pgdx Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Microsoft-watch sier i dag at det kan se ut som om Microsoft Internet Explorer 7.0. ikke kommer til å støtte CSS 2 fullt ut. Dette er fordi de mener standarden er "flawed", og de vil heller vente til CSS 2.1 eller 3 til å implementere støtte. Bear over with me, saying yeah right!. Til alle som noensinne bruker Microsoft-produkter, kan dere ikke bare boikotte dem? Edit: Linux-forumet? Var det der jeg oppholdt meg da jeg skrev denne siden? Hmm... Den hører egentlig ikke hjemme her... Tenkte mer HTML- og CSS-forumet. Endret 17. mars 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 bombe! :!: ie hateraten blir høyere Lenke til kommentar
huf Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Har ventet på denne nyheten en stund nå, og jammen kom det ikke opp. Brenn ie. Lenke til kommentar
N* Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Har ventet på denne nyheten en stund nå, og jammen kom det ikke opp. samme her. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Til alle som noensinne bruker Microsoft-produkter, kan dere ikke bare boikotte dem? Nei, det har seg slik at jeg liker noen av dem. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Til alle som noensinne bruker Microsoft-produkter, kan dere ikke bare boikotte dem? Nei, det har seg slik at jeg liker noen av dem. Tør jeg spørre hvilke Microsoft-produkter du bruker og liker? Og hvorfor? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg hadde egentlig ikke ventet at IE 7 kom til å støtte CSS 2 helt jeg heller da, gleder meg en god del til den kommer ut så vi får se hva de har gjort Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Til alle som noensinne bruker Microsoft-produkter, kan dere ikke bare boikotte dem? Jeg liker blandt annet Windows og Office-pakken til Microsoft. Det "hate-m$" er så idiotisk, på linje med "firefox er nirvana"-greiene. Endret 18. mars 2005 av Domodyret Lenke til kommentar
huf Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Idiotisk? Nei, det du sa er idiotisk. Du er en fange av Microsoft du også. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg liker blant annet Windows 2000 Pro, deler av Office-pakken, en del spill, og annet dilldall. Og nei, jeg er ingen fange, jeg velger helt selv hva jeg vil ha, det står ingen over skuldera mi og tvinger meg. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Usj, nok ein gong skal M$ hindre utviklingen innan web. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg er ikke alltid like fornøyd med mange av Microsoft sine produkter, IE er en av dem, win me er en annen :s Men jeg kan helt klart si at jeg ikke ville klart meg uten. Liker Win xp utrolig godt, på tross av alle sikkerhets tinga dems. Hadde de brukt litt mer tid på selve funksjonalitet, istedenfor 90% på å sikre seg mot piratbrukere kunne de solgt produktene MYE billigere, da ville fler kjøpt det, og hatet ville bli mindre! For ikke å snakke om at programvaren ville blitt ferdig før! OnTopic: Ser problemet MS har med å inplementere for mye nytt, det må være bakoverkompatibelt, men alt som ikke ødelegger for det bør de putte inn. PNG støtte, min-height osv position fixed osv Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg er ikke alltid like fornøyd med mange av Microsoft sine produkter,IE er en av dem, win me er en annen :s Ja, jeg kan være enig i at de to er eksempler på meget dårlige programmer. Men jeg kan helt klart si at jeg ikke ville klart meg uten.Det trodde jeg også før. Men det er år siden, og nå klarer jeg meg nesten ikke med dem!Liker Win xp utrolig godt, på tross av alle sikkerhets tinga dems.Sikkerhets tinga dems? Javel? Hvilke sikkerhetsting er det du liker så godt? Du har kanskje ikke fulgt med på antall virus, innbrudd, sikkerhetshull m.m. som finnes i Windows XP?Hadde de brukt litt mer tid på selve funksjonalitet, istedenfor 90% på å sikre seg mot piratbrukere kunne de solgt produktene MYE billigere,da ville fler kjøpt det, og hatet ville bli mindre! Jeg vet ikke om du er helt belyst om hvorfor folk hater Microsoft og Bill Gates. De bedriver rett og slett lumpne metoder for å få monopol. De benytter seg av alle pengene de har på å utkonkurrere konkurrenter på en sleip måte. Hatet mot Microsoft går som oftest ikke mot programvaren til Microsoft, men mer på politikk og på måten Microsoft misbruker makten sin på. For ikke å snakke om at programvaren ville blitt ferdig før!Jeg tror den gjennomsnittlige Windows-brukeren har nok med en ny versjon hvert femte år.OnTopic:Ser problemet MS har med å inplementere for mye nytt, det må være bakoverkompatibelt, men alt som ikke ødelegger for det bør de putte inn. Det ser ikke jeg. Når kom IE6 ut? Hvor mange år siden? Hvordan har Firefox klart det? De som er styrt av en non-profit-organisasjon? Microsoft har så mye ressurser at de kunne spydd av det. Men hvordan har det seg at de ikke klarer noe Firefox gjør?PNG støtte, min-height osvposition fixed osv Ja, jeg ser at dette er et problem. Alt er jo åpne formater. Hvordan skal de kunne klare å implementere støtte for det? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg må nesten si at jeg rett og slett hater IE. Det støtter ikke skikkelig koding som skaper mamge problemer fordi folk sier "åh siden din suger, den funker ikke i IE".. Men det er jo IE som ikke leser skikkelig. I hate IE! Jeg skal lage opprop på opprop.no iløpet av dagen. Poster URL senere idag. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Idiotisk? Nei, det du sa er idiotisk. Du er en fange av Microsoft du også. Hvorfor det, det er jo min mening? Selv liker jeg ikke IE, men jeg liker heller ikke ms-hatere og firefox-fanatikere. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Selv liker jeg ikke IE, men jeg liker heller ikke ms-hatere og firefox-fanatikere. Hvorfor liker du ikke personer som hater Microsoft? De aller fleste har veldig mange gode poeng. Kan du nevne minst tre grunner for å mislike Microsoft? Hvis ikke, da kan du ikke mislike personer som hater MS, da vet du ikke nok til å kunne uttale deg. Vet du hvorfor folk liker Firefox? Vet du hvorfor folk liker fri programvare? Fri som i GPL? Hvis ikke, da har du heller ikke noe å uttale deg om ang. Firefox-brukere. Men jeg ser poenget ditt. Jeg bruker Firefox, og ingenting annet. Er det sider som ikke funker med Firefox, unnlater jeg å bruke dem. Men jeg vet at Opera er en bedre nettleser. Den er penere, rendrer raskere, selve programmet er raskere og tightere, men likevel velger jeg Firefox. Den følger de aller fleste standardene og den er fri (MPL)! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg vet ikke om du er helt belyst om hvorfor folk hater Microsoft og Bill Gates. De bedriver rett og slett lumpne metoder for å få monopol. De benytter seg av alle pengene de har på å utkonkurrere konkurrenter på en sleip måte. Microsoft er en bedrift, og bedrifter har som mål å tjene penger. Man blir ikke mett av idealisme. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Microsoft er en bedrift, og bedrifter har som mål å tjene penger. Man blir ikke mett av idealisme. Jeg vet ikke helt hva det utsagnet var, et forsvar av MS, eller et "yeah, whatever, dropp temaet, slik er verden!". Men uansett, ja, kapitalismen, som den er i dag, er fucket. Ting funker ikke, og patentloven samt alle patenter og patentforslag er tydelige indikasjoner på dette. Hvis du forsvarte Microsoft, så kan jeg jo si at det er plenty av OSS-bedrifter som overlever uten å ta i bruk skitne triks, og Microsoft, med det økonomiske utgangspunktet de har, samt brandingen (alle vet hva som er logoen deres og hvor mye de er brukt), så burde de ihvertfall klart seg uten. Men de ser at GNU/Linux og resten av fri programvare-miljøet truer dem, og de vet hva eneste måten å nedkjempe dem på er, nemlig bruk av penger og makt. Edit: Istedenfor å konsentrere seg om å konkurrere med å lage den beste programvaren. Endret 18. mars 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Kan du nevne minst tre grunner for å mislike Microsoft? Hvorfor skal jeg nevne grunner til at jeg misliker MS? Det er jo det jeg ikke gjør. Men du mente sikkert tre grunner til å mislike folk som hater microsoft: De fleste vet ikke hvorfor, de er bare med "bølgen" De skal trøkke det oppi endetarmen min hvor mye de hater dem De greier ikke se at MS faktisk har laget gode programmer, og er, som psilocybe sier, en bedrift Vet du hvorfor folk liker Firefox? Vet du hvorfor folk liker fri programvare? Fri som i GPL? Folk liker vel firefox fordi den er ett bedre alternativ til IE. Men om Opera hadde lansert en kampanje som gikk ut på å fortelle hver person 10 ganger i timen at firefox er dritbra, så hadde det vel vært de som "tok tilbake nettet". Det er greit at firefox er bra og følger standarder, men jeg ser ikke Opera skrike det inn i øret mitt. Selv bruker jeg Opera, men har Firefox, IE, Navigator og Mozilla innstallert, fordi jeg driver med webdesign og må teste ut sidene jeg lager. Du burde selv gjøre det, passe på at sidene ser like ut i de fleste browsere, men du: bruker Firefox, og ingenting annet. Endret 18. mars 2005 av Domodyret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå