gjøre dere klar over at medlemmene er "småunger" 10- 13 år.

Kjører kvotebehandling på medlemmskontoen. Begrenset til 10 GB og varslingsnivå satt til 8GB

Har også merket av for: "Nekt diskplass til brukere som overskrider grensen"

NB! Medlemskontoen er standard begrenset.

NB! Mappene er ikke private hos Administratoren

:mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...