Gå til innhold

Hvilken pumpe og vannblokk?


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg vannblokk og pumpe og kjøre dette sammen med en bong-kjøler på en T-bird.

Hvilken blokk er det som egner seg best til dette?

Er Danger Den Maze 3 bra?

Passer den på både socket a og socket 478?

 

Holder det med Aqua Bee UP500 som er på 500l/t til en bong-kjøler?

 

Er det noen som har testet de "Tygon" -slangene som er på nettconnection?

Bør jeg kjøpe de, eller er de bare bortkastet penger, bør jeg heller kjøpe vanlige pvc slanger?

 

_________________

..::bUrKeN mIn::..

all_coholic.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: ZubZerO på 2002-06-28 14:21 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Artig konklusjon det der med løftehøyden.. Har du sjekket ut det du sier?? Prøv å kjør vann i en 10 meter lang slange og så begynner du å løfte den opp i lufta... Da finner du ut at det finnes noe som heter løftehøyde :wink:

 

Silkon rokker.

 

I en bong-kjøler er det en fordel å ha GOD gjennomstrømning av vann. Borr opp dusjhodet sånn at det ikke reduserer vannstrømmen! Ta en test med bare slangen, mål flowraten og sett på dusjhodet og gjør det samme (lang, dårlig setning.. I KNOW). Prøv å få til lite motstand i dusjhodet..

 

Jeg holder på å mekke et bongsystem selv, å trenger nå bare blokkene fra NC. Holder også på å lime en nippel på bongen for å tappe vann i bunnen. MORO!

 

Lykke til!

 

Henning

Lenke til kommentar

?? mente at når du har bongkjøler så går ikke vannet i slanger til det nivået som pumpen ligger. Så du trenger en pumpe med kraftig løftehøyde! Tar du en 10m slange rett opp og rett ned så vil ikke pumpen klare å presse vannet opp, men tar du å suger i andre ennden slik at vannet når toppen å begyner å renne ned så vil pumpen klare det. Da vil det fallende vannet trekke opp det stigende vannet!

Lenke til kommentar

Maze3 kommer i 2 versjoner, en for AMD og en for P4.

 

Når det gjelder Tygon slangene skal de visst være mye bedre enn alle andre slanger. Både mer sliteserke og bøyelige enn andre.

 

Den pumpen holder nok, men skal du ha "bong" må du ha 2 stk også.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-28 18:33, Zabre777 skrev:

Jeg holder på å mekke et bongsystem selv, å trenger nå bare blokkene fra NC. Holder også på å lime en nippel på bongen for å tappe vann i bunnen. MORO!


Lykke til!


Henning


Hvor store rør bruker du? 110mm?

Hvor høy blir bongen din?

Lenke til kommentar

Hvis det er meg du spør, så har jeg ikke "bong".

Men uansett hvor kraftig pumpen er, trenger du 2 stk.

 

Det er fordi en pumpe skal pumpe vannet opp i topp en av "bong`en" og vannet faller ned. Derfra må ei ny pumpe til for å få vannet videre (hvis du ikke henger "bong`en" oppunder taket slik at det renner :razz: )

Lenke til kommentar

hva er det du babler om? Du trenger bare en pumpe som pumper vann fra vanntank/rør, igjennom kjølebloken og til toppen av bongen! Men pumpen må være litt kraftig med stor løfte høyd. Spørs jo litt på hvor høyt røre ditt er men jeg ville gått for en pumpe som har minst dobbelt av det løfte høyden er.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-28 23:26, erl skrev:

Hvis det er meg du spør, så har jeg ikke "bong".

Men uansett hvor kraftig pumpen er, trenger du 2 stk.


Det er fordi en pumpe skal pumpe vannet opp i topp en av "bong`en" og vannet faller ned. Derfra må ei ny pumpe til for å få vannet videre (hvis du ikke henger "bong`en" oppunder taket slik at det renner :razz: )



jeg er enig med shebban, jeg trenger ikke mere enn 1 pumpe som ligger i bunnen av bong'en som pumper vannet til cpu'en og videre tilbake i bongen, men jeg bør vel ha en litt kraftig pumpe, ja, Aquabee up1000 skal vel holde?

Bare se her:

diagram.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...