Gå til innhold

Erfaring med Telenor ADSL?

RAM

Anbefalte innlegg

Typisk foreldrene mine hadde ønske om å skifte abonnemang fra NextGenTel til Telenor ADSL for å spare litt penger. Nå har det seg slik at jeg er veldig fornøyd med NextGenTel, men greier ikke å overtale foreldrene mine til å fortsette med abonnemanget, siden de vil spare penger. :roll:

Derfor lurer jeg på om det er noen her som har erfaring med Telenor ADSL? Fungerer det bra?

(Jeg er litt fortvilet siden jeg har hørt mye negativt om Telenor gjennom årene. :( )

På forhånd takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor ADSL er etter min mening den verste leverandøren når det gjelder ADSL.

Mye nedetid på nettet og ekstremt dårlig kundeservice er stikkord.

Siden foreldrene dine ikke vil ha NextGenTel, så vil jeg anbefale Tele 2. Ikke like bra som NGT, men billigere og mye, mye bedre enn Telenor.

Lenke til kommentar

Telenor ADSL er kjempebra!

Du betaler noen kroner ekstra ja, men du får med programvare også, gratis antivirus med mer... :)

Jeg har hatt Telenor ADSL i over 2 år og jeg har kun opplevd 1 dag med nedetid og kundeservicen kan man jo ikke klage så mye på da...

Lenke til kommentar

Siden foreldrene dine ikke vil ha NextGenTel, så vil jeg anbefale Tele 2. Ikke like bra som NGT, men billigere og mye, mye bedre enn Telenor.

Mener du at NGT har bedre kundeservice enn Telenor ?

Min opplevelse er at Telenor har ekstremt LITE nedetid

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Telenor ADSL i 3-4 år nå, og har hatt nedetid 1 eneste gang - og det var da de gravde av kabelen som går over (under) Atlanterhavet.

Kundeservicen deres er eksemplarisk - spesielt mail og direkte chat- funksjonen deres. Har ikke prøvd å ringe til Telenor - da tror jeg kanskje ventetiden vil falle lang.

De har et svært stabilt linjenett - ihvertfall hit til Kongsvinger - og har meget gode pingverdier ift. spill osv.

Jeg kan ikke annet enn å si meg svært fornøyd.

Lenke til kommentar
Har ikke prøvd å ringe til Telenor - da tror jeg kanskje ventetiden vil falle lang.

Hvis køen er mer enn noen minutter lang kan man velge å bli oppringt igjen, det kaller jeg bra service. Så slipper man å sitte lenge i telefonen og høre på ventemusikk :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er basert på erfaring og ikke statistikk, regner jeg med?

Nedetid har jeg opplevd et par ganger, da i forbindelse med servicearbeid. Kundeservicen deres kan jeg ikke rose nok, de gjør en knalljobb.

Jah, det var også basert på egen erfaring, gitt :p

Lenke til kommentar

Det er basert på erfaring og ikke statistikk, regner jeg med?

Stemmer.

Forøvrig synes jeg NGT har mye bedre kundesupport.

Lenke til kommentar

Korleis kan du spare penger på Telenor når de levere en av de dyreste linjene?

De ligger jo nesten på bunn av listene over hvem som leverer mest linje for pengene

Telenor fungerer helt greit. Har det selv men det er jo bare fordi at de er den eneste leverandøren i dette området. Hadde aldri valgt Telenor framfor NGT.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Telenor ADSL i over tre år. Jeg valgte dem opprinnelig fordi det var gratis startpakke. Jeg har faktisk ikke én negativ ting å si. Prisen er grei, oppetiden er eksemplarisk, kundeservicen likeså.

Endret av Øyst
Lenke til kommentar

Telenor er ALT for feige med uthastighetene sine.. 128 og 256 er for spett.

Ellers er jeg fornøyd. Har ikke opplevd nedetid en eneste gang i løpet av disse 2-3 årene med telenor..

Sitter å burderer NGT Charlie, eller Bluecom nå. Nettopp pga uthastighetene

Lenke til kommentar

Før du skifter til en annen leverandør, prøv å ring support-telefonen. Jeg har selv telenor. Det går bra med lite avbrudd. At prisen er høy, gjør at jeg også vurderer andre. En bekjent har NGT, og der svarer de ikke på support før etter 20 min. Da prøver de å bli kvitt deg så raskt som mulig.

Roger

Lenke til kommentar

RAM: Hadde vært litt greit å vite hva slags linje du har fra før. TN kan umulig være noe særlig merkverdig billigere enn NGT. Hadde jeg vært deg hadde jeg vurdert sterkt å betal differansen. Dessuten må man vel også betale for å få ADSL-modemet fra TN og da går ting så og si i null etter et år.

Forøvrig; Min erfaring med TN:

- Noe ustabilitet. Linja har vært nede mellom 10 og 15 ganger over en 2,5års periode

- Linja ut, 128kbit (de gangene jeg faktisk får det), holder definitivt ikke mål. Å sende noe over MSN tar litt vel lang tid og tar knekken på linja inn. Takk og lov for at jeg ikke må holde ut med denne linja til daglig.

- Dyrt i forhold til andre (f.eks Tele2)

Lenke til kommentar

Får vel legge inn mine erfaringer jeg og.

Har hatt Telenor adsl i ca 4 år nå. bare vært nede en gang når den kabelen ble kutta i atlantern.

Har kanon ping i hele europa som er genialt når man spiller pro fps gaming.

Ser mange her syter over uploaden men det vet du jo ærlig talt om før du bestiller.

Kundeservicen er også eksemplarisk vil jeg si!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...