ZubZerO Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Jeg har tenkt å kjøpe meg vannblokk og pumpe og kjøre dette sammen med en bong-kjøler på en T-bird. Hvilken blokk er det som egner seg best til dette? Er Danger Den Maze 3 bra? Passer den på både socket a og socket 478? Holder det med Aqua Bee UP500 som er på 500l/t til en bong-kjøler? Er det noen som har testet de "Tygon" -slangene som er på nettconnection? Bør jeg kjøpe de, eller er de bare bortkastet penger, bør jeg heller kjøpe vanlige pvc slanger? _________________ ..::bUrKeN mIn::.. [ Denne Melding var redigert av: ZubZerO på 2002-06-28 14:21 ] Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Danger Den Maze 3 er en god kjøler. Jeg ville gått for hverken PVC ellerTygon slanger, men silikonslanger. De er mer bøyelige enn PVC Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 28. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2002 Ok, men kan en bruke Maze3 på socket 478 viss jeg senere ha tenkt å bytte til det? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Spør dem selv... :smile: De er jo kjent for rask og god support! [email protected] [ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-06-28 15:21 ] Lenke til kommentar
shebban Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Må ha en kraftig pumpe for det skal pumpe vann opp i høyden. Med et vanligt system så går vannet opp så blir det dratt nedover å hjelper det vannet som er på vei opp. fatte? Da blir det i teorien ingen løfte høyde. Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Hei Artig konklusjon det der med løftehøyden.. Har du sjekket ut det du sier?? Prøv å kjør vann i en 10 meter lang slange og så begynner du å løfte den opp i lufta... Da finner du ut at det finnes noe som heter løftehøyde :wink: Silkon rokker. I en bong-kjøler er det en fordel å ha GOD gjennomstrømning av vann. Borr opp dusjhodet sånn at det ikke reduserer vannstrømmen! Ta en test med bare slangen, mål flowraten og sett på dusjhodet og gjør det samme (lang, dårlig setning.. I KNOW). Prøv å få til lite motstand i dusjhodet.. Jeg holder på å mekke et bongsystem selv, å trenger nå bare blokkene fra NC. Holder også på å lime en nippel på bongen for å tappe vann i bunnen. MORO! Lykke til! Henning Lenke til kommentar
shebban Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 ?? mente at når du har bongkjøler så går ikke vannet i slanger til det nivået som pumpen ligger. Så du trenger en pumpe med kraftig løftehøyde! Tar du en 10m slange rett opp og rett ned så vil ikke pumpen klare å presse vannet opp, men tar du å suger i andre ennden slik at vannet når toppen å begyner å renne ned så vil pumpen klare det. Da vil det fallende vannet trekke opp det stigende vannet! Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 28. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2002 Ja, det som shebban sier er i grunn logisk nok, for når vatnet går nedover av seg selv så blir det vel et slags vakum som drar med seg resten? _________________ ..::bUrKeN mIn::.. [ Denne Melding var redigert av: ZubZerO på 2002-06-28 20:01 ] Lenke til kommentar
erl Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Maze3 kommer i 2 versjoner, en for AMD og en for P4. Når det gjelder Tygon slangene skal de visst være mye bedre enn alle andre slanger. Både mer sliteserke og bøyelige enn andre. Den pumpen holder nok, men skal du ha "bong" må du ha 2 stk også. Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 28. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2002 Quote: Den 2002-06-28 20:14, erl skrev:Den pumpen holder nok, men skal du ha "bong" må du ha 2 stk også. Ok, men viss jeg kjøper den på 1000l/t som holder det vel? Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 28. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2002 Quote: Den 2002-06-28 18:33, Zabre777 skrev:Jeg holder på å mekke et bongsystem selv, å trenger nå bare blokkene fra NC. Holder også på å lime en nippel på bongen for å tappe vann i bunnen. MORO!Lykke til!Henning Hvor store rør bruker du? 110mm? Hvor høy blir bongen din? Lenke til kommentar
erl Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Hvis det er meg du spør, så har jeg ikke "bong". Men uansett hvor kraftig pumpen er, trenger du 2 stk. Det er fordi en pumpe skal pumpe vannet opp i topp en av "bong`en" og vannet faller ned. Derfra må ei ny pumpe til for å få vannet videre (hvis du ikke henger "bong`en" oppunder taket slik at det renner :razz: ) Lenke til kommentar
shebban Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 hva er det du babler om? Du trenger bare en pumpe som pumper vann fra vanntank/rør, igjennom kjølebloken og til toppen av bongen! Men pumpen må være litt kraftig med stor løfte høyd. Spørs jo litt på hvor høyt røre ditt er men jeg ville gått for en pumpe som har minst dobbelt av det løfte høyden er. Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 29. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2002 Quote: Den 2002-06-28 23:26, erl skrev:Hvis det er meg du spør, så har jeg ikke "bong".Men uansett hvor kraftig pumpen er, trenger du 2 stk.Det er fordi en pumpe skal pumpe vannet opp i topp en av "bong`en" og vannet faller ned. Derfra må ei ny pumpe til for å få vannet videre (hvis du ikke henger "bong`en" oppunder taket slik at det renner :razz: ) jeg er enig med shebban, jeg trenger ikke mere enn 1 pumpe som ligger i bunnen av bong'en som pumper vannet til cpu'en og videre tilbake i bongen, men jeg bør vel ha en litt kraftig pumpe, ja, Aquabee up1000 skal vel holde? Bare se her: Lenke til kommentar
shebban Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Funker sikkert bra det. Eneste er at du bør ha en del vann i bunnen slik at du slipper å fylle på hvær dag. Og litt oppforbi vannet ville jeg ha laget noe som demper lyden til fallende vann. Gjerne et nett med gummi i flere lag eller noe. Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 29. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2002 Ok, jeg skal se hva jeg kan gjøre.. Skal snart kjøpe deler, skal til rørleggeren på mandag :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå