Luta Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 trenger litt hjelp til noe jeg. Jeg skal koble meg opp mot Internett fra min hjemme-PC! noen som kan forklare meg hvilket utstyr og tjenester jeg trenger og hva de forskjellige utstyrskomponenten gjør? håper noen kan gi meg et litt detaljert svar eller noen tips og råd! er det noen plass på Internett jeg kan lese om dette? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Om du ikkje har det, så trenger du eit abonnement. Om du har ISDN eller Analog linje frå før av så kan du bruke det, men det går på teljarskritt og blir dyrt i lengden. ADSL er alternativet, og koster frå vanlegvis rundt 3-400 kroner månaden for standard fart. ADSL er mange ganger raskare enn ISDN\Modem og du kan bruke det ubegrensa, altså så lenge du vil til fast pris. I maskina heime trenger du eit nettverkskort til å kople til med. Resten av utstyret får du frå leverandøren. Nettverkskortet blir brukt til å kommunisere med ruteren\modemet som du får av leverandøren og vil ha ståande ved telefonkontakten din. På nyare maskiner med Windows XP så klarer maskina å finne internett sjølv utan behov for å endre innstillingar, men det er anbefalt å få ein med litt kunnskaper til å sjå på det for å lage eit sikkerhetsnivå og oppdatere programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå