Even. Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Har tenkt å gå ned ltt i vekt og trenger litt hjelp til å sette opp etslags kostholdsprogramm. Bor hjemme og tjener ikke akkurat så vannvittig mye så det må helst være ting som finnes i hjemmet (tunfisk, brød ++) Jeg jogger og trener 3-5 ganger i uka. Dette er en vanlig "matdag" for meg. Frokost: (hender at jeg skipper denne): to skiver brød ell et glass yoghurt med müsli Lunch: Salat m/skinke Middag: Ofte pasta m/tomatsaus eller annen saus, pizza og annen enkel mat Kvelds: Noen brødskiver (hender jeg skipper denne) Noe mer fornuftig? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Spis oftere! Så spiser du heller mindre hver gang. Ikke dropp frokosten, heller. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Ellers er matvalget bra? Hvor ofte skal jeg spise f.eks frokost, lunch, etter-skolen-måltid, middag og kvelds. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Vel, det er jo veldig mye karbohydrater, men det kommer helt an på hva du ønsker å oppnå med resultatene. Spiser du nok frukt og grønt, forresten? En grei tids-regel er å forsøke å spise hver 3. time. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 For å gå ned i vekt er det lurt å deffe, kort sagt: prioriter rask gange 1-2 timer 3 ganger i uka framfor jogging. Kan også anbefale proteinshake, fordi en boks med tunfisk inneholder mindre enn det daglige behovet med protein, og fordi tunfisk ganske enkelt smaker jævlig. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Vel, det er jo veldig mye karbohydrater, men det kommer helt an på hva du ønsker å oppnå med resultatene. Spiser du nok frukt og grønt, forresten? En grei tids-regel er å forsøke å spise hver 3. time. Spiser en del bananer og mandariner, men ellers blir det lite frukt. Spiser ofte noe salatgreier til lunch, men ellers blir det lite av det og. Målet er egentlig å gå ned i vekt (brenne fett). Edit: Tunfisk er jo gudd! smaker litt kylling med fiskesmak likssom Endret 17. mars 2005 av EvoZ Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Har tenkt å gå ned ltt i vekt og trenger litt hjelp til å sette opp etslags kostholdsprogramm. Bor hjemme og tjener ikke akkurat så vannvittig mye så det må helst være ting som finnes i hjemmet (tunfisk, brød ++) Jeg jogger og trener 3-5 ganger i uka. Dette er en vanlig "matdag" for meg. Frokost: (hender at jeg skipper denne): to skiver brød ell et glass yoghurt med müsli Lunch: Salat m/skinke Middag: Ofte pasta m/tomatsaus eller annen saus, pizza og annen enkel mat Kvelds: Noen brødskiver (hender jeg skipper denne) Noe mer fornuftig? Ok, det er en ting du må få klarhet i: Du må ikke skippe frokost, ettersom det er dette måltidet som sørger for å starte forbrenningen igjen etter en matløs natt. Muskelvev brytes også ned om natten grunnet lav tilgang må aminosyrer. Lunchen er fin hvis du ønsker å miste kroppsfett. Middagen må tilpasset aktivitetsnivået ellers på dagen. Du bør generelt spise deg god og mett etter trening. Kveldsmat må du ikke hoppe over. Det er en myte at du legger på deg hvis du spiser om kvelden, det avhenger av hva du spiser. "Noen brødskiver" er ikke optimalt. Kveldsmaten bør ikke inneholde så mye karbohydrater, ihvertfall ikke med høy Glykemisk verdi slik som mange typer brød gjør. Du skriver at du har tunfisk. Hvis du klarer å spise dette så bør du gjøre det. Tunfisk inneholder mye proteiner og kan spises nårsomhelst på dagen. Spis derfor tunfisk til kveldsmat, dette vil gi kroppen proteiner å benytte over natten som forhindrer så mye nedbryting av muskelvevet. Du bør spise Frokost,Lunch,Middag og kveldsmat og det bør være proteiner i alle måltider. EDIT: Proteinshake som nevnt ovenfor er en god måltidserstatter Endret 17. mars 2005 av Knut.ea Lenke til kommentar
Even. Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Så jeg kan erstatte et helt måltid med en shake? genialt Takk for hjelpen folkens! Skal begynne et nytt og bedre liv i morgen med frokost...hehe Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Så jeg kan erstatte et helt måltid med en shake? genialt Takk for hjelpen folkens! Skal begynne et nytt og bedre liv i morgen med frokost...hehe Nja.. Det kommer an på. Med kun myse(whey) vil du få en rimelig ensidig aminosyreprofil. Dessuten fungerer proteiner egentlig bedre sammenmed karbohydrater. Jeg anbefaler å spise mest mulig ordentlig mat, men som lunch og slikt er greit med proteintilskudd. Du bør uansett sjekke den biologiske verdien og opptakstidene på de forskjellige proteinene hvis du planlegger å bytte ut en større andel av måltidene (eller de store måltidene) med pulver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå