Gå til innhold

Firewire

Anbefalte innlegg

Noen som kan si meg hva Firewire er for noe. har bestilt dette kortet.

Gainward AGP GeForce4 Ti4600 128MB DDR

Ultra/750XP GoldenS" m/Firewire

:eek: :eek: :eek:

[ Denne Melding var redigert av: pepter på 2002-06-28 14:18 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Firewire er et grensesnitt som ligner litt på USB, firewire kjører litt saktere enn USB 2, dvs 400Mbit/s. Firewire brukes bl.a til å koble digitale kameraer, dv kameraer, osv til maskinen. Man kan ha opptil 127 i kjede.

Geforce kortet ditt leveres med et firewire kort som har 3 plasser, og settes i et eget PCI spor på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Jeg har også hørt at det er mulig å koble to maskiner sammen via Firewire! Med 400Mbit hastighet! Er dette sannt eller? Da er jo det MYE bedre enn en kryssa kabel! Siden det også er en ny forbindelse i Nettverkkoblinger så må jo dette være sannt, eller? Har tenkt å ha LAN med en kompis snart og tenkte at vi kunne bruke Firewire grensesnittet da!

Lenke til kommentar

Det stemmer, men akkurat hvordan du gjør det er jeg litt usikker på da jeg aldri har prøvd dette selv.

Om du får effektivt 400Mbit er nok tvilsomt, men at du får mange ganger raskere enn 100Mbit er helt sikkert.

Hvis du tester dette, la meg få høre hvordan det gikk!

Lenke til kommentar

Firewire er glimrende til å koble sammen maskiner samt koble til eksterne enheter (f.eks harddisker) med.

Hva hastighet angår så er firewire en noe mer avansert teknologi enn USB2.0, så i praksis er firewire en del raskere å lese fra enn USB2, men litt langsommere å skrive til.

Hvis du kjører XP, kommer Firewire-kontrolleren din automatisk opp som en nettverkstilkobling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...