zn00ker Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Som emnet sier så er det en fil i XP jeg ikke får slettet. Det er en .avi fil og når jeg prøver å slette den kommer det opp at fila er i bruk av et annet program eller en annen bruker. Jeg søkte litt på forumet men fant ingenting om dette teamet. Noen som kan hjelpe meg?? På forhånd takk! Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Logg ut, logg så inn igjen -> slett [ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-06-28 14:14 ] Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 28. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2002 Fila blir ikke brukt av noen andre programmer. Og dudsi jeg har prøvd å logge ut og inn igjen :smile: Lenke til kommentar
christt Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Hvis du har Nero kan du kjøre trikset jeg bruker...som jeg forøvrig har lært av noen andre her på forumet... Fyr opp Nero, finn fila i filbehandleren i Nero. Slett..! Da skal den være borte... Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 jeg søkte også i forumet og fant denne tråden http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...um=25&replies=6 Lenke til kommentar
eught Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 flytt filen til en mappe, skjul filen, slett mappen. det har funket hos meg. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 28. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2002 Quote: Den 2002-06-28 14:24, eught skrev:flytt filen til en mappe, skjul filen, slett mappen. det har funket hos meg. Jeg får ikke flyttet fila heller. Men forslaget til christt funka! Takk for alle svar :wink: Lenke til kommentar
Gjest_ Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Start maskinen på nytt og førsøk igjen.. Lenke til kommentar
Tøyte Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Problemet er chachen til XP har hatt det samme problemet. Hvis du lagger en FTP og logger inn på den kan du slette filen. Hvis du ikke kan dette kan du prlv og rename den til "fhgfdh.kll". Hvis det ikke går kan du gå inn i sikkermodus. Men dette som var nevnt med Nero kan også gå. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Dette skjer hele tiden hos meg og her er løsninga jeg har forsket meg frem til. 1) Trykk windowstast+r, skriv inn cmd og trykk ok 2) Trykk ctrl+alt+del, gå inn på processes og drep prosessen explorer.exe (start menyen forsvinner, ingen fare 3) Gå til cmd vinduet og cd deg fram til fila du vil slette og bruk dos kommando for å slette den (delete) 4) Trykk ctrl+alt+del igjen, gå inn på applications, velg new task, skriv inn explorer.exe og trykk ok Håper det funker _________________ webmaster http://www.tequila.org Yesterday upon the stair I met a man who wasn't there He wasn't there again today I think he's from the CIA [ Denne Melding var redigert av: cyclo på 2002-06-28 15:42 ] Lenke til kommentar
maggen Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 wow, dette var saker... har aldri hatt samme problemet selv, men det høres ut som noe i beste windows-stil. Noen som vet hva problemet skyldes? edit: fant svaret... kanskje lete litt før man spør neste gang :smile: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...um=25&replies=7 [ Denne Melding var redigert av: magGen på 2002-06-28 16:06 ] Lenke til kommentar
ManOwaR Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Fikk lignende problemer da jeg flytta en film fra en HD til en annen... Fila ble i grunn ikke flyttet i det hele tatt den, men WinXP trodde det, og av en eller annen sugen grunn var det umulig å slette den! Husker ikke helt hva jeg gjorde, men tror det var en kombinasjon av: 1.ScanDisk 2.Defrag 3.Slett fra DOS-modus Håper dette hjelper:) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Quote: Den 2002-06-28 16:04, magGen skrev:wow, dette var saker... har aldri hatt samme problemet selv, men det høres ut som noe i beste windows-stil. Noen som vet hva problemet skyldes?edit: fant svaret... kanskje lete litt før man spør neste gang :smile:http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...um=25&replies=7<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: magGen på 2002-06-28 16:06 ]</font> Kan være flere grunner til det: I bunn og grunn er det fordi windows har låst fila fordi den er i bruk (eller skulle vært i bruk). Det kan f. eks. være et program som låser fila for å skrive, og så kræsjer før den låser den opp. En av gjengangerene hos meg er at jeg i explorer viser en liste av divx filmer med details. Det hender noen ganger at explorer ikke klarer å lese informasjonen om divx'en orntlig. Den er så genialt at det den gjør da er å prøve omigjen og omgigjen å lese informasjonen. Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Quote: Den 2002-06-28 14:12, zn00ker skrev:Som emnet sier så er det en fil i XP jeg ikke får slettet. Det er en .avi fil og når jeg prøver å slette den kommer det opp at fila er i bruk av et annet program eller en annen bruker.Jeg søkte litt på forumet men fant ingenting om dette teamet.Noen som kan hjelpe meg??På forhånd takk! Har opplevd det samme her flere ganger. Tror problemet er at når du høyreklikker på fila så vil windows lese ut diverse info fra fila og dette tar litt tid. Høyreklikk på fila (men ikke velg delete ennå) se på harddisk lampa evt, vent til denne slokker - nå kan du slette fila også... Tror det tar lenger tid på korrupte filer, men venter du 15-30sek så går det som regel å slette. Ellers så kan du f.eks slette fila fra et kommandu vindu. Veit ikke om det er divx-filter eller hva det er som spiller inn her, men noe er det ihvertfall! Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Har også hatt samme problemet. Problemet kommer vanligvis etter at jeg har brukt direct connect og hentet en fil som ikke er blitt downloaded korrekt. Etter at jeg åpner direct connect igjen, fjerner alt som står i que går det vanligvis ann å fjerne den. Men noen ganger er ikke fila som skal slettes i que engang, og det er litt weird. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Hvis det er en avi fil du ikke får slettet er det nok pga windows leser info om videon når du trykker på den for å slette den. Det er litt dårlig av microsoft. Prøv å sett "view -> list" slik at ingen info kommer når du trykker på filen, og slett den da. hvis ikke det går første gangen, prøv igjen. Det pleier altid å funke hos meg hvis jeg prøver et par ganger. Hvis ikke det funker kan du som nevnt over bruke command prompten til å slette den. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 1. Open up regedit 2. Goto HKEY_CLASSES_ROOTSystemFileAssociations.avishellexPropertyHandler 3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" Hele artikkelen som også omhandler 100% CPU bruk etc. finnes her. Har ikke prøvd det selv da jeg ikke bruker XP og det har visstnok enkelte bivirkninger, så les artikkelen... [ endret av trn100 den 2002-06-29 04:02 ] Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Det er et annet problem, men det fører jo til at windows ikke leser fra filen, som av og til er problemet. Men vær klar over at windows ikke viser størrelse og format på filmen du har klikket på etter at du har gjort endringen i registeret - og det kan jo være litt dumt av og til. Lenke til kommentar
iGGy Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Quote: cyclo skrev (2002-06-28 16:42):Kan være flere grunner til det: I bunn og grunn er det fordi windows har låst fila fordi den er i bruk (eller skulle vært i bruk). Det kan f. eks. være et program som låser fila for å skrive, og så kræsjer før den låser den opp. Når et program crasher så frigjør windows alle ressurser som det programmet har brukt. (Skal gjøre, anyway. Har sett fryktelig få (ingen?) reelle eksempler på noe annet.) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Sant :smile: Problemet er bare at (dette opplever jeg svært ofte selv) at selv om et programm kræsjer blir ikke nødvendigvis alle prosesser dette programmet kjører fjernet. Aner egentlig ikke hva problemet er, men jeg regner med at det er et kompatibilitetsproblem med win xp. Jeg kan nevne et eksempel: Winzip. Jeg har sluttet helt å bruke winzip på xp da det ved normal terminering av programmet legger igjen en prosess som jeg må drepe manuelt. Åpner jeg 10 zip filer og lukker dem igjen blir det liggende igjen 10 winzip prosesser :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå