mFaFa Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg har nylig kjøpt meg en NEC-3520A IDE dvd-brenner. Når jeg brenner filer ut fra disk ved 4x (ca. 5MB/sec) så sliter maskinen noe voldsomt! Er det virkelig for mye å forlange at en oppegående maskin glatt skal takle 5MB/sec read fra harddisk? Hva er deres erfaringer? Med oppegående maskin så mener jeg; Abit NF7-S v2.0, 'Barton' 2,1Ghz, 512mb pc3200, Seagate Barracuda 160gb s-ata (7200rpm). Maskina sliter såpass at det kan ta merkverdig lang tid å få opp winamp fra taskbar...! Lenke til kommentar
bengh Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Hadde et likende problem med NEC ND3500 og samme Hk. Årsaken lå i Norton Internet Security / AntiVirus 2004/2005. Fjernet Norton elefanten og erstattet det med ZoneAlarm Suite - problemet var løst ! Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Jøss. Litt av en løsning må jeg si! Jeg for min del har installert Symantec Anti-Virus Corporate Edition. Norton er jo oppdulla Symantec så ser ikke bort i fra at problemet kan ligge der! Takk i alle fall. Skal prøve det.. (synd da jeg er glad i programmet) Lenke til kommentar
bengh Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Samme her - har alltid hatt Norton på PC'n og det er mangeeee PC'r - men en stjerne som svikter faller fort - som TINE ! Har fjernet alt av Norton (og TINE om mulig). Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 DMA er såklart enablet? Jo...pussig nok står enheten oppført som en unit under Nvidia S-ATA controller eller noe i den duren, og der står det hvert fall at DMA er enabled, så jeg går ut fra det Når det gjelder TINE, så er det melk man snakker om??? Skal slette Symantec Anti-Virus når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Takker så mye! Det fungerer knirkefritt etter at jeg uninstallerte Symantec Anti-Virus! Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Takker så mye! Det fungerer knirkefritt etter at jeg uninstallerte Symantec Anti-Virus! Hvis du ikke har funnet noen erstatning til Symantec ennå så kan jeg anbefale NOD32 på det sterkeste. Les omtale her Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Takk for tipset! Veldig fornøyd med NOD32... Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg har også dette problemet, jeg bruker corp edition klient fra jobben - kan den lille klienten gjøre dette altså...hmmm, prøve å disable realtime protection ved neste brenning... Ville bare si takk for tipset og god påske ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå