Gå til innhold

Hvordan tappe vannet fra vannkjølinga ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det er litt forskjellig ut fra hvilket oppsett du har, og hvem som svarer.

Jeg har bestandig brukt å ta pumpen ut på siden av kabinettet, ha en bolle under, og så har jeg koplet fra slangen og latt det renne ut i bollen.

Denne metoden har ihvertfall fungert meget bra, og uten uhell på de oppsettene jeg har hatt, men jeg garanterer ikke suksess for ditt oppsett uten å ha sett det.

Har du muligheter til å ta bilde av oppsettet å legge det ut ?

Lenke til kommentar

Vannet renner ut med en gang ja.

Jeg har bestandig sørget for å ha såpass å gå på mht slangene at jeg kan løfte pumpen ut av kabinettet (som står på ett bord), og la vannet renne ned i ett kar eller liknende.

Om du har waterchill så har du vel hydor pumpen.

I min forrige maskin hadde jeg og det, og jeg tok bare løs nippelen på pumpen, og lot vannet renne ut.

Det lar seg å gjøre å bruke hevert prinsippet dersom du har tanken på ett lavt punkt i systemet.

Lenke til kommentar

Om du vil ha det fort ut og har en CPU vifte for hånden så kan du gjøre følgende. Skru blokka av CPU, fest vifte på CPU, ta av slangen fra et punkt og start maskina. Da vil du nok få tømt systemet rimelig bra :D

Tar kanskje litt ekstra lang tid om du bare skal bytte væske for denne gang, men jeg ville gjort det slik om jeg skulle byttet hele settet og fått ut væsken. :p

Lenke til kommentar

Det er jo bare kjempe tungvindt... mye bedre å koble fra støm på HK og GFX kort så tjuvstarter du psu sånn at pumpa starter ved å kortslutte den grønne ledningen med en svart. så kobler du av en slange der det er mest gunstig å tappe av vannet i systemet og så blir mesteparten av vannet pumpa ut....for å få siste rest ut blåser du bare i slangen.... funker fint for meg, har gjort det ca 4 ganger.

Francis :D

Endret av paulinfrancis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...