nummer_sju Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Har en bærbar data, trødlåst kort og noen usb 2 utganger, men har alt en usb 2 harddisk, og er egentlig ikke så veldig intressert i fler av den typen, men den er helt smekk full også. Noen tips til hvordan jeg bør lage en fileserver? Går det greit med trødløst? eller hva er best? eth, wlan?, kom gjerne med innspill. Tenkte med opp i sann ca 0.6-1 tb, noen som har noen forslag til meg? har noen gamle dataer, men egentlig mest ivrig på å selge dem. Det går ikke ann å få kjøpt noe slikt? flere hardisker i rack eller noe? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Sjekk denne, som ligger på forsiden. Der kan man, om ønskelig utvide kapasiteten med USB disker, men jeg vil også anta at man kan bytte disk i selve "skallet". Kan være verdt et forsøk i alle fall. Man kan jo også bytte disk i laptop'en, men det er ikke så mye å hente der. Ligger vel på rundt 100gb nå. Lenke til kommentar
nummer_sju Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 har egentlig bare 60 i laptoppen, men vil helst ha det og rask 7200 enn større å treigere. Så den blir nok som den blir.. tittet litt på den saken i stad, men det plager meg at det ikke er noe trådløs forbinnelse med den?? hadde vært kjekkt bare for å ha tilgang, ikke det at jeg trenger å overføre så mye hele tiden da funker det greit med usb.. men fint med tilgang, finnes det noen slike med trådløs tilgang da? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Du kan jo ta en tur rundt på nettet så klart, sjekke komplett og de andre store nettshopene. Men, med en pc du dytter x antall store disker inn i, med et trådløst kort kan du løse mye... Lenke til kommentar
nummer_sju Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 ja enig der, men jeg bor egentlig ikke noe sted om dagen, bare later som jeg bor hos dama, så prøver å lagre tinga mine hos kompiser å slik. Litt vansklig å sette opp en data til her da hun har liten hybel sammens med noen folk som alt er gærne på at jeg er her alt for mye.. hmm Lenke til kommentar
nummer_sju Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 mest ute etter et lite rack, 3 disker kanskje? og helst trådløs forbinnelse, og er det ikke det må det i alle fall være slik at det går over en usb trå, orker ikke ha 5 i dataen med mus å alt slik liksom Lenke til kommentar
sverreco Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Dette er on topic, men off topic hvis du vet hva jeg mener... Hvis dere sliter med lite diskplass: 1. Søk etter alle filer større enn 100 mb, 2. sorter treffene etter størrelse 3. slett dem du ikke trenger. Fikk 30 % mer plass på denne måten! Lenke til kommentar
Morp[]eus Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Hva med Disse? 500 GB http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=LAC300721 1000 GB http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=LAC300875 Vet ikke helt om dette er hva du er på utkikk etter men Lenke til kommentar
nummer_sju Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 takkf or den syste der, de var egentlig noe slikt jeg er ute etter. Har lett en del selv men aldri funnet noe, rart... Men det er bare en ting, jeg skulle gjærne hatt noe slikt skall bare, har disker selv, og trådløs tilgang. Men tror nok det blir en fileserver, kan jo lage den å ta bidler å se på den å sann i år, også prøve å sette den opp til året. Tror jeg har tenkt meg et eget sted å bo da liksom:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå