amiganostalgia Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Som i topic: Jeg har da måtte ta til takke med dette hovedkortet ettersom mitt forrige kort røk. Jeg leste i testen her på hardware at de fikk klokket fsb'n helt til 385, rimelig sykt. Men jeg har da bare amd64 3500+ 90nm. Er det noen som har fått klokket dette kortet til en rimelig bra hastighet med denne prosessoren el lignende? (Ikke FX) Har 4 rambrikker så jeg kommer uansett ikke så høyt som 385. Saken er at på gigabyte kortet (det var konge) kunne jeg bare skippe overklokken om det ble feil, her må jeg jo resette cmos, og det suger mildt sagt...Selv om diamond'n har en knapp for å resette cmos og ikke gamle jumper på pin løsningen. generelle tips for overklokking er fint og... Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Det var det jeg tenkte meg...dette kortet suger å overklokke.. Lenke til kommentar
TurboTrond Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Det er jo bare å kjøre på for å se hvor langt du kommer.... Hvis ikke ram brikkene dine tåler så mye juling så kan du jo sette ram speed til f.eks 180 hvis du da kjører fsb på 220 kjører du 200på ram. Hvis du skal over 220fsb så burde du sette htt multiplier til 4. Vet ikke om det er kommet noen nye bios versoner som støtter mer enn 1.55vcore mener og tror at kortet skal greie 1.6vcore, men med min bios så fikk jeg max 1.55 Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Saken er at jeg kom IKKE høyere uansett hva jeg gjorde i BIOS, med innstillinger som 3cl, 4-4 på tp og rcd, og hele 11 på ras, enn 225/230.Dette er latterlig. Da prøvde jeg m blant annet 100/133/166 i minne hastighet. HT multiplikator prøvde på alle hastigheter. Det var no-go...så det har jeg gitt opp nå... (Gigabyte kortet ga meg 280 på høyeste mhz, og hele 336 på fsb. Og jeg bruker altså 4 rambrikker,ikke 2 som gir deg automatisk 200minneclock,jeg får automatisk 166 med 4.) Jeg kan "rapportere" at hovedkortet DOG lar seg klokke i windows ved hjelp av CLOCKGEN ganske greit.Dette tror jeg skal skrive i en annen tråd,for den som trodde dette kortet lar seg klokke i bios noe spesielt bra må enten ha en helt annen revisjon av kortet enn jeg har, eller noe beta-bios. jeg bruker siste offisielle bios pr i dag. Men så feil kan man ta.For guds skyld ikke tro jeg er noe msi fan, jeg kjøpte dette kortet fordi det var det eneste valget jeg hadde.. Takke meg til ett stabilt godt Epox Nforce4 Sli som jeg ser er på banen mot Norge nå straks (håpe håpe...) Greit nok, jeg visste det var ett MSI hovedkort, men jeg synes idetminste hardware.no kan gjøre det KLART at overklokken ble gjort i windows ved hjelp av ett 3party program som du må laste ned fra nettet. Ikke alle som har internett fast eller lett tilgjengelig. Jeg nekter å tro det har noe å si om du har bedre prosessor, i så tilfelle må bios'n eller hovedkortet være alvorlig skrudd (som vel jeg egentlig allerede synes...) rambrikker er OCZ pc3200 Rev2 Platinum 2-2-2-5 ,EL tror jeg. Amd64 3500+ 90nm,Gainward 6800 ultra 2600GS. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) Før du tar helt av her... Låste du AGP/PCI-frekvens i Bios? Mener "Cell menu" er ganske så forskjellig fra BIos du hadde før..eller f.eks. det ABit-kortet jeg har nå. Hadde MSI K8T en kort stund.. og det klokket greit til 280HT ihvertfalll.. (Prøvde ikke mer da det fungerte elendig i Dual Channel.. dvs. ustabilt).. Endret 19. mars 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Det eksisterer ikke AGP på dette kortet da det kun finnes PCI-Express. Men jeg skjønner hva du mener, for det virker totalt låst!!! Men jeg har heller ikke sett noe slikt lignende alternativ. I bios får jeg MAX 225 el 230 men høyst ustabilt på siste der,230. i CLOCKGEN, når jeg har BOOTET, herregud altså, inne i windows klarer jeg 300 fint, men alt over er mer eller mindre farlig.. MEN! jeg la merke til noe sprøtt og det er at jeg IKKE får stilt om på VID'n i clockgen lengre, er ikke sikker på om eg har fått det til i det hele tatt. Men får det ikke til nå lengre uansett. Altså volt til CPU da. Og CPU-Z 1.26 er enig med meg, det er ingen forskjell heller på om jeg velger 6.6% over VID i bios heller.Som jeg kan sette til max 1.450 volt. Det er OGSÅ latterlig lite. Hadde 1.750 på gigabyte kortet.. Så jeg blir faktisk STOPPET ifra å klokke så mye jeg vil med mindre jeg tyder til andre, fysiske løsningen...som burde strengt tatt være unødvendig... Lenke til kommentar
TurboTrond Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) hmm Du har 4 ram brikker ja.. så da kjører den 333mhz på ram. Jeg testet dette ut og jeg får ikke klokket dritten med 4 double side brikker, greier ikke kjøre 1T engang i standar instillinger. med 2T greier jeg maks en fsb på 230 før den slutter å boote Men med 2 double side brikker i spor 1 og 2 så går det som bare det. satta fsb rett opp til 275 i bios og ingen problemer .. (1T) Du kan jo prøve med 2 brikker å se om det hjelper-..- ? Endret 19. mars 2005 av TurboTrond Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 OK... fikk ikke med meg det at trådstarter har "stappa" HK fullt av brikker.. Da er det nok greit å la være å klokke... Høyest klokk (dersom det er målet/meningen med livet).. oppnås med *en* brikke.. eller? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Klarer faktisk 6200+ i 3dmark2005 og det med standard kjøler så det er jo helt greit, men en stor bakdel å måtte kjøre clockgen etter man har bootet da for å få klokket cpu'n noe særlig. Masse minne ruler, bedre med bedre ytelse over hele linja enn på ett program som bare vil måle tall. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg testet dette ut og jeg får ikke klokket dritten med 4 double side brikker, greier ikke kjøre 1T engang i standar instillinger. med 2T greier jeg maks en fsb på 230 før den slutter å bootee med 2 brikker å se om det hjelper-..- ? Da skjønner du jo poenget mitt turbotrond! Hvorfor skal det ikke gå å overklokke i bios men det lar seg gjøre på 1,2,3 ved hjelp av clockgen? Greit nok,overklokken er dynamisk basert, men den er effektiv konstant etter min erfaring.Eksempel cpu-z. jeg skjønner ikke hvorfor det er satt en sperre hvis en bruker 4 brikker, som også er spesielt laget for å kjøre dual channel, enn om man bruker kun 2.? Jeg kjører altså nå med 300x8.5 i windows. og maxer ut på 230 i bios. Jeg klarer en 2700mhz og i noen sekunder men har ikke noen kjøler installert som takler dette el kjøling generelt sett. Xp120 hadde vært greit å fått nedi men jeg har ikke lest noe godt eksempel på å løse det.(har xp120) Men spiller egentlig ikke noen rolle, da chipset viften på hovedkortet ligger dønn under mitt 6800ultra i første pci-express slot.Så den får jeg jo ikke skiftet, med mindre man skulle ha kjølt hovedkortet fra baksiden.. Og det gidder jeg da ikke, heller ikke plass til det.. gigabyte kortet tok meg til 280 i BIOS, men jeg var ikke kjent med clockgen da, og jeg er ikke i tvil om at det kunne tatt meg enda lengre. Altså jeg vil jo ikke på død og liv klokke noe helt vanvittig, det håper jeg dere skjønner men jeg er altså irritert over å bli STOPPET av hovedkortet/bios når jeg vet komponentene takler mer.. Vannkjøling kunne jo vært greit å kjøpt seg en dag men det blir vel ikke særlig aktuelt når jeg ikke kan få kjølt chipset't med vannkjøling. For å få en absolutt stille pc altså.den er rimelig stille nå takket være kabinettet i seg selv. og btw: Jeg skrev en post for en stund siden "nforce4 layout= fryktelig" eller noe sånt. For det er omtrent ingen hovedkort som har perfekt layout av hvor chipset er,minne cpu osv osv. Asus a8n deluxe kommer nært, men er redd Epox kortet kommer nærmere..bare at det har jo ikke kommet i salg enda.. Var ingen som skjønte den tydeligvis,emnet altså. Lenke til kommentar
TurboTrond Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Nei det er rart at det ikke går i bios når det funker som bare det med clockgen. Du sa du bruker den nyeste biosen per dags dato, har du Award bios da ? Og ja jeg hater plaseringen av brikksette, men det er msi hva forventer du =) Har egentlig aldri likt msi kort, men pc'n var ikke til meg og gadd ikke vente på at asus sitt kort skulle komme på lager. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Nå er jeg litt på fylla da så ehm.. Men det står Phoenix på dmi browser som er ett program som msi lager selv. Jeg har brukt Msi LiveUpdate, så alt er av siste offisielle versjon. Vel jeg forventet vel at MSI hadde oppdatert seg noenlunde iallefall... Men dette var godt under det jeg hadde trodd.. Har tittet på Asus A8n Sli Premium kortet nå, virker meget lovende det med tanke på redusert latency i ett sli oppsett siden sli broen er da unødvendig. Så det blir det kortet eller epox sitt siste kort, som jeg vel mener uansett har best layout, da tatt i betraktning at en bruker 2stk 6800 ultra og ergo bruker masse, masse plass. TG snart.Skål! Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Sorry. men dette sier MSI Liveupdate da! : 1. This is Award BIOS release. 2. This BIOS fixes the following problem of the previous version: - Update NVRAID version to 4.81. - Update NVMM version to 4.77. 3. 2005/02/21 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå