kingkop Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Noen som har erfaringer med denne serien??? Var på Elkjøp og så på noen videokameraer og det var det Canon MV690 som jeg ble mest imponert over. Nå skulle de ha 5.000 for den, men jeg ser jo her at denne serien er gått ut. Men jeg syntes dette kameraet var meget bra pga menystyringen. Den var utrolig lett å bla gjennom. Dessuten hadde den en søker man kunne flippe opp, mens på de fleste andre i denne klassen så sto de helt fast. Men jeg lurer på om det går an å filme i 16:9 format. Er lei at alle ser ut som Ole Brumm på TV'n når vi snurrer film :!: Ellers er jo støy en faktor, men det bør vel gå bra for vanlig familiefilming?? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 MV690 er en meget aldrende modell i dette segmentet. Det er i tillegg Elkjøp sin "egen" modell tror jeg, så den er ikke spesielt mye bedre enn MV650i hvis den fortsatt finnes. Hvis den ikke har en "i" på slutten av navnet, så har den ikke dv-inn heller. Etter 600 serien, kom 700 serien. Så kom 800 serien. Alle disse tre plages av dårlig lysfølsomhet slik at bilder i vanlig innebelysning blir skrekkelig "grøtete". 700 serien har litt renere bilder enn 600-serien, men her henger bildet litt i stedet. Motorstøy er og har vært ett stort problem med disse kameraene. I tillegg har Canon sine videokamera i denne klassen så dårlig mekanisk kassettmekanisme at det nesten er flaut å forhandle de. Vi får inn masse Canon kamera til reklamasjon i denne klassen hvor de spiser tape, ikke vil spille tapen eller lignende. Det skjedde også med mitt MV550i kamera selv om det er brukt minimalt. Canon sa det var slitasjeskader (går ikke på reklamasjon), men det høres rart ut at det skal oppstå slitasjeskader etter så lite bruk. Nei, hold deg unna denne serien, og gå for Panasonic sine modeller i samme prisklasse (eller litt over) i stedet. Mye bedre bildekvalitet, mye bedre lydkvalitet og mye mer slitesterke. Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Takk for en god begrunnelse hvorfor man bør styre unna Canon. Jeg prøver å finne et Panasonic med wide screen, men det står lite om dette på de forskjellige spesifikasjoner. Har du noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå