Gå til innhold

Skal kjøpe ny pc, prosessor er viktigst

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en ny pc, men jeg vet ikke helt hvilke deler jeg burde bruke.

Alle deler skal være ganske standard, men jeg vil ha en god prosessor.

Har noen deler selv som jeg kan putte inn når jeg får den og jeg kommer til å bruke den til forskjellige ting, blandt annet spilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du ha et AMD eller Intel system?

En brukbar AMD

og

en Intel.

Intel'en er bra til overklokking etter som jeg har hørt ihvertfall.

vær så snill ikke oppfordre til overklokking uten å ta med de tusen tingene som kan gå galt med det, og at ikke alle prosessorer klokker like bra.. ( Kommer dessuten helt annpå type ram, hovedkort, mm. )

Lenke til kommentar

Som nevnt må vi nesten vite hvilken RAM, harddisk og skjerm du har for å vite hva som passer med det. Du kan egentlig ikke forvente å få et komplett system satt opp for deg, du må gjøre litt selv også. Skulle tro at en med over 2000 innlegg hadde litt teknisk innsikt.

Lenke til kommentar
Som nevnt må vi nesten vite hvilken RAM, harddisk og skjerm du har for å vite hva som passer med det. Du kan egentlig ikke forvente å få et komplett system satt opp for deg, du må gjøre litt selv også. Skulle tro at en med over 2000 innlegg hadde litt teknisk innsikt.

Hvis du leser profilen hans, så ser du at han har 47% av innleggene sine i "Web-design, HTML og CSS"

Bare fordi han har 2000 innlegg, så betyr ikke det at han er så veldig oppdatert på pc deler o.l

Men jeg er jo litt enig, å få vite mer eller mindre nøyaktig hvilke deler du har fra før burde være en selvfølge.

Lenke til kommentar
Skal du ha et AMD eller Intel system?

En brukbar AMD

og

en Intel.

Intel'en er bra til overklokking etter som jeg har hørt ihvertfall.

vær så snill ikke oppfordre til overklokking uten å ta med de tusen tingene som kan gå galt med det, og at ikke alle prosessorer klokker like bra.. ( Kommer dessuten helt annpå type ram, hovedkort, mm. )

Hva er det for slags svar? Med rett kjøling, og helt ordinært minne, samt hovedkort er ikke overklokking noe "hokus pokus" lengre! Oc er relativt trygt, selv om man klart KAN oppleve ødelagte komponenter.

Lenke til kommentar
Hvis du leser profilen hans, så ser du at han har 47% av innleggene sine i "Web-design, HTML og CSS"

Bare fordi han har 2000 innlegg, så betyr ikke det at han er så veldig oppdatert på pc deler o.l

Ja, beklager, litt generalisering der. Men han har peiling nok til å sette i delene han har fra før, så han er vel ikke helt grønn. Har en mistanke om at latskap er en faktor... Eneste grunnen til at jeg gidder å svare/følge med på denne tråden er at jeg sitter i en kjeller på universitetet og gjør et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...