Gå til innhold

Noen forslag til minne ?

curtiis

Anbefalte innlegg

Apacer Memory 512MB PC-400 DDR PC3200 Orginal har 2 av denne typen men er det noe mer enn et greit minne å kjøre med, eller har det noen begrensninger for eventuelt overklokking. Noen stabile og råe minne brikker å få tak i? Så lenge det ikke er Geil så går det meste, hovedkortet likte ikke Geil minnet det bare krasja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Apacer Memory 512MB PC-400 DDR PC3200 Orginal har 2 av denne typen men er det noe mer enn et greit minne å kjøre med, eller har det noen begrensninger for eventuelt overklokking. Noen stabile og råe minne brikker å få tak i? Så lenge det ikke er Geil så går det meste, hovedkortet likte ikke Geil minnet det bare krasja.

Hmm hovedkort bruker du egentlig?

;)

Lenke til kommentar

Hmm hovedkort bruker du egentlig?

;)

asus A7V880 soket A og en liten amd sempro 2600+

Lenke til kommentar
asus A7V880 soket A og en liten amd sempro 2600+

Da holder det nok med Kingston HyperX.

Dette minne har rimings på 2-2-2-5. Koster ca. 1900,- og klokker sikkert så lang at det ikke blir minne som er problemet. Heller CPU eller HK.

Lenke til kommentar
Dette settet her skal overklokke bra.

OCZ 1024MB EL DDR Dual Channel Gold VX PC-4000

hmm finn 5 feil?

såvidt jeg vet så passer ikke 4000 brikker med ett 3200 oppsett?

Eller har jeg gått helt på villspor nå?

Det passer flotters det, minnet vil automatisk synkronisere(Kjøre likt med) seg med CPUens FSB. Slik at har du PC4000 minne, systemet kjører originalt på PC3200 så vil systemet kjøre på PC3200.

Endret av Deuce
Lenke til kommentar
Apacer Memory 512MB PC-400 DDR PC3200 Orginal har 2 av denne typen men er det noe mer enn et greit minne å kjøre med, eller har det noen begrensninger for eventuelt overklokking.

I og med at du har sempron ville ikke brukt penger på nye minnebrikker. Ytelseøkningen tilsvarer ikke prisen. Hvis du da ikke har problemer med dem du bruker i dag.

Lenke til kommentar
Apacer Memory 512MB PC-400 DDR PC3200 Orginal har 2 av denne typen men er det noe mer enn et greit minne å kjøre med, eller har det noen begrensninger for eventuelt overklokking.

I og med at du har sempron ville ikke brukt penger på nye minnebrikker. Ytelseøkningen tilsvarer ikke prisen. Hvis du da ikke har problemer med dem du bruker i dag.

ok, så semproen e ikke den beste cpuen? ja ja, måtte nu start en plass. Så æ får da ta lærdom av det da. E ikke den låst på multiplikatoren, e det noen bedre cpuer å kjøpe og bruke på det allerede eksisterende systemet jeg har? Eller bare vente til jeg har spidet opp interessen nok og pengene til å bygge en ny til neste år. Er nå grei å begynne med vertfall

Lenke til kommentar

:ohmy:

Når kom det til butikken?

Det minne er jo supert. Det eneste dumme med det er at det trenger så mye vDimm for i klokke LANGT.

Det minne og DFI Lanpaty Sli-DR/Ultra :love:

Dette er vel en bra RAM til en veldig billig penge tenker jeg.

Det er ikke så bra i klokke med.

Endret av BaX
Lenke til kommentar
Dette er vel en bra RAM til en veldig billig penge tenker jeg.

Det er ikke så bra i klokke med.

Nja i følge denne testen skal det være ganske bra

http://www.3dgameman.com/vr/geil/value_pc3..._review_03.html

Men tester av enkeltbrikker kan jo aldri garantere for akkurat de du kjøper.

Edit: Men siden hk ikke liker geil er ikke det noe å gå for uansett.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

OCZ 1024MB EL DDR Dual Channel Gold VX PC-4000

hmm finn 5 feil?

såvidt jeg vet så passer ikke 4000 brikker med ett 3200 oppsett?

Eller har jeg gått helt på villspor nå?

Det passer flotters det, minnet vil automatisk synkronisere(Kjøre likt med) seg med CPUens FSB. Slik at har du PC4000 minne, systemet kjører originalt på PC3200 så vil systemet kjøre på PC3200.

Oki så det på en måte samme socket?... så egentlig burde jeg kjøpe PC4000 brikker som har konge timings da for å yte best mulig + sikre meg litt i tilfellet jeg bytter hk til noe med PC4000? bare eksempel liksom...

Bruker nå PC3200 liksom.. men skal kjøpe bedre ram snart

Lenke til kommentar
Oki så det på en måte samme socket?... så egentlig burde jeg kjøpe PC4000 brikker som har konge timings da for å yte best mulig + sikre meg litt i tilfellet jeg bytter hk til noe med PC4000? bare eksempel liksom...

Bruker nå PC3200 liksom.. men skal kjøpe bedre ram snart

Det fins vel ingen systemer som trenger mer enn PC3200. PC4000 RAM er vel helelr for overklokkere ect.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...