Radi Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Jeg lurer på hva forskjellen på PCI, PCI express og AGP? Jeg ønsker meg nytt skjerm kort, så lurer på hilken av disse typene jeg skal velge. Hva er best? Jeg har ASUS p4c800-e deluxe Endret 17. mars 2005 av Radi Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Sannsynligvis trenger du et agp kort. Hovedkortet ditt har bare apg og pci porter. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 PCI-E er best, men dagens kort klarar ikkje å utnytte alt av porten. Du må nokk kjøpe deg nytt hovedkort eller kjøpe eit agp skjermkort. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) En enkel forklaring er vel at hastigheten og begrensningene på disse forskjellige typene er forskjellige. 1. Pci-E den nye som fortsatt er under utvikling. 2. Agp, max utviklet. (pass på, det fins en Agr utgave som skal være skikkelig dårlig) 3. Pci. Disse fins i alle pcer, men brukes sjelden til skjermkort.(Før) Endret 17. mars 2005 av audi_a8 Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 pci går på 33mhz agp går på 66 mhz x 8 pci-e husker jeg ikke ditt hk støtter ikke pci-e (har ikke pci-e) du må nok kjøpe et agp skjermkort pci skjermkort har nok for liten ytelse Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 1 : PCIe = Er den nye standarden som skal ta over for AGP, skal du ha dette, så må du kjøpe nytt hovedkort som støtter PCIe. 2 : AGP = den nå "gamle" standarden på skjermkort, er på tur ut til forden for PCIe 3 : PCI = Eldste standarden på skjermkort, glem denne i det store og hele. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 3 : PCI = Eldste standarden på skjermkort, glem denne i det store og hele. ikke den eldste nei finnes eldre som isa, vesa m.m. men dette er ikke i bruk idag men pci er nok alt for tregt ja Lenke til kommentar
Radi Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Men agp er vel greit det, holder det? Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Men agp er vel greit det, holder det? i 2-3 år til ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå