nissengtr Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Har lyst på å bli kvitt den vifte støyen!! Men er vannkjøling bedere til å kjøle en en haug med vifter?? Jeg har per i dag en 12 cm zalman på cpuen min. Det er en P4 2.8 E GHz, Prescott. Har klokka den til 3.2 GHZ. Å Zalmanen klarer å holde den på ca 60 grader på maks load. Og på ca.35-40 grader til vanlig. Vil en vannkjøler gjøre den kaldere?? Vist jeg kjøper litt bra saker?? Kan noen gi meg noen eksempler på vannkjølere?? Nissen GTR Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 hva som er gang med 60 grader load?, det er ingenting å bekymre seg for Lenke til kommentar
nilberg Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg tror det er en stor mulighet for at du får endel "farget respons" på spørsmålet ditt... Dette er trossalt et forum for folk som interesserer seg for vannkjøling og det som er hakket mer ekstremt. Selv har jeg ikke kommet igang med innkjøp av utstyr enda, da jeg for øyeblikket planlegger og sparer opp kapital. Men etterhvert har vel www.microplex.no og www.coolnsilent.no utpreget seg som de beste plassene for vannkjølingsutstyr. Selvfølgelig finner du også noe på www.komplett.no, www.psdata.no, www.pyton.no, www.netshop.no osv... Shop 'till you drop! Og lykke til! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 du kan kategorisere vannkjølingen i flere deler. 1. For de som vill teste noe nytt, ikke nødvendigvis trenger å få bort støyen eller ned temperaturen. 2. De som vill ha bort en del av viftestøyen 3. Og til slutt de som vill tyne systemet maks.. og dermed er avhengig å presse ned temperaturene til ett minimum. Så, ser du hvilken kategori du havner i.. ingen av disse? da er det ingen vits med vann nei. Jeg forøvrig er i kategori 1. og angrer ikke på at jeg gikk over til vann.. i tillegg er det skøy å teste noe nytt. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 etter det eg ser, så kommer han under kategori 2 Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) jeg tror jeg vil komme under kategori 2 og 3,er det jeg er mest ute etter ja. Men vilken vannkjøling bør jeg kjøpe?? Vil helst ha en sån komplett pakke. Har sett på den Zalman uten noen vifte i det hele tatt , er den no bra a?? Eller er Thermaltake sin med en 12cm vifte bedere?? Da tenker jeg på kjøle messigt. Nissen GTR Endret 17. mars 2005 av nissengtr Lenke til kommentar
War Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Kategori 3 vil nok heller satse på denne så de kan få -50 grader på cpu. Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Men fader a man! For en pris a!! Hadde tenk på rundt en 2000 kr jeg da. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Zalman Reserator er nokk tingen for deg ja Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Kjøler den bedere en den Thermaltake Big Water?? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 nah.. men den er 100% lydløs Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Hvor stor radiator har du plass til? Desse er gode og ikke så veldig dyre, du får med alt du trenger. Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg sier deg bare en ting, Waterchill det har jeg og eg så sinnsykt fornøyd at jeg nesten ikke kan beskrive det. :!: Du får kjøpt setta hos komplett Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Samma hvilken av dem det er?? Hadde tenkt på denne :http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123969&cks=SPC Ville den gjort susen eller?? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 ja, etter det folk sier på komplett, så skal den vært god ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå